Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Hotely budoucnosti: chybět by neměl 3D tisk a robotický sluha

15.12.2016, Kateřina Hoferková, aktualita
Hotely budoucnosti: chybět by neměl 3D tisk a robotický sluha
Jak si lidé představují hotely budoucnosti? Podle Hotels of the Future v každém hotelovém pokoji nebude chybět 3D tiskárna a hosté si budou moct zavolat robotického sluhu, který jim poradí či donese jídlo.
Robotika, 3D tisk nebo třeba umělá inteligence. To všechno jsou technologie, které by v budoucnosti měly být součástí běžného každodenního života, některé dřív a některé později. Nebude se ale jednat jen o autonomní automobily, které už nyní své testovací jízdy provádějí na běžných silnicích v určitých oblastech. Pro mnohé v představách budoucnosti figurují například chytré domácnosti, není se tedy čemu divit, že obraz futuristického hotelu je podobný.

James Canton, generální ředitel Institute for Global Futures, pomohl vytvořit studii Hotels of the Future, ve které se popisuje představa hotelů budoucnosti. Jak by takový hotel měl přesně vypadat? V první řadě by na vybaveném pokoji neměla chybět 3D tiskárna a podle Jamese Cantona by tomu tak mohlo být už za několik desítek let, hovoří se konkrétně o roku 2060.





3D tiskárna by v hotelovém pokoji sloužila k tomu, aby si host mohl zažádat o vyrobení jakéhokoliv předmětu, co bude zrovna potřebovat. Tím pádem by odpadla nutnost vozit s sebou na cesty spoustu věcí. Dokonce i boty, oblečení a elektroniku by měla 3D tiskárna budoucnosti být schopná vytisknout na počkání. Některé věci by mělo být možné i přímo navrhnout, jiné by mělo stačit jen vybrat.

Už na první pohled je ale jasné, že tohle řešení má i své velké nevýhody. Kromě vysoké produkce nových věcí, které by měly posloužit hostům třeba jen na pár dní, také vyvstává otázka, jestli to vůbec bude pohodlné. Pokud si například člověk bude chtít vyčistit před spaním zuby a bude muset čekat na vytištění kartáčku, příště si radši zabalí vlastní.

Další věc, která by neměla v hotelu v roce 2060 chybět, je robotický sluha, který by měl fungovat autonomně a zastávat nejrůznější funkce. Od recepčního přes pokojovou službu až po číšníka, který by měl hostům nosit pokrmy. Roboti by však měli sloužit i k zábavě a ke vzdělávání. Rezervace do hotelu by měly být vyřizovány umělou inteligencí, chybět by neměly ani futuristické autonomní dopravní prostředky.

James Canton se dále nechal slyšet, že celý cestovatelský zážitek se v budoucnu změní a budou za to moct právě pokroky v oblastech techniky a vědy. Jestli ale skutečně hotely v budoucnosti dostanou takovouto podobu, je zatím otázkou. Roboti jako recepční už fungují i dnes, což dokazuje například humanoidní robot Pepper, proč by se tedy nemohli začít používat i v hotelových zařízeních?

Zdroj: 3ders.org