Mantle: revoluce, nebo nezdárný pokus?
S příchodem nových konzolí se postupně začalo hodně mluvit o technologii Mantle. Tedy o novém rozhraní pro tvorbu grafiky ve hrách. Postupem času se víno lehce zkalilo a Mantle ustoupil do pozadí. Nyní se o něm ale opět horlivě mluví. Proč?
12.11.2013, Pavel Kovač
Battlefield 4: nová generace grafiky?
Jakmile vyjde nová AAA hra, všichni očekávají i novou grafiku. Nyní vychází Battlefield 4, který se nejspíše stane synonymem pro realistickou hru. Co se skrývá pod kapotou samotného enginu Frostbite 3?
6.11.2013, Pavel Kovač
Steam a ti ostatní
Když si dnes chcete koupit hru pro PC, s největší pravděpodobností zavítáte na Steam. Kamenným obchodům s hrami odzvonilo a Steam k tomu přispěl nemalou měrou. Jak jsou na tom ti ostatní a vlastně celý softwarový průmysl?
14.8.2013, Pavel Kovač
Fyzika ve hrách
S každou novou hrou očekáváme i nové a interaktivnější prostředí. Vývoj fyziky ve hrách doznal od svého počátku velké změny a občas dokonce poskočil doslova mílovými kroky. Dnes se podíváme na ty nejzajímavější hry z pohledu fyziky.
5.8.2013, Pavel Kovač
GeForce Experience prakticky
Jakmile uvedla NVIDIA svůj nový produkt GeForce Experience, zvedla se vlna spekulací o jeho smysluplnosti. My se na tento program podíváme z praktického hlediska, aneb co vlastně s hrami provádí.
17.6.2013, Pavel Kovač
Crysis: grafické pojetí série
Vzpomínáte na grafické orgie s příchodem hry Crysis? Poslední již třetí díl přinesl opět výraznou změnu. Jak se však liší od šest let staré jedničky? Je zde výrazný posun, nebo se jen grafika maskuje za umělecké ztvárnění?
10.6.2013, Pavel Kovač
Need For Speed: jak šel čas
Jednou z nejdelších sérií počítačových her je bezesporu Need For Speed. Tato závodní hra prošla několika fázemi, některými lepšími, některými horšími. My se však na tuto sérii podíváme z grafického a designového hlediska.
18.3.2013, Pavel Kovač
3DMark z pohledu grafika
Pokud vyjde nový 3DMark, znamená to vždy takovou menší revoluci. Uživatelé sdílejí své skóre a porovnávají výkon PC. Jaký je však nový 3DMark z grafického pohledu? Zaměstnává vůbec Futuremark schopné grafiky?
7.2.2013, Pavel Kovač
Pohled do budoucnosti: grafika ve hrách
Většina lidí si stěžuje na zpomalený vývoj grafiky v počítačových hrách. Vydejte se s námi na procházku budoucností a na pohled do grafiky let následujících. Čeká nás po letech opět obrovský skok kupředu?
5.10.2012, Pavel Kovač
Diablo 3: 12 let čekání skončilo
Diablo 3 je po mnoha letech čekání zde a my se podíváme, nad čím že to Blizzard tolik pracoval. Předešlé díly se staly legendou a svým jednoduchým konceptem pokořily tehdy dosažitelné mety. Zaměříme se na to, jaký hardware je pro vymítání ďábla potřeba.
31.5.2012, Petr Štefek
F1 2011: královská třída je zpět
Arkádové závody formulí se světoznámými týmy a velkými jmény mezi jezdci jsou zde v nové sezóně a v plné síle. Codemasters se po minulém nevýrazném díle dušovali, že v následujícím pokračování se pořádně polepší.
10.10.2011, Petr Štefek
Deus Ex: Human Revolution - výkonnostní srovnání
Třetí díl kultovního dílka Deus Ex se dostal na pulty obchodů a vysloužil si ve většině herních magazínů hodnocení plné superlativů. Vizuální stránka této je pouze průměrem, ale přesto se nedá označit za nezajímavou.
21.9.2011, Petr Štefek
F.E.A.R. 3: bojte se potřetí
F.E.A.R. 3 nás opět zavede do světa, kde vládnou paranormální jevy a Alma pro vás spřádá svou síť osudu. Nový díl je vybaven vylepšenou grafikou a zase o něco vyšší náročností na herní hardware vašeho počítače.
21.7.2011, Petr Štefek
Duke Nukem Forever: stálo čekání za to?
Dlouhých 14 let jsme čekali na pokračování legendární střílečky Duke Nukem 3D, která provázela mnoho z nás pubertou a mnozí čtenáři ji ani nezažili. Ve své době byl Duke elitou, má na to také dnes?
21.6.2011, Petr Štefek
Colin McRae Dirt 3: DirectX 11 a vyšší nároky na HW
Colin McRae Dirt 3 je již třetím dílem populárních závodů na stejném grafickém engine, který ovšem podporuje DirectX 11. Pěkná grafika je zde ale vykoupena poměrně vysokými nároky na hardware.
14.6.2011, Petr Štefek
The Witcher 2: zaklínání hardware
Postava zaklínače Geralta a jeho příběhy jsou v našich končinách poměrně dobře známy. Z velmi dobré knihy vznikla velmi dobrá hra a my se podíváme, jak si vede druhý díl po stránce hardwarových nároků.
23.5.2011, Petr Štefek
Assassin's Creed Brotherhood
Assassin's Creed Brotherhood navazuje svým dějem na předchozí druhý série Assassin's Creed a my se podíváme jaký hardware potřebujete pro jeho hraní. Zklámáním pro všechny bude i v PC verzi absence DirectX 11.
29.4.2011, Petr Štefek
Dead Space 2: horor pro hardware?
Dnes se podíváme na hororovou akci Dead Space 2, která je pokračováním úspěšného prvního dílu, který dosahoval mimořádných kvalit. Jak to je u druhého dílu s nároky na grafickou kartu a procesor?
22.2.2011, Petr Štefek
H.A.W.X. 2 - arkáda pro mladé stíhače
Na sklonku minulého roku se na pulty herních obchodů dostal druhý díl známého titulu Tom Clancy's H.A.W.X. a my se dnes podíváme, jak si vedou současné grafické karty včetně AMD Radeonů řady HD 6800 a Nvidia GeForce GTX 570.
19.1.2011, Petr Štefek