Ghost Recon: Breakpoint a nárůst výkonu díky Vulkanu
3.4.2020, Jan Vítek, aktualita
Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint byl vypuštěn na trh už loni v říjnu, ale nedávno tato hra dostala podporu API Vulkan v rámci aktualizace na verzi 2.0. Server Kitguru se tak podíval na to, co to přinese s ohledem na výkon
Ghost Recon: Breakpoint je založen na enginu AnvilNext 2.0, který podporuje primárně DirectX 11, ale nyní v této hře také Vulkan, který může být především pro majitele Radeonů příslibem vyššího výkonu. Při testování těchto API byl využitá sada nastavení grafických voleb, a to Very High, přičemž nad ní stojí ještě náročnější Ultra. Ve všech případech také bylo zajištěno, aby se hra nativně renderovala v cílovém rozlišení pro zobrazení.
Hra má také v sobě zabudovaný benchmark, což může práci jen ulehčit a výsledky zpřesnit, respektive zajistit, aby byly konzistentní. Hodnoty ale už byly odečítány pomocí utility OCAT a brány jako průměry ze třech stejných testů grafických karet AMD a NVIDIA s ovladači GeForce 445.75 a Adrenalin 20.3.1.
Grafy by mohly být přehlednější, protože takto se v nich špatně hledají dvojice výsledků patřící stejné kartě pod DX11 a Vulkanem. Nicméně je vidět, že v případě rozlišení Full HD opravdu je o co stát a že výkon se v mnoha případech výrazně zvýšil. Například Radeon VII se díky Vulkanu posunul z průměrných 80 FPS na 108 FPS a velice si přilepšila také moderní RTX 2080 Ti, a to ze 113 na 140 FPS.
Na druhou stranu, Pascalům bude nějaký Vulkan asi volný, jak se dalo očekávat a jak ukazuje GTX 1060 6GB, kde se rozdíl může schovat do pouhého 1 snímku za sekundu. Ovšem i v případě AMD to vždy není růžové, jak ukazuje mírný pokles průměrných FPS v případě RX 5500 XT, ovšem na druhou stranu tu nebyly tak velké propady.
Z těchto výsledků to tedy vypadá, že díky Vulkanu si polepšily především generace Turing a Vega.
A co rozlišení Ultra HD? V něm právě jmenované karty GTX 1060 a RX 5500 XT už pod Vulkanem vůbec nestíhají a je znát, že v jejich případě je něco špatně. A tím něčím je práce s pamětí, takže DX11 se umí lépe vypořádat s případem, kdy hra potřebuje více paměti, než je k dispozici na kartě. Pod Vulkanem to znamená, že je třeba nastavení kvality upravit tak, aby kapacita překročena nebyla.
Vedle toho je také vidět, že nárůst výkonu z nižšího rozlišení už je ten tam a přinejlepším jde o cca 2 FPS navíc, a to i v případě Radeonu VII a RTX 2080 Ti.
Zdroj: KitGuru