Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Rubrika:

Hry a technologie

Vše v rubrice | Jen články a recenze
Splinter Cell: Conviction - Sam Fisher na útěku

Splinter Cell: Conviction - Sam Fisher na útěku

Série Splinter Cell byla vždy zárukou poměrně kvalitního hraní a nyní se dostáváme k otestování nejnovějšího dílu série, který popisuje těžký osud agenta Sama Fishera. Poměrně překvapivé jsou i větší nároky na hardware, které ovšem vyvažuje slušná grafika.
31.8.2010, Petr Štefek8
Teselace: AMD vs. Nvidia - kdo je lepší?

Teselace: AMD vs. Nvidia - kdo je lepší?

Teselace je nejdiskutovanější vlastností nových DirectX 11 a dá se říci, že se také jedná o vlastnost klíčovou pro markantní zlepšení vizuální kvality v nových hrách. Přes všechny teorie o malých nárocích na výkon se ukazuje, že výkon je opravdu potřeba.

25.8.2010, Petr Štefek52
ArmA 2: Operation Arrowhead - náročná zábava

ArmA 2: Operation Arrowhead - náročná zábava

Otestovali jsme datadisk pro jednu z nejnáročnějších her posledních let. Řeč je samozřejmě o očekávaném titulu ArmA 2: Operation Arrowhead, který staví na propracované grafice, poctivém obsahu a svou celkovou kvalitou představuje úplnou špičku tohoto segmentu.
16.8.2010, Petr Štefek18
Serious Sam HD: The Second Encounter - klasika v novém

Serious Sam HD: The Second Encounter - klasika v novém

Serious Sam k nám přišel na počátku minulého desetiletí, aby se svou šílenou řežbou skrze tisícovky nepřátel nahradil v našich hráčských srdcích postaršího Duke Nukem 3D. Nyní se vrací v novém grafickém kabátku s přídomkem HD.
20.7.2010, Petr Štefek11
Just Cause 2: nadprůměrné nároky i kvalita

Just Cause 2: nadprůměrné nároky i kvalita

Just Cause 2 se nese ve znamení podpory Nvidia CUDA efektů, ale rovněž se jedná o zajímavou hru na dlouhé deštivé večery poslední doby. GPGPU jsou doménou karet Nvidia GeForce, ale my se dnes podíváme na výkony karet z obou konkurenčních táborů.
21.5.2010, Petr Štefek22
StarCraft II Beta: letmý pohled na výkon

StarCraft II Beta: letmý pohled na výkon

StarCraft II se dočkal své bety, bylo by tak hříchem se nepodívat, jak si výkonově vede na současných grafikách a procesorech Intel a AMD. StarCraft je pro mnohé milovníky RTS žánru opravdovou modlou, za jeho existenci se ho prodalo více než 10 miliónů kopií.
30.4.2010, Petr Štefek17
Spisovatel Richard Morgan spolupracuje na scénáři Crysis 2

Spisovatel Richard Morgan spolupracuje na scénáři Crysis 2

Vývojáři druhého dílu úspěšné akční 3D hry Crysis oznámili, že na jeho scénáři...
19.4.2010, Jan Vítek
Metro 2033: bez jízdenky, ale s plynovou maskou

Metro 2033: bez jízdenky, ale s plynovou maskou

Metro 2033 je výtvor ruských vývojářů a již podle názvu je patrné, že se budeme pohybovat hluboko pod úrovní zemského povrchu. Hra nás zavede do okolí zdevastované Moskvy a do jejího metra, které se stalo útočištěm a spásou pro přeživší lidi.
26.3.2010, Petr Štefek21
Aliens vs. Predator 3: výkon a polemika o přínosu DirectX 11

Aliens vs. Predator 3: výkon a polemika o přínosu DirectX 11

V dnešním artiklu se podíváme na výkony jednotlivých karet a procesorů ve zbrusu nové hře Aliens vs. Predator 3 a také na vliv jednotlivých technologických vymožeností DirectX 11 na snímkovou frekvenci.
19.3.2010, Petr Štefek13
Battlefield: Bad Company 2: výkonnostní srovnání

Battlefield: Bad Company 2: výkonnostní srovnání

Dnes se podíváme na výkon v náročné herní pecce posledních dnů s názvem Battlefield: Bad Company 2. Hra je vizuálně zatím jednou z nejpřitažlivějších v tomto roce a bude zajímavé sledovat, jak si povedou nejnovější grafické karty ve srovnání s těmi staršími.
11.3.2010, Petr Štefek19
Bioshock 2: pokračování podvodního hitu

Bioshock 2: pokračování podvodního hitu

Bioshock byl před více než 2 roky poměrně neočekávanou herní peckou, která osvěžila žánr stříleček a poskytla hráči i velmi pěknou grafiku. Dnes se podíváme na jeho pokračování nazvané Bioshock 2. Vše se opět odehrává pod vodou a opět se jedná o výbornou akci.
26.2.2010, Petr Štefek9
Mass Effect 2: výkonnostní srovnání

Mass Effect 2: výkonnostní srovnání

Druhý díl populární akce Mass Effect je zde a stále využívá starého dobrého Unreal Engine 3. Jak si vedou běžné grafické karty v této hře se dozvíte v tomto testu, kde najdete jak nové Radeony HD 5000, tak i starší série Radeon HD 4000 a GeForce GTX 200.
16.2.2010, Petr Štefek22
Shattered Horizon: 3D Mark Vantage engine v akci

Shattered Horizon: 3D Mark Vantage engine v akci

Shattered Horizon je levnou akční střílečkou postavenou na grafickém enginu 3DMark Vantage společnosti Futuremark, kterou navíc pořídíte za poměrně nízkou cenu. Pokud byste se tedy rádi pokochali pěknou grafikou pod DirectX 10, nenechte si ji ujít.
27.1.2010, Petr Štefek10
Left 4 Dead 2: zombíci se vracejí

Left 4 Dead 2: zombíci se vracejí

Left 4 Dead nebylo žádnou peckou, na kterou se čekalo mnoho měsíců a která po vydání trhala rekordy v prodeji, ale na druhou stranu se jednalo o zábavnou a jednoduchou řežbu se zombíky. Druhý díl není jiný, takže startujte motorové pily a nabíjejte brokovnice!
28.12.2009, Petr Štefek1
DiRT 2: závody na plný plyn

DiRT 2: závody na plný plyn

Závody aut jsou vděčné téma a rallye je téma ještě vděčnější. A na tento fakt sází nový díl Colin McRae Dirt 2, který může svou popularitou směle konkurovat nekonečné sérii Need For Speed. Důležitá vlastnost nového DiRTu je ale plná podpora DirectX 11.
15.12.2009, Petr Štefek10
Call of Duty: Modern Warfare 2 - nejlepší nakonec

Call of Duty: Modern Warfare 2 - nejlepší nakonec

Call of Duty je s námi již pěknou řádku let a od prvního dílu sklízí nefalšovaný úspěch hlavně u on-line hráčů. Na své si ovšem přijdou i občasní off-line hráči, které čekají velmi akční mise a spousty inteligentních nepřátel.
27.11.2009, Petr Štefek13
S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat: DirectX 11 vs. 10

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat: DirectX 11 vs. 10

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat přináší jednu z prvních možností otestovat přínos DirectX 11 kompatibilního hardware v opravdové hře. Dnes se zaměříme především na srovnání rychlosti grafických karet a zda se už dnes vyplatí investovat do nového hardware.
23.11.2009, Petr Štefek41
Voxel Ray Casting: příští generace grafiky?

Voxel Ray Casting: příští generace grafiky?

O společnosti id Software nebylo dlouho slyšet a nyní k nám přichází s horkou novinkou v podobě vyvíjeného grafického enginu (respektive způsobu zobrazování) s názevm Voxel Ray Casting. Tento způsob zobrazování je do jisté míry revolučnější než ray tracing, takže si o něm pojďme popovídat blíže.
16.11.2009, Petr Štefek13
Battleforge: první DirectX 11 hra na trhu

Battleforge: první DirectX 11 hra na trhu

Po uvedení Radeonů HD 5000 nastala poměrně nepříjemná záležitost, že recenzenti uvádí hardwarovou podporu DirectX 11 jako plus, ale ve skutečnosti není na čem dokázat přínos. To se nyní mění, protože zde máme Battleforge s podporou DirectX 11.
27.10.2009, Petr Štefek24
Need For Speed Shift: výkonnostní srovnání

Need For Speed Shift: výkonnostní srovnání

Série Need For Speed se dočkala dalšího pokračování a nutno dodat, že velmi povedeného. Dnes se podíváme, jak si v této hře vedou grafické karty a některé procesory. Zastoupena je i zbrusu nová grafika AMD, která doplňuje již uvedený Radeon HD 5870.
12.10.2009, Petr Štefek34
Resident Evil 5: výkonnostní srovnání

Resident Evil 5: výkonnostní srovnání

Resident Evil se dočkal již svého pátého pokračování, které tentokráte útočí nejen na konzole, ale rovněž i na naše obyčejná PC. Očekávejte opět hromady zombíků, krve a nepřemožitelné hrdiny v hlavní roli.
24.9.2009, Petr Štefek9
Ian Buck z Nvidie o budoucnosti GPGPU

Ian Buck z Nvidie o budoucnosti GPGPU

Dnešní článek bude poněkud netradiční, jelikož se jedná o rozhovor, který se šéfem vývoje platformy CUDA provedl redaktor světoznámého magazínu Tom's Hardware. Obsahem je budoucnost i současnost GPGPU v oblasti spotřebních i vědeckých aplikací.
17.9.2009, Petr Štefek5
Nvidia PhysX - kam směřuje?

Nvidia PhysX - kam směřuje?

PhysX pod křídly Nvidie je s námi již nějaký ten pátek, a tak se podíváme, co se za uplynulý rok změnilo a zda-li si technologie samotná získala dost příznivců ze stran herních vývojářů, které tolik potřebovala pro svůj další život.
20.8.2009, Petr Štefek27
Call of Juarez: Bound in Blood

Call of Juarez: Bound in Blood

Call of Juarez je bezesporu úspěšnou hrou, která se nedávno dočkala pokračování, a tak se opět podíváme, jak si v této grafický velmi povedené hře vedou grafické karty a některé procesory. Ukáže se zde mimo jiné aktuální generace karet GeForce a Radeon.
17.8.2009, Petr Štefek3
Anno 1404: výkonnostní srovnání

Anno 1404: výkonnostní srovnání

Dnes se podíváme na hru, která je nejnovějším přírůstkem v oblasti kvalitních real-time strategiích, jichž začíná být opravdu poskrovnu. Grafický engine s podporou některých efektů DirectX 10 předvádí velmi pěknou podívanou i na relativně průměrných strojích.
21.7.2009, Petr Štefek8
Caustic Graphics: raytracing konečně v reálu?

Caustic Graphics: raytracing konečně v reálu?

O alternativních možnostech zobrazování na poli počítačových her jsme psali již před několika měsíci, ale zatím není po slibovaných inovacích ani vidu ani slechu. Kde je Intel a jeho Larrabee? Nevadí, máme zde totiž nového hráče s reálným hardware.
17.7.2009, Petr Štefek15
ArmA 2: nová dimenze vojenských akčních her

ArmA 2: nová dimenze vojenských akčních her

Bohemia Interactive několik let vyvíjela hru, která by měla opravit pošramocenou pověst původní hry Armed Assault. Nový díl disponuje dech beroucí grafikou a podobnou rozlehlostí. Můžeme se těšit na možná nejrealističtější vojenské taktické operace na PC.
14.7.2009, Petr Štefek36
NVIDIA 3D Stereo 2/2: pohled do třetí dimenze

NVIDIA 3D Stereo 2/2: pohled do třetí dimenze

Nedávno jsme se účastnili akce pro novináře společnosti NVIDIA, kde se nejvíce pozornosti dostalo technologii pro prostorový pohled pomocí brýlí, čemuž se budeme věnovat v dnešním článku. Navíc si popíšeme základní metody stereoskopické projekce.
2.6.2009, Michal Koláček, Jan Černý8
The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena

The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena

Riddick je opět na scéně a tentokrát se vydal udělat pořádek na vesmírnou stanici Dark Athena. Hra je provozována na vylepšeném grafickém engine Starbreeze, což sebou přináší vyšší HW nároky. Podíváme se, jak si zde vedou grafické karty a některé procesory.
28.5.2009, Petr Štefek7
Red Alert 3: Uprising - výkonnostní srovnání

Red Alert 3: Uprising - výkonnostní srovnání

Otestovali jsme grafické karty v populární real-time strategii Red Alert 3: Uprising, která se vyznačuje dobrou hratelností i kvalitní grafikou. Hra je dost náročná, takže na maximální detaily si ji budete moci užívat pouze na výkonnějších grafických kartách.
28.4.2009, Petr Štefek17