Nevíte kam zmizel clanek s podobnym obrazkem a v nadpisu bylo neco o 100% kremikovych elektrodach?
Odpovědět0 0
"objemová energetická hustota 557 Wh/l a hmotností 215 Wh/kg"
nevadí !!!
"88% zachování kapacity po 1200 cyklech."
Jo to vadí... to vadí...
Dají se LFP koupit? Nebo je nějaká jiná levná alternativa, levnější než LiFePO4? Něco co se dá do sklepa a vykryje dvoudenní výpadek dodávek elektřiny?
Odpovědět0 0
hrozně záleží na počítaném dojezdu. U městského auta s dojezdem 150 km jsme na nějakých necelých 200 kilech/cca 75 litrech baterky. To je ještě přijatelné číslo. Ovšem s požadovaným dojezdem ¨500 km (a to "ekonomickou" rychlostí) už bude mít baterka něco kolem půl tuny, plus si vyžádá výrazně pevnější konstrukci podvozku, aby to auto utáhlo. A když se započítá, že ani elektromotory nejsou bez váhy, tak jste oproti ice někde o 300 kilo těžší. Přitom je snaha auta odlehčit o pár kilo, aby měla lepší jízdní vlastnosti a tady najednou bum, metráky navíc.
Odpovědět1 0
I teď mají EV třeba o půl tuny víc než ICE s ještě lepšími jízdními vlastnostmi. Aspoň pak musí např. Hyundai, Kia, Peugeot používat víceprvkové nápravy místo těch nejhorších, např. torzních tyčí. Když se udělá dobrý podvozek a auto má výkon (a točivý moment), nejde těch pár stovek kilo ani poznat.
Odpovědět0 1
Jo, je to maskované, takže to nepozná řidič. Ale rozhodně to poznají pneumatiky, silnice... Rozhodně to pozná každý rozjezd, kdy potřebujete rozhýbat ty metráky navíc...(na spotřebě) Pozná to cokoliv, do čeho to případně vrazí... Toto je šílené. Tváříme se eko a místo aby byly do měst "tlačena" vozítka o váze 600 kilo včetně řidiče jsou vládami a automobilkami prosazována monstra začínající na tuně a půl.
Odpovědět3 0
Tak většina lidí chce luxus, proto nejezdíme v rikši...Ano, rozjede to, ale taky to rekuperací pak zabrzdí, spotřeba okolo 20kWh/100 mi zase tak strašná nepřijde... Jakože pneumatiky poznají co? Že jsou dělány např. s hmotnostním indexem 850Kg? :-D Ty asi jezdíš jen MHD a závidíš řidičům aut? Nebo jsi z "Praha na kole" nebo jak se ti blázni jmenují? Silnice pozná hlavně přetížené kamióny, auta jí toho moc neudělají (třeba koleje). Když bude jezdit 90% aut na elektřinu kolik ubyde kamionů dodávajících paliva do benzinek?
Odpovědět1 7
Budu poznat tu vahu naviac predsa.
Ta vecsia vaha sposobi napriklad vecsie opotrebenie pneumatik. Budu drahsie kvoli tomu vyssiemu hmotnostnemu indexu/zosilenenej konstrukcii.
Ta vyssia vaha predsa v konecnom dosledku skonci na tych pneumatikach a tie si to odskacu.
Odpovědět3 0
A která vláda prosim prosazuje ICE SUV? Já jen že jich jsou města plná už teď (cca 45% prodaných aut). Nevím, nerozumím určitě všemu, ale u ICE SUV vůbec není problém překročit 2-2,5t. U nich se ta "nesmyslnost" počítá nějak jinak?
Odpovědět0 0
např. flotilové emise a jiné povinné prvky velmi prodražují malé auta a naopak nejsou tak přísné s roustoucí váhou vozidla = cenový rozdíl mezi ekologičtějším malým prdítkem a SUV je menší a člověk si pak raději připlatí za větší (mám koupit menší prdítko za draho a nebo o trochu dráž velkou káru)
- 2-2,5 tuny přesáhne buď jen prémiový vůz a nebo velká užitková kráva, kde to má opodstatnění, ale střední třída ICEV se zdaleka přes dvě tuny nedostane
Samozřejmě je to nesmyslné a všechny OA nad 1,5 tuny bych klidně extra zdanil a vozy nad 2 tuny klidně 2x tolik..
Odpovědět2 0
To se zdaněním je hodně hloupá úvaha...Dokážeš si aspoň částečně představit dopady takové daně? :D
Odpovědět0 0
Takové dopady můžeme částečně studovat např. v Norsku, kde takovou daň z hmotnosti už dávno mají. Např. u 1000kg auta je po přepočtu 33 tisíc Kč, u 1500kg auta je 128 tisíc Kč, 2tunové auto už je dražší dokonce o 422 tisíc Kč. Má to však jeden háček, platí to totiž jen pro benzínová/naftová auta a nenabíjecí hybridy. Plug-in hybridy a elektromobily tuto daň neplatí. Není divu, že se v Norsku prodává tolik nabíjecích aut.
Odpovědět4 0
Nádherná ukázka pokřivenosti trhu. Kdyby ta daň platilla pro všechny stejně (elektromobil ničí silnici stejně jako benzín/nafta o stejné váze) tak by ta monstra byla rázem zcela neprodejná :)
Odpovědět2 0
ano zbohatlík by více plnil kasu při zachování stejného standardu a ostatní by se chovali více ekologicky
Odpovědět0 0
poznáte to při brzdění
Odpovědět0 0