Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Google Chrome začne blokovat otravné formy reklamy u videa

8.2.2020, Milan Šurkala, aktualita
Google Chrome začne blokovat otravné formy reklamy u videa
Reklamy jsou jedním ze způsobů, jak zajistit financování jinak bezplatného obsahu. Google se však rozhodl zatočit s příliš otravnými reklamami u videa, a proto je jeho internetový prohlížeč Google Chrome bude v budoucnu aktivně blokovat.
Ačkoli drtivá většina příjmů společnosti Google přichází z reklamy, současně chce zlepšit kulturu v reklamním prostředí (v nekulturním prostředí totiž roste využívání ad-blockerů). Proto chce revidovat svou reklamní politiku včetně svého serveru YouTube. Nynějším cílem jsou reklamy ve videích, které mohou být někdy pěkně otravné. Coalition of Better Ads totiž provedla celosvětový výzkum mezi 45 tisíci respondenty a zjišťovala, které reklamy jsou pro ně nejotravnější. Trojici nejhorších představují 5sekundové nepřeskočitelné reklamy, dále reklamy uprostřed videa (podobně jako v televizi) a reklamy zakrývající obsah (zejména ty v prostřední části obrazu nebo zakrývající více než pětinu plochy).
 
Google Chrome
 
Od 5. srpna 2020 tak přestane prohlížeč Google Chrome zobrazovat reklamy na stránkách, které opakovaně ukazují tyto typy reklam a jak již bylo řečeno, změny formátů v souvislosti s tím chystá i YouTube. Cílem je to, aby se výrazně zvýšila kultura reklamního prostoru a lidé tak neměli takové nutkání instalovat ad-blockery, což snižuje výdělky webům (ty pak pro přežití často nasazují clickbait nebo paywall - ani jedno z toho není dobré pro čtenáře) a potažmo i samotnému Googlu. Ten říká, že za poslední dva roky, kdy se snaží aktivně potlačovat agresivní formy reklam, zejména v Severní Americe a Evropě skutečně klesl počet uživatelů využívajících ad-blockery. 
 
Zdroj: engadget.com