Google odsunul autonomní auta do vedlejší produkce firmy Waymo
15.12.2016, Jan Vítek, aktualita
Společnost Google je jedna z prvních firem, která se zabývala vývojem systémů pro autonomní vozy a s nimi najezdila již miliony kilometrů. Nyní bylo oznámeno, že tento byznys už nebude součástí Google X a že půjde o novou nezávislou společnost Waymo.
Google tak vytvořil novou nezávislou dceřinnou firmu svého Alphabet, která dostala název Waymo a právě ta bude pokračovat s vývojem systémů pro autonomní vozy. Vést ji bude CEO Jon Krafcik, který předtím pracoval jako šéf Hyundai Motors America a dle zvěstí bude jeho úkolem od základu změnit celý byznys Googlu týkající se autonomních vozů. Nyní již nepůjde o vývoj na vlastní pěst, ale o vytvoření partnerského modelu a spojení sil s jinými firmami z oblasti automotive.
Pokud je to pravda, nejde vůbec o neočekávaný krok, však Google má daleko k zavedenému výrobci automobilů. Je to spíše technologická IT společnost a pro ni má větší smysl spolupráce právě s tradičními výrobci automobilů, kteří nezřídka již vyvíjejí své autonomní vozy i systémy. A právě jedním či prvním z nich má být Fiat Chrysler, s jehož pomocí má Waymo již brzy vytvořit novou flotilu samořiditelných aut, které bude testovat.
Na tiskové konferenci, kde bylo Waymo představeno, Krafcik opět připomenul dříve zmiňované dva miliony mil naježděných autonomními vozy firmy Google, k nimž byl nyní přidán další milion včetně cca 10 tisíc jízd s různými hosty v místěch jako Mountaing View, Austinu nebo Phoenixu. Waymo počítá s mnoha různými způsoby využití takových aut, do čehož spadají i sdílené jízdy nebo nákladní autodoprava.
Krafcik také zdůraznil, že cílem pro Waymo je 4. a 5. úroveň SAE, čili až zcela plná automatizace řízení. Příslušně vybavený vůz tak už vůbec nebude muset mít volant a pedály, takže by měl být schopen veškeré situace na silnici vyřešit sám. Čtvrtá úroveň znamená také plné řízení, a to až třeba na případy velice nepříznivého počasí nebo celkových podmínek na vozovce.
Google původně plánoval, že své autonomní vozy uvede na trh do roku 2020, takže všichni počítali s tím, že bude produkovat i je samotné. Aktuálně ale není vůbec jasné, jaké jsou konkrétní plány firmy Waymo.
Zdroj: Extremetech
Pokud je to pravda, nejde vůbec o neočekávaný krok, však Google má daleko k zavedenému výrobci automobilů. Je to spíše technologická IT společnost a pro ni má větší smysl spolupráce právě s tradičními výrobci automobilů, kteří nezřídka již vyvíjejí své autonomní vozy i systémy. A právě jedním či prvním z nich má být Fiat Chrysler, s jehož pomocí má Waymo již brzy vytvořit novou flotilu samořiditelných aut, které bude testovat.
Na tiskové konferenci, kde bylo Waymo představeno, Krafcik opět připomenul dříve zmiňované dva miliony mil naježděných autonomními vozy firmy Google, k nimž byl nyní přidán další milion včetně cca 10 tisíc jízd s různými hosty v místěch jako Mountaing View, Austinu nebo Phoenixu. Waymo počítá s mnoha různými způsoby využití takových aut, do čehož spadají i sdílené jízdy nebo nákladní autodoprava.
Krafcik také zdůraznil, že cílem pro Waymo je 4. a 5. úroveň SAE, čili až zcela plná automatizace řízení. Příslušně vybavený vůz tak už vůbec nebude muset mít volant a pedály, takže by měl být schopen veškeré situace na silnici vyřešit sám. Čtvrtá úroveň znamená také plné řízení, a to až třeba na případy velice nepříznivého počasí nebo celkových podmínek na vozovce.
Google původně plánoval, že své autonomní vozy uvede na trh do roku 2020, takže všichni počítali s tím, že bude produkovat i je samotné. Aktuálně ale není vůbec jasné, jaké jsou konkrétní plány firmy Waymo.
Zdroj: Extremetech