Google má velké ambice v oblasti virtuální reality
4.6.2015, Libor Pánek, aktualita
Před několika dny byla uvedena na trh kamera od GoPro pro snímání 360° videa pro virtuální realitu platformy Google Jump. Tato platforma je součástí projektu společnosti Google na zpřístupnění virtuální reality každému prostřednictvím mobilního telefonu.
Google nechce nechat oblast virtuální reality pro své konkurenty. Věří, že v budoucnu můžeme navštívit různá místa a prožít zábavu prostřednictvím stereoskopických brýlí. Snaží se tak položit kompletní základy pro virtuální realitu spojením speciálního obalu pro mobil "Cardboard", Youtubu a platformy Jump.
Představte si, že máte možnost vidět v podstatě cokoliv a přitom máte pocit, že tam opravdu jste. Tak to je přesně virtuální realita a zájem o ni stále roste. Facebook nedávno koupil Oculus za dvě miliardy dolarů, Samsung pracuje na virtuální realitě pro mobily ve spolupráci s Oculus/Facebook, HTC a Valve pracují na Vive a Sony připravuje uvedení virtuální reality na platformu PlayStation v příštím roce.
Ve skutečnosti Google představil Cardboard už na loňské konferenci, ale mnozí to považovali za legrační trik nebo vtip. Proto na letošní konferenci dal Google jasně najevo, že má s tímto projektem pro virtuální realitu velké ambice. Cardboard je jedna část mnohem většího plánu, jak přiblížit virtuální realitu každému. Je jasné, že neposkytuje takový zážitek jako mnohem dražší Oculus Rift, ale podle Googlu je to dost na ochutnání virtuální reality.
Představte si, že máte možnost vidět v podstatě cokoliv a přitom máte pocit, že tam opravdu jste. Tak to je přesně virtuální realita a zájem o ni stále roste. Facebook nedávno koupil Oculus za dvě miliardy dolarů, Samsung pracuje na virtuální realitě pro mobily ve spolupráci s Oculus/Facebook, HTC a Valve pracují na Vive a Sony připravuje uvedení virtuální reality na platformu PlayStation v příštím roce.
Ve skutečnosti Google představil Cardboard už na loňské konferenci, ale mnozí to považovali za legrační trik nebo vtip. Proto na letošní konferenci dal Google jasně najevo, že má s tímto projektem pro virtuální realitu velké ambice. Cardboard je jedna část mnohem většího plánu, jak přiblížit virtuální realitu každému. Je jasné, že neposkytuje takový zážitek jako mnohem dražší Oculus Rift, ale podle Googlu je to dost na ochutnání virtuální reality.
Nový Cardboard může pracovat s mobily až do úhlopříčky šesti palců. Stačí jednoduše vložit mobil do připraveného držáku z lepenky, který simuluje brýle a rozdělí pohled na displej pro každé oko samostatně, a spustit aplikaci. Mobily dnes již mají zabudovaný senzor, který snímá pohyb hlavy ve virtuálním prostoru. Od uvedení aplikace si ji stáhlo již více než jeden milion uživatelů na platformě Android. Dnes už je podporován i iPhone.
Google začal budovat svůj systém virtuální reality se zcela odlišným přístupem. Na rozdíl od Oculusu, který vyžaduje pro svůj provoz velmi výkonné počítače a vytváří dokonalá, ale nákladná díla ve spolupráci s filmaři a herními vývojáři, Google přišel s platformou Jump, díky které může vytvořit virtuální realitu každý. Za několik let tak možná bude virtuální realita stejně běžná, jako je dnes fotografie nebo video.
Ve spolupráci společností GoPro a Google vznikla kamera sestávající z 16 kamer GoPro, která snímá celý prostor 360°. Nasnímané video je pak zpracováno na Jump Assembleru, který všech 16 záběrů z jednotlivých kamer přetvoří do stereoskopického videa virtuální reality. Výsledek nabízí 3D pohled do všech směrů v super vysokém rozlišení, které je ekvivalentní pěti 4K televizím. Takto připravené VR video je sdíleno přes Youtube miliónům uživatelů po celém světě.
Google chce vyslat jasnou zprávu, že ve virtuální realita bude hrát důležitou roli mezi médii budoucnosti. Oculus chce vytvořit nejlepší možný zážitek z VR a bude oslovovat trh shora. Google chce zpřístupnit VR každému a osloví trh zespodu. I podle ostatních hráčů to může znamenat slibnou budoucnost pro virtuální realitu.
Zdroj: FlatpanelsHD