Lost Planet 2 - pro dlouhé zimní večery
Studio Capcom přichází se druhým dílem poměrně známé hry Lost Planet. Opět budeme bojovat s monstry v různorodém prostředí a opět budeme provázeni poměrně náročnou a pěknou grafikou hry samotné.
9.12.2010, Petr Štefek
Call of Duty: Black Ops - nejlepší díl?
Nový díl Call of Duty nás zavádí na konec 60. let do fiktivní minulosti, kde je Studená válka v plném proudu a hrozí skutečný konflikt v globálním měřítku. Vy, jako voják s částečnou amnézií, musíte vše zastavit a najít sám sebe.
23.11.2010, Petr Štefek
Mafia II: mafiánské nároky na hardware
2K Games nás počastovali novým dílem své Mafie, a tak všichni fanouškové jistě už hru hrají nebo jí alespoň plánují zakoupit. My se dnes zaměříme především na nároky na herní hardware, které nejsou nemalé, vždyť zde máme i podporu PhysX.
6.9.2010, Petr Štefek
Splinter Cell: Conviction - Sam Fisher na útěku
Série Splinter Cell byla vždy zárukou poměrně kvalitního hraní a nyní se dostáváme k otestování nejnovějšího dílu série, který popisuje těžký osud agenta Sama Fishera. Poměrně překvapivé jsou i větší nároky na hardware, které ovšem vyvažuje slušná grafika.
31.8.2010, Petr Štefek
Serious Sam HD: The Second Encounter - klasika v novém
Serious Sam k nám přišel na počátku minulého desetiletí, aby se svou šílenou řežbou skrze tisícovky nepřátel nahradil v našich hráčských srdcích postaršího Duke Nukem 3D. Nyní se vrací v novém grafickém kabátku s přídomkem HD.
20.7.2010, Petr Štefek
Just Cause 2: nadprůměrné nároky i kvalita
Just Cause 2 se nese ve znamení podpory Nvidia CUDA efektů, ale rovněž se jedná o zajímavou hru na dlouhé deštivé večery poslední doby. GPGPU jsou doménou karet Nvidia GeForce, ale my se dnes podíváme na výkony karet z obou konkurenčních táborů.
21.5.2010, Petr Štefek
StarCraft II Beta: letmý pohled na výkon
StarCraft II se dočkal své bety, bylo by tak hříchem se nepodívat, jak si výkonově vede na současných grafikách a procesorech Intel a AMD. StarCraft je pro mnohé milovníky RTS žánru opravdovou modlou, za jeho existenci se ho prodalo více než 10 miliónů kopií.
30.4.2010, Petr Štefek
Metro 2033: bez jízdenky, ale s plynovou maskou
Metro 2033 je výtvor ruských vývojářů a již podle názvu je patrné, že se budeme pohybovat hluboko pod úrovní zemského povrchu. Hra nás zavede do okolí zdevastované Moskvy a do jejího metra, které se stalo útočištěm a spásou pro přeživší lidi.
26.3.2010, Petr Štefek
Battlefield: Bad Company 2: výkonnostní srovnání
Dnes se podíváme na výkon v náročné herní pecce posledních dnů s názvem Battlefield: Bad Company 2. Hra je vizuálně zatím jednou z nejpřitažlivějších v tomto roce a bude zajímavé sledovat, jak si povedou nejnovější grafické karty ve srovnání s těmi staršími.
11.3.2010, Petr Štefek
Bioshock 2: pokračování podvodního hitu
Bioshock byl před více než 2 roky poměrně neočekávanou herní peckou, která osvěžila žánr stříleček a poskytla hráči i velmi pěknou grafiku. Dnes se podíváme na jeho pokračování nazvané Bioshock 2. Vše se opět odehrává pod vodou a opět se jedná o výbornou akci.
26.2.2010, Petr Štefek
Mass Effect 2: výkonnostní srovnání
Druhý díl populární akce Mass Effect je zde a stále využívá starého dobrého Unreal Engine 3. Jak si vedou běžné grafické karty v této hře se dozvíte v tomto testu, kde najdete jak nové Radeony HD 5000, tak i starší série Radeon HD 4000 a GeForce GTX 200.
16.2.2010, Petr Štefek
Shattered Horizon: 3D Mark Vantage engine v akci
Shattered Horizon je levnou akční střílečkou postavenou na grafickém enginu 3DMark Vantage společnosti Futuremark, kterou navíc pořídíte za poměrně nízkou cenu. Pokud byste se tedy rádi pokochali pěknou grafikou pod DirectX 10, nenechte si ji ujít.
27.1.2010, Petr Štefek
Left 4 Dead 2: zombíci se vracejí
Left 4 Dead nebylo žádnou peckou, na kterou se čekalo mnoho měsíců a která po vydání trhala rekordy v prodeji, ale na druhou stranu se jednalo o zábavnou a jednoduchou řežbu se zombíky. Druhý díl není jiný, takže startujte motorové pily a nabíjejte brokovnice!
28.12.2009, Petr Štefek
DiRT 2: závody na plný plyn
Závody aut jsou vděčné téma a rallye je téma ještě vděčnější. A na tento fakt sází nový díl Colin McRae Dirt 2, který může svou popularitou směle konkurovat nekonečné sérii Need For Speed. Důležitá vlastnost nového DiRTu je ale plná podpora DirectX 11.
15.12.2009, Petr Štefek
Call of Duty: Modern Warfare 2 - nejlepší nakonec
Call of Duty je s námi již pěknou řádku let a od prvního dílu sklízí nefalšovaný úspěch hlavně u on-line hráčů. Na své si ovšem přijdou i občasní off-line hráči, které čekají velmi akční mise a spousty inteligentních nepřátel.
27.11.2009, Petr Štefek
Voxel Ray Casting: příští generace grafiky?
O společnosti id Software nebylo dlouho slyšet a nyní k nám přichází s horkou novinkou v podobě vyvíjeného grafického enginu (respektive způsobu zobrazování) s názevm Voxel Ray Casting. Tento způsob zobrazování je do jisté míry revolučnější než ray tracing, takže si o něm pojďme popovídat blíže.
16.11.2009, Petr Štefek
Battleforge: první DirectX 11 hra na trhu
Po uvedení Radeonů HD 5000 nastala poměrně nepříjemná záležitost, že recenzenti uvádí hardwarovou podporu DirectX 11 jako plus, ale ve skutečnosti není na čem dokázat přínos. To se nyní mění, protože zde máme Battleforge s podporou DirectX 11.
27.10.2009, Petr Štefek
Need For Speed Shift: výkonnostní srovnání
Série Need For Speed se dočkala dalšího pokračování a nutno dodat, že velmi povedeného. Dnes se podíváme, jak si v této hře vedou grafické karty a některé procesory. Zastoupena je i zbrusu nová grafika AMD, která doplňuje již uvedený Radeon HD 5870.
12.10.2009, Petr Štefek
Resident Evil 5: výkonnostní srovnání
Resident Evil se dočkal již svého pátého pokračování, které tentokráte útočí nejen na konzole, ale rovněž i na naše obyčejná PC. Očekávejte opět hromady zombíků, krve a nepřemožitelné hrdiny v hlavní roli.
24.9.2009, Petr Štefek
Ian Buck z Nvidie o budoucnosti GPGPU
Dnešní článek bude poněkud netradiční, jelikož se jedná o rozhovor, který se šéfem vývoje platformy CUDA provedl redaktor světoznámého magazínu Tom's Hardware. Obsahem je budoucnost i současnost GPGPU v oblasti spotřebních i vědeckých aplikací.
17.9.2009, Petr Štefek
Nvidia PhysX - kam směřuje?
PhysX pod křídly Nvidie je s námi již nějaký ten pátek, a tak se podíváme, co se za uplynulý rok změnilo a zda-li si technologie samotná získala dost příznivců ze stran herních vývojářů, které tolik potřebovala pro svůj další život.
20.8.2009, Petr Štefek
Call of Juarez: Bound in Blood
Call of Juarez je bezesporu úspěšnou hrou, která se nedávno dočkala pokračování, a tak se opět podíváme, jak si v této grafický velmi povedené hře vedou grafické karty a některé procesory. Ukáže se zde mimo jiné aktuální generace karet GeForce a Radeon.
17.8.2009, Petr Štefek