Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Google Chrome bude od příštího roku blokovat otravné reklamy

6.6.2017, Jan Vítek, aktualita
Google Chrome bude od příštího roku blokovat otravné reklamy
Google ve snaze vytvořit "lepší web pro všechny" chce od příštího roku zařídit, aby jeho Chrome automaticky blokoval reklamy, které jsou příliš otravné a rušivé. Spolupracuje na tomto cíli s Coalition for Better Ads.
Nasnadě je přitom otázka, co Google a Coalition for Better Ads považují za vtíravé, otravné a rušivé reklamy, neboť na to mají lidé odlišné názory. Může jít o různá automaticky vyskakující okna, která se brání zavření, nebo třeba jen reklamy, které překrývají obsah webu, jež ale najdeme vcelku běžně.





Dle zprávy má jít právě o různá vyskakovací okna, a to nejen v rámci nových tabů, ale prostě veškeré pop-upy. Dále jde o automaticky se přehrávající audio a video nebo reklamy, které nás donutí čekat, než se zobrazí obsah samotného webu. Na zpravodajských a jiných webech je přitom dnes už zcela běžné, že se videa spouští bez ptaní a jako první pochopitelně nastoupí reklamy. Čili i toho by se měla tato věc týkat.

Google sám vydělává na reklamách, a tak se zdá, jako by bojoval sám proti sobě. Jeho názor je ale takový, že otravné reklamy dohánějí uživatele k tomu, aby si instalovali různé blokovače, které pak zamezí zobrazování veškerých reklam. Google tak chce najít střední cestu, díky níž lidé nebudou reklamami frustrováni a nebudou mít takovou potřebu je blokovat.

Firma se tak chce na této snaze podílet s Coalition for Better Ads a bude se držet jejích nedávno ohlášených Better Ads Standards. Půjde tak o standardy pro zobrazování reklam, jež si provozovatelé webů budou moci osvojit pomocí jistého nástroje Ad Experience Report. Ten nám dá přehled o námi spravovaných a vlastněných stránkách a pomůže najít způsob, jak na nich nechat zobrazovat reklamy způsobem, který nespustí blokaci v prohlížeči Chrome. A je jisté, že ti budou muset nějak reagovat, však Google se svým Chrome drží přibližně poloviční podíl mezi prohlížeči, i když jde o všechny verze Chrome, tedy i ty starší.

Vedle toho si Google chystá na pomoc webovým vydavatelům také program Funding Choices. Ten umožní, aby prohlížeč ukazoval různé vzkazy těm lidem, kteří si dané stránky prohlížejí se zapnutou blokací veškerých reklam. Provozovatel webu tak může požádat návštěvníky o to, aby si web přidali na seznam těch s povolenými reklamami, přičemž to je již k dispozici v Severní Americe, Velké Británii, Německu, Austrálii a na Novém Zélandu a později v tomto roce se program rozšíří do dalších zemí. Řada provozovatelů tak už dnes ne nutně díky Funding Choices takové výzvy zobrazuje, ale vše je pak i tak většinou stále jen na libovůli uživatele, zda na ně bude reagovat.

Někdy na začátku příštího roku tak přijde nová verze Google Chrome, která nebude zobrazovat reklamy, jež nebudou odpovídat Better Ads Standards.

Zdroj: Hexus.net