Google Chrome bude již od července blokovat reklamy všem
10.1.2019, Radan Tuhý, aktualita
Je to již přibližně rok od chvíle, kdy Google integroval do svého prohlížeče Chrome AdBlocker, který se zatím aplikoval pouze uživatelům ze Severní Ameriky a větší části Evropy. To se ale změní 9. července, kdy začne blokování reklam fungovat celosvětově.
Vše začalo ve chvíli, kdy se Google nechal slyšet, že se zasadí o snížení počtu skutečně obtěžujících reklam. Na první pohled se tedy mohlo zdát, že je Google sám proti sobě, a to především s ohledem na jeho vlastní zdroj příjmu, jehož velké procento je tvořeno právě ze zobrazování reklamních prvků.
Reálně se ale AdBlocker tohoto výrobce zaměřuje především na formu, kde bychom mohli zmínit reklamy s odpočtem, které nejdou přeskočit, vyskakovací okna, velké reklamy zůstávající na obrazovce i během rolování, případně automaticky přehrávaná videa se zvukem. Aktuálně existuje celkem 12 typů reklamních prvků, které jsou označeny sdružením Coalition for Better Ads jako rušivé.
Nyní se Google rozhodl rozšířit blokování těchto reklam celosvětově, přičemž přidává speciální nástroj, pomocí kterého si mohou administrátoři webových stránek odladit své portály a zajistit tak, aby na nich zobrazování reklam nebylo pro návštěvníky rušivé.
Zdroj: The Next Web