Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
11.7.2001, Petr Klabazňa, článek
Lze vůbec u tak výkonné grafiky s čipen nVidia GeForce 3 ještě zvýšit její výkonnost? Zjistit odpovědět na tuto nelehkou otázku se pokusili technici serveru Xbit Labs.
POWERuser.CZ | 23.7.200117:51

Každej aspoň trochu informovanej člověk ví, že GF3 podporuje hlavně nový efekty, a chip je taktovanej jen na 200MHz, a paměti na 460MHz, takže stejný jako tvoje oc.GF2(ikdyž má GF3 o hodně lepší paměťovej management;-). A Q3 je už hodně stará hra(která není plně optimalizována pro GF3), byla dělána v době GF256, takže kdybys v budoucnu testoval Doom3 nebo UT2 na plný detaily, tak by ti GF3 dávala třeba 60FPS a tvá GF2 JEN 20FPS. Spíš bych za relevantnější bral testy v 3DMarku2001.
Jinak cena GF3 je vysoko hlavně proto, že zatím nemá konkurenci(Radeon2/Kyro3).

Odpovědět0  0
Petr | 14.7.200113:48

Cau.
Mam HIS GF2GTS pretaktovanou na 420/225 (bez jakychkoli zasahu) a ta mi dela v Q3 pri vsem na full a vse v 32bit v 1024*768 105fps (tato GF3 122fps) a v 1280*1024 81 fps (GF3 87 fps). Takze, moje GF2GTS za radove 5000,- je s touto vykonove velice srovnatelna. To ja mam tak dobrou kartu nebo jsou tyto tak slabe ??? Jo - a vse bezi na 850 THB a 256 SDR RAM.

Odpovědět0  0
Johny | 12.7.200122:38

Nevim jestli si nekdo pamatujete demo k 3dfx kartam, ktere ukazovalo rozdil mezi 30 a 60 fps. Nemam tuseni, jestli to byl blafak, ale ten rozdil byl videt a rekl bych, ze to byl velky rozdil. Pokud nas ovsem nevalili po usach.

Odpovědět0  0
kraken | 12.7.20014:46

Kdo si zkusil zaparit 3D gamesku na poradne karte, tak mi potvrdi, ze pri 60-80FPS podstatne lepe posloucha ovladani nez pri 20 FPS, kdyz se potkate ve slozite mistnosti s vice pikolikama a kazdej vam prazi RPG pod nohy a klesne fam FPS treba na 10, tak z toho uz nevybruslite, tady proste prezije ten , kdo ma rychlejsi kartu ;-)

Odpovědět0  0
K2K | 12.7.20018:42

S tim souhlasim. Hraju Counter-Strike a pri 80 fps se hraje mnohem lip, nez kdyz to jede 30 fps. Podle teorie, by clovek nemel postrehnout rozdil pri fps vyssim nez 30. Spolehlive je to poznat pri plynulosti a rychlosti odezvy ovladani.

Odpovědět0  0
K2K | 12.7.20010:30

A jeste taky jsou lide, kteri maji lepsi monitory nez nase 17 a 19. Kdyz ma na 21, tak si asi taky bude chtit zahrat v poradnym rozliseni, takze proc ne v 1600x1200x32. Kdo videl 1024x768 na 21 monitoru, tak vi, ze to je peknej shit. Jestli ona v tom nebude taky trochu zavist? :-))

Odpovědět0  0
K2K | 12.7.20010:26

Nevim jak tu nekdo muze motat dohromady FPS a refresh rate monitoru. Tato cisla jsou o necem jinem. 85fps je prumer, takze to taky muze znamenat, ze to nekde bezi "jen" 40fps a prumer to dohoni v lehcich scenach. A vetsinou se v 3D hrach umira tam, kde je nejvetsi mazec (par raket pod nohy a je tam tech 40fps). Zminovanych 30fps v novych hrach zas nebude tak akutni, zadna firma vcetne IDsoftu nevypusti do sveta hru, kterou si zahraje jen top ten vyvolenych hardcore gameru. To by jim zadnej marketingovej boss nedovolil.

Odpovědět0  0
Venca12 | 11.7.200122:32

Nesouhlasím s Milanem a jeho 30 fps, za á kde to sebral když není pomalu vydaná žádná kloudná beta za bé krucinál IDSoft vždycky vydávali hry, který chodily defakto na všem průměrnym v době vydání a že by najednou vydali něco co v nízkym rozlišení jako je 800x600 dávalo 30fps se mi nezdá ! (ale s tim že autoři GeForce3 ses naží aby karta vydržela na úrovni co nejdéle souhlasím) !

Odpovědět0  0
Milan | 11.7.200114:22

No to je jednoduche - uvedomte si, ze to je testovane na celkem stare hre (Quake3). Treba takovy chystany Doom3 ma na GForce3 v 800x600 pouhych 30 fps! Takze ten vykon je samo treba pouze v nejnovejsich a budoucich hrach. Pro dobre 3d hrani je potreba takovych 60 fps.

Odpovědět0  0
PPP | 11.7.200114:31

Udavane FPS su len priemerne. Minimalne su vsak ovela mensie. Ak ak hrac quake zisti ze hra pri 30FPS v nejakej blbej scene, ziti zaroven ze ho niekto usmazil raketou alebo niecim inym :). Navyse prebytok vykonu je mozne vyuzit pri AA, kedy hra "hned vyzera o niecom inom" :).

Odpovědět0  0
Jules | 11.7.200114:56

V podstate je to asi tak ako pise Milan. Dokazuje to aj momentalne na serveroch popularny Aquanox, tam uz aj G3 nevyzera moc presvedcivo a ako som uz spominal hruby vykon zozeru hlavne rozne efekty, ktore zlepsuju obraz napr. FSAA, ktory sa dost casto spomina, atd. Aj sa predpoklada, ze v buducnosti sa ani nebude nejak extremne zvysovat framerate, ale bude sa vylepsovat kvalita obrazu a efektov. Netreba zabudat aj na rychly vyvoj CPU, treba k nim aj adekvatne graficke karty.

Odpovědět0  0
BOBAN | 11.7.200118:02

Podle mne může - pokud v ovladačích zadáš Vsync-off. Tím pádem to nebude limitované obnovovací frekvencí monitoru.

Martin

Odpovědět0  0
Mti | 11.7.200113:15

Vykreslovani obrazku na stinitku monitoru se deje postupne. Pokud uprostred vykreslovani zmenite data, bude se to projevovat jako takove "divne" sekance (nebo blikani - dle zpusobu) v obraze. DirectX (a dos. hry) si to hlida (dx. se to da zakazat) a ceka az je cely snimek vykresleny a pak meni obraz. VESKERE takove silene udaje o fps jsou udavany s vypnutym cekanim na dokresleni obrazu, jinak by si karta jeste chvili pockala mezi snimky a ciselne udaje by nebyly "tak pekne". Nicmene u vysokych rychlosti a v pripadech kdy se scena nemeni prilis rychle to neni vetsinou postrehnutelne.(a pak se muzou lidi "kochat" quakem na 88fps misto 85 :-)
Jinak souhlasim s tim, ze trochu mizerny obraz (aspon to co 'sem mel v prackach) nvidiacke karty mivaji :-) ikdyz v cadu nedelam ... sedim doma na tnt2 a kgyby mi nekdo vnucoval(za odvoz) neco lepsiho, asi bych nepohrdl ... ale kupovat stale to "nej" ... dekuji.

Odpovědět0  0
P.F. | 11.7.200113:39

Ja delam ve vetsim CAD cca 5 let a zatim jsem se prakticky setkal bud jen ze slabsimi kancelarskymi kartami (Ati, Matrox...) anebo s profi grafikou od 3dLabs. Naposledy 8MB VX1 v Compaqu a jednu 50ti tis9covou Accel Galaxy ve skladanym pocitaci. Minuly mesic jsem poridil do sveho pracovniho PC Asus V7700 Deluxe. Muzu rici (snad kvalifikovane), ze vykonove je vice nez dostacujici (pracuji v CAD Unigraphics) a navic ma analogovy vstup videa, ktery jsem nezbytne potreboval. Takovehle integrovane reseni s vybornym vykonem za cenu cca 11000 s dani u profi karty asi nenajdete. Profi karty maji navic daleko pomalejsi vyvoj a navic napr. Elsa pouziva cipy od nVidie (ikdyz trochu jine), ale dnes jsou jiz temer zastarale.

Odpovědět0  0
Cluzo | 11.7.200111:12

Tak me tak napadlo ze kdyz je obnovovaci frekvence monitoru dejme tomu 85hz pri 1024x768 (Slusnej monitor) tak jak se mi na nem muze zobrazit vic nez 85 FPS?? Myslim ze nijak, pokud se mylim tak budu rad kdyz me nekdo vyvede z omylu. Jediny na co sou tyhle karty tak je na hry neznam moc lidi (nikoho) co bud v DTP nebo CADu maj nejakou nVidii.

Odpovědět0  0
Rado Geci | 11.7.200111:57

no to by zaujimalo aj mna, ak niekto sa vie k tomuto vyjadrit tak dotoho ....

Odpovědět0  0
Jules | 11.7.200112:36

ja si myslim, ze netreba na to takto pozerat. tie obrovske cisla fps su len surovy vykon, ak vsak zapnete vsetky funkcie (ak to hra podporuje), tak framerate ide zvacsa prudko dolu. treba brat do uvahy aj to, ze marketingu firmy hra do karat, ak sa moze blysnut velkym fps a titulom najrychlejsia karta, urcite sa to lepsie predava. a ked sa firmy nabalia, tak treba uspokojit aj samotneho spotrebitela. treba mu dat pocit, ze ak ma teraz karta vykon prevysujuci poziadavky a rozhodnete sa ju kupit, tak mate aspon pocit, ze este nejaky cas vydrzi a netreba ju za pol roka zasa menit. co sa tyka nVidie, tak sa ani netaji, ze sa jedna hlavne o herny akcelerator, ked chce niekto robit napr. CAD kupi si kartu inu, je z coho vyberat, no problem. podla mna je ovela vacsi problem to, ze malo kto stiha tempo nVidie a ta uz zjavne trpi monopolnym komplexom a tak vyzeraju aj ceny kariet, teda aspon tych najvykonnejsich.

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.