Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od grol2
Game over, Lightyear bankrotuje
Odpovědět0  0
Vaše tvrzení:
"Hele, ale Merkelová přiznaala ​­(a pak to Macron potvrdil​­) že válku od roku 2014 připravoval ​­"západ​­""

v článku se říká:
"Merkelová tvrdí, že svým postojem při jednání v Minsku dala Kyjevu čas, aby se mohl lépe připravit na obranu proti ruské armádě­".

Aneb není nad to, když sám autor pohotově prokáže nesmyslnost svého výroku...



Odpovědět2  0
Pak určitě nebude problém uvést zdroj, že?
Odpovědět1  0
Pozor na statistiky. Kdo ví, jak to je s průmernými nájezdy vzhledem k tomu, jak se stáčí a hlavně stáčely tachometry.
Odpovědět0  0
Jen pro zasazení do kontextu ­- maximální hmotnost jízdní soupravy je v ČR 48 tun a 70 tun vážil Tiger II :)
Odpovědět3  0
Ano, ta čísla by byla zajímavá. Obáváme se ale, že ne způsobem který očekáváte. Vyšlo by z toho, že Brusel je lidem u zádele. A to je ten problém. Pokud ani současný stav nestčí k tomu, aby lidé byli nespokojení, musí se to ještě zhoršit. Otázkou je, co by se muselo stát, aby řekněme 70 % lidí v takovém průzkumu projevilo neposkojenost. A to nejsou hezké představy...
Odpovědět0  0
Pro výrobce ano...
Odpovědět0  0
1, Ale jo psal... viz. výše ­"Takže pokud to auto třeba v tom Španělsku na sluníčku udělá 10 tisíc km, můžeme předpokládat, že i při parkování výhradně ve stínu by to stále mohlo být někde přes 3 tisíce km.­" 3 z 10­-ti je 30 %.
2, K těm odkazům na videa ­- všiml jste si, že těch 25 % dává panel, který je stále z 50% osvětlen ­(1. odkaz, čas 2:35; 2:43­)? Trochu nepoměr ne? Kdybyste ten panel držel někdy v ruce, věděl byste, že i těch 20­-25% v plném stínu je čirá utopie. A to je ten panel ještě natočen optimálně směrem k slunci. O to větší konina je Vaše vyjádření citované v bodě 1.

Odpovědět0  0
Člověče, Vy jste grafoman. Mraka čísel, ale jednoznačné vyjádření v tom není. Ok, není to 30%, kolik % tedy dá solár ve stínu?
Odpovědět0  0
Můžete mě prosím odkázat na nějaký panel, který dá ve stínu 30%? Můžete něčím podepřít své tvrzení o 30% energie v ambientku? Můj luxmetr má jiný názor...
Odpovědět0  0
U souvisle zatažené oblohy se dostanete na 100W­/m2 ­- tedy zhruba 10% v případě, že Vám stíní mraky. Záleží ale samozřejmě na konrétní situaci. V parkovacím domě to může být výrazně méně, pod samostatně stojícím stromem na bílém náměstí výrazně více. Jen nerozumím tomu, k čemu je to dobré...
Odpovědět0  0
Selským rozumem... Kdyby solární panely stačily na pohon elektroauta, proč to ti výrobci nemontují? Že by malý přínos a moc kg navíc?

Kontrolní výpočet ­- hodím si do kalkulačky ­(https:­/­/www.ceska­-solarni.cz­/kalkulacka­) 5m2 a dostanu měsíčně 83­-97kWh, tedy 9300 ­- 10900km ročně, potud by tedy úplně nekecali. Ale, jak to tak bývá, dáběl se skrývá v detailech... Auto nebude mít ani omylem ideálně natočené panely, účinnost nabíjení nebude 100%, auto nebude vždy 100% čísté ­(trochu problém, když stále parkuje venku­), provoz nebude vždy mimo stín ­(jak je správně poznamenáno­). 10.000km ročně je tedy naprosté sci­-fi a reálně bych očekával tak 1­/4.
Odpovědět0  0
Psal jsem o problému s kompenzací pokut. Argumentovat připadem, kdy není co kompenzovat, je velmi objevné.
Odpovědět1  0
Rezerva tam je, ale všechna čest Toyotě, kvalitu a spokojeného zákazníka si pohlídat umí.
Odpovědět0  0
Ano, ale prosím nezapomínejte, že zde platí CO2 pokuta ve výši 95€ za gram CO2 nad 95g­/km. Počítá se to ale přes flotilu. Elektromobil tak šlukne pokuty v hodnotě 9025€ ­- tedy zhruba 230.000Kč. Naopak u spalováku ty pokuty platíte, takže ten rozdíl je ještě větší... Porovnáváte tedy přesná čísla v dotacemi a pokutami silně pokřiveném světě.
Odpovědět5  2
Dnes chválím. Aktuální článek, zdroj kvalitní, významově neohnuto. A díky za přímý odkaz na článek na Science.
Odpovědět0  0
Teď jste to trefil. Corporate policy dokáží velmi znepříjemnit život. Bohužel, pokud to dokáže utahat čtyřjádrový Ryzen, něco je tam hodně špatně a bojím se, že Vám upgrade na něco silnějšího moc nepomůže. Já mám podobnou zkušenost s NTB od Lenova s Win HomeEdition. To byla hodně velká tragédie a tak, jak to přišlo od výrobce, to bylo naprosto zabržděné a pro práci téměř nepoužitelné.
Odpovědět2  0
Děkuji za doporučení. Pracuji na stařičkém Core2. Procesorový výkon je ještě mnohem nižší, než u toho recenzovaného Celeronu a na běžnou kancelářskou práci to bez problémů to stačí ­(o hrách nemluvím­). Důležitý je dostatek operační paměti a SSD ­(a nezavšivený OS­). Pokud Vám otevřený outlook, teamsy a pár tabů v prohlížeči dokáže vytížit CPU, bude chyba mezi klávesnicí a židlí. Mě to aktuálně kolísá mezi 0 a 5%, ve špičkách k 40%...

Odpovědět3  0
Se závěrem článku nesouhlasím. Pod klasickou kancelářskou prací si představuji e­-mail, excel, word nějaký skype. To dá tenhle procesor naprosto luxusně. Na to, aby jste to strčil do účtárny...
Odpovědět7  1
No, úplně bez fabrik Evropa není ­- co třeba GlobalFoundries Fab 1 v Drážďanech. Ta přece stále jede a pokud vím, maj 12nm. Ale jinak ano, moc tu toho není...
Odpovědět3  0
Teď jste trefil do černého. Je to jen technologie a žádná technologie není dobrá ani špatná. Až užití té technologie může být dobré nebo špatné.
Odpovědět2  0
Když jsme u těch odkazů, vzpomněl jsem si na toto:
https:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/Volkswagen_1­-litre_car

Je zajímavé sledovat pokrok za těch řekněme 10 let vývoje a kde si naopak oba koncepty pomáhají stejnými způsoby.
Odpovědět0  0
Už jsem se bál, že tento týden nedojde k významenému pokroku v oblasti kapacity baterií.
Odpovědět5  0
To už by zase nebyla konkurence pro Intel :)
Odpovědět2  0
Že by reagoval na poslední odstavec? ­"navíc na půdě EU se začíná přetřásat možnost přiřazení jaderné energetiky k té čisté­"...
Odpovědět0  0
Cena vybavení ve vysokých desítká až stovkách milionů... To zní jako pozvánka pro zloděje nebo nějakého vyděrače.
Odpovědět0  0
Za 300,­- koupíte kubík hnědého uhlí a to se bavíme o surovině, která se jen ­"vyhrabe­" ze země. U elektrolitu, který je třeba vyrobit, bych čekal násobně vyšší cenu.
Odpovědět0  0
Zase bych z toho nedělal kovbojku... Na kovovém chladiči máte běžně nasazaný ventilátor v plastovém pouzdře. Tady jen má pouzdro ventilátoru ultra­-cool vzhled s žebírkama bez funkce. Vše ale zůstává při starém ­- pod tím ventilátorem je kovový chladič. A jestli to bude mít podobné prarametry jako starý box, asi není důvod k nějakému křiku.
Odpovědět3  1
Potvrzuji pozitivní zkušenost. Z Alíka mi před pár lety dorazil Xeon X5450 Processor 3.0GHz. Cena necelé tři stovky a slouží ke spokojenosti dodnes.
Můj názor ­- výhodné to je k prodloužení životnosti starého počítače. Asi bych tuhle cesti nevolil, kdyby to mělo znamenat výměnu desky pamětí a dalších komponent, tam to z mého pohledu postrádá kouzlo.
Odpovědět1  0
Co BTC, já bych zakázal covid. Vůbec nechápu, že to ještě není zakázaný
Odpovědět0  0
Zjistí vysokou spotřebu, ne čím je způsobena.
Odpovědět0  0
Zajímalo by mě, za co dostal tolik mínusů. Trefil přesně, co už dávno napsal Niemöller...

Když přišli nacisté pro komunisty, mlčel jsem – nebyl jsem přece komunista.
Když zavírali sociální demokraty, mlčel jsem – nebyl jsem přece sociální demokrat.
Když přišli pro odboráře, mlčel jsem – nebyl jsem přece odborář.
Když přišli pro mě, nebyl už nikdo, kdo by se mohl ozvat.
Odpovědět0  0
Ne, ta regulace je ještě mnohem horší. Aby Vám totiž ­(ne­)fungovala, musíte pustit čmuchat uředníka do každé domácnosti, aby Vám následně vypočetl, kolik energie máte používat.

To ­(ne­) je v závorce proto, že to stejně fungovat nebude. Protože zjistit následně jestli opravdu topíte tím 10kW elektrokotlem nebo cojávím 50­-ti grafickými kartami, už nikdo stejně nezjistí.
Odpovědět0  0
BTC v současnosti považuji za novodobou formu letadla. Nevěřím ale, že zákaz něco vyřeší.
Odpovědět1  0
Máte zcela jednoznačně pravdu. V Indickém autě není nic, ale vůbec nic. Výbava na úrovni Š120... Na druhou stranu to hodně říká o tom, kde leží minimální cena auta a co je v EU autě ­"navíc­". Pokud by to bylo vše jen o vůli zákazníka, nebylo by co krititzovat, ale ona do toho silně promlouvá i výbava, kterou zákazník nechce, ale zaplatit ji musí ­(např. StartStop­). Proto jsem argumentoval Indií, abych ukázal, že tato množina je převkvapivě obrovská.
Odpovědět0  0
To nemá smysl. Najděte si téma ­"argumentační fauly­" ­- máte tam jeden vedle druhého.
- rozdrobíte má tvrzení na fragmenty, které bez ohledu na kontext napadáte,
- vycházíte z nepravdivých premis, která opakovaně rozporuji
- doplníte to o manipulaci­/newspeek, že by i Orwell žasl.
Odpovědět1  0
Ne neshodneme se. Emisní povolenky jsou v rozporu se svobodou svobodou. A ne, nejsou ­"lepší­" než pokuty. Jsou méně špatné. Slovo ­"lepší­" evokuje něco pozitivního. A trvám na tom, že nazývat svobodou to, že si můžeme vybrat mezi menším zlem a větším zlem, je demagogie.
Odpovědět2  0
No, to jste si oproti biči moc nepomoh. Ono to pořádně bolí i přes tu vestu, navíc s rizikem, že to nezastaví. Jestli Vám připadá normální to snášet, tak mě ne. Celá Evropa si sama zdražuje dopravu a sama sebe dobrovolně připravuje o konkurenceschopnost.
Odpovědět5  0
Nehněvejte se na mě, ale kapitola 8 je čirá demagogie. Psát o povolenkách jako o něčem dobrém a odkazovat se na pokuty, jako něco ještě horšího... To je je jako tvrdit, že nechat se mlátit bičem je vlastně fajn, protože existuje i 9mm a tím dostat nechceme. Tak za mě rozhodně ne! Oboje je daň a oboje zaplatí zákazník ICE, kterého se nikdo neptal, jestli o to stojí. Holt demokracie.
Zavádějící je i výpočet s ­"pouhými­" 4,2% příjmů
1, je někdo musel zaplatit, zákazník, kupující si ICE, které je o to dražší
2, to nejsou jen povolenky, ale i šílené verze EURO6 norem, které opět zaplatí zákazník ICE
3, povinné výbavy, které luxusní auto má, ale levné ICE ne, a rozdíl a tak se nám to cenově zase přiblíží.

ICE v Indii, ano se špinavým motorem zhruba EURO 4, se prodává hluboko pod našich 100.000Kč. Ano, jde to. Ale díky výše zmíněnému v EU přestává existovat segment pod 300.000Kč a končit bude ten pod 400.000Kč! A ruku na srdce, kolik rodin má na nové auto za tu částku. Řítíme se plnou parou mezi půlky!
Odpovědět8  1
Ono nemusí jít jen o vlastní kód, tam je to u větších projektů takřka jistota, že budou problémy. Bohatě stačí, když v daném SW máte nějaký rozsáhlý projekt. Ono to obvykle nepřestane fungovat úplně, ale naprosto běžné, že se to chová trošku jinak. Jinak naprosto libovolným způsobem. To si pak setsakra člověk rozmyslí, jestli doma nahlásí dva týdny Áčko a půjde to učit pracovat na nových widlích.
Visty ­- to byl jiný příklad, ty jsme ve firmě museli úplně přeskočit, protože zkrátka neexistoval koktejl velkých aplikací ­(velké komerční, žádný lokal bastl­), které by na tom stabilně běhaly. Pak můžete mít nakoupenou podporu za milióny, zaplatit si přímý servis dodavatelů těch SW, donutit je, řešit problém přímo u vás a stejně to nezprovozníte. No a po třech týdnech pak vysvětlujete vedení, že třítýdení odstávka za X Mio byla k prdu a Vaše IT zkrátka za další X Mio ročně ty starý widle bude podporovat, protože jinak se nepojede.
Jo a aktualizace, to je taky příběh na román. S láskou vzpomínám na dobu, kdy jsme měli vyjímku ­(v uzavřené síti, která byla součástí jiné uzavřené sítě­) je neinstalovat vůbec. Bohužel přišly normy a byli jsme mezi půlkama...
Odpovědět0  0
To fakt někdo věří smysluplnosti využití solárních technologií v interíéru? Jako napájení kalkulačky, k ničemu jinému to není... V interíeru to budou řádově miliWatty na metr čtvereční plochy panelu, co z toho půjdou dostat. K čemu je to dobrý? Možnost použití jen u zažízení s téměř nulovým příkonem, kde nevadí, že po tmě není napájení, kde nárůst ceny není podstatný a z nějakého důvodu to má být bezdrátový­/bezbateriový...

Odpovědět0  0