Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Grafické čipy - srovnání

13.3.1999, Vít Zatloukal, zpráva
Grafické čipy - srovnání
Charakteristiky a vlastnosti čipů Riva TNT, Permedia 3, PowerVRSG, Savage3D, G200, Banshee a Voodoo 2.
Výrobci grafických čipů postupně uvádí nové generace 2D/3D grafických čipů. Každý z nich se přitom snaží přijít s něčím novým, lepším. Charakteristiky a vlastnosti čipů Riva TNT od nVidia, Permedia 3 od 3Dlabs, PowerVRSG (Second Generation) od Videologic, Savage3D od S3, G200 od Matrox, Banshee a Voodoo 2 (to je pouze 3D čip) od 3Dfx si můžete porovnat v následující tabulce.

Vlastnost
Riva TNT
Permedia 3
PowerVRSG
Rag128
Savage3D
G200
Banshee
Voodoo 2
Výrobce
nVidia
3Dlabs
Videologic/NEC
ATI
S3
Matrox
3Dfx
3Dfx
Trilineární filtrování
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
Anizotropické filtrování
ano
ano
ano
ne
ano
ne
ne
ne
Bump-mapping
ano
ano
ano
ano
ano
ne
ne
ne
Full scene anti-aliasing
ano
ano
ano
ne
ne
ano
ne
ne
Zpracování více textur v jednom cyklu
ano
ano
ne
ne
ne
ne
ne
ano
AGP texturing
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ne
ne
Z-buffer
24-bitový
32-bitový
32-bitový
32-bitový
24-bitový
32-bitový
16-bitový
16-bitový
3D rendering v pravých barvách
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ne
ne
Maximální velikost textur
2048x2048
nelimitováno
1024x1024
?
2048x2048
2048x2048
256x256
256x256
Stencil buffer
8-bitový
8-bitový
1/8-bitový
8-bitový
-
-
-
-
2D/3D
2D/3D
2D/3D
2D/3D+3D
2D/3D
2D/3D
2D/3D
2D/3D
jen 3D
Maximální rozlišení
1900x1280
1920x1080
1600x1200
1920x1200
1600x1200
1900x1200
1600x1200
800x600
Typ sběrnice
33/66MHz PCI AGP 2x/1x
33/66MHz PCI AGP 2x/1x
33/66MHz PCI AGP 2x/1x
AGP 2x
AGP 2x AGP 4x
33/66MHz PCI AGP 2x/1x
33/66MHz PCI AGP 1x
33/66MHz PCI
Podporovaná paměť
4/8/16 MB
8/16 MB
4/8/16 MB
16MB (VR)

32MB (GL)

2/4/8 MB
8/16 MB
4/8/16 MB
6/8/12 MB
DVD kompenzace pohybu
ano
ano
ano
DVD dekodér
ano
ne
ne
ne
Technologie (mikronů)
0,35/0,25
0,25
0,25
?
0,25
0,25
0,35
0,35
Podporovaná rozhraní
Direct3D OpenGL
Direct3D OpenGL
Direct3D OpenGL PowerSGL
Direct3D OpenGL
Direct3D OpenGL
Direct3D OpenGL
Direct3D OpenGL Glide
Direct3D OpenGL Glide
Vykreslovací rychlost
250 Mp/s
125 Mp/s
100 Mp/s
180 Mp/s
125 Mp/s
100 Mp/s
100 Mp/s
90 Mp/s
3D trojúhelníky (milionů za sekundu)
6 - 8
8
2 - 4
3,6
5
1,5
3 - 4
3 - 4

Čipy G200, Banshee a Vodoo 2 nepodporují Bump-mapping hardarově, ale pouze softwarově. Permedia 3 a Riva TNT mohou provádět bump mapping díky AND texturingu v jednom průchodu. Rychlost načítání textur pak je 250 Mp/s (dva texely v jednom cyklu). Riva TNT dokáže vykreslit v jednom cyklu dva pixely.

Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.