Caustic Graphics: raytracing konečně v reálu?
O alternativních možnostech zobrazování na poli počítačových her jsme psali již před několika měsíci, ale zatím není po slibovaných inovacích ani vidu ani slechu. Kde je Intel a jeho Larrabee? Nevadí, máme zde totiž nového hráče s reálným hardware.
17.7.2009, Petr Štefek
NVIDIA 3D Stereo 2/2: pohled do třetí dimenze
Nedávno jsme se účastnili akce pro novináře společnosti NVIDIA, kde se nejvíce pozornosti dostalo technologii pro prostorový pohled pomocí brýlí, čemuž se budeme věnovat v dnešním článku. Navíc si popíšeme základní metody stereoskopické projekce.
2.6.2009, Michal Koláček, Jan Černý
The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena
Riddick je opět na scéně a tentokrát se vydal udělat pořádek na vesmírnou stanici Dark Athena. Hra je provozována na vylepšeném grafickém engine Starbreeze, což sebou přináší vyšší HW nároky. Podíváme se, jak si zde vedou grafické karty a některé procesory.
28.5.2009, Petr Štefek
Red Alert 3: Uprising - výkonnostní srovnání
Otestovali jsme grafické karty v populární real-time strategii Red Alert 3: Uprising, která se vyznačuje dobrou hratelností i kvalitní grafikou. Hra je dost náročná, takže na maximální detaily si ji budete moci užívat pouze na výkonnějších grafických kartách.
28.4.2009, Petr Štefek
Tom Clancy's H.A.W.X.: výkonnostní srovnání
Simulace leteckých soubojů nevyjdou snad nikdy z módy, ale také se nestanou masovou záležitostí jako např. online hry. H.A.W.X. je ovšem propracovanou a zábavnou hrou s dokonalou grafikou, která potrápí většinu dnešních průměrných herních sestav.
20.4.2009, Petr Štefek
Prince of Persia: výkonnostní srovnání
Prince of Persia je hrou známou snad všem, kdo vlastnili počítač v začátcích éry herního průmyslu. Remake slavné hry konce 80. let přichází pobavit všechny milovníky arkád. Nebudeme hodnotit hru jako takovou, ale podíváme se na její nároky na hardware.
31.3.2009, Petr Štefek
F.E.A.R. 2: Project Origin - výkonnostní srovnání
F.E.A.R. 2: Project Origin byl jednou z nejočekávanějších her posledních měsíců, proto by bylo neslušné vynechat ji z našich výkonnostních srovnání grafických karet. V testu najdete širokou škálu karet reflektujících současnou nabídku Nvidie a AMD.
23.3.2009, Petr Štefek
Left 4 Dead: výkonnostní srovnání grafických karet
Jednoduchá a přímočará střílečka, tak by se dala označit hra Left 4 Dead, která nás zavede mezi nemrtvé zombíky a ty je nutno dostat dolů v co možná největším počtu. Podívejme se, při kolika snímcích za sekundu se na celou řež budeme dívat.
24.12.2008, Petr Štefek
Call of Duty 5: výkonnostní srovnání
Po dlouho očekávaném titulu Far Cry 2 přišla řada na neméně očekávanou hru Call of Duty 5: World at War, která je sice postavena na stejném grafickém engine jako předchozí díl, ale vše je opět o něco málo náročnější.
15.12.2008, Petr Štefek
Far Cry 2: výkonnostní srovnání grafických karet
Far Cry 2 je hrou, na kterou se čekalo dlouhé měsíce a každý se těšil na pořádnou akci na africkém kontinentu. Kvalitu hry ponechme stranou. Podíváme se, jak si zde vedou všechny aktuální grafické karty a některé procesory. A grafických karet nebude málo.
20.11.2008, Petr Štefek
Ray tracing: slepá ulička nebo budoucnost grafiky?
Intel vehementně propaguje alternativní metodu renderování v počítačových hrách zvanou ray tracing. Nvidia naopak stojí za osvědčenou současnou metodou rasterizace. AMD přešlapuje a mlčí, ale nová Cinema 2.0 a neoficiální dema se přiklání na stranu Intelu.
10.9.2008, Petr Štefek
Intel Larrabee: nová éra výpočetní techniky
Exotické pojmenování Larrabee coby nové technologie Intelu je možná revolucí v oblasti akcelerování grafiky ve hrách a jistě je políčkem do tváře sebevědomé Nvidie s platformou CUDA. Příští rok nás může čekat jedna z nejzajímavějších epoch akcelerace grafiky.
27.8.2008, Petr Štefek
PhysX aneb akcelerovaná fyzika ve hrách
V poslední době se živě diskutuje o fyzikálních výpočtech ve hrách. Nvidia koupila Ageiu, Intel má Havok a AMD/ATI nic. Je zřejmé, že fyzikální hrátky ve hrách budou stále častější a dočkáme se propracovaných efektů. Pojďme si shrnout vývoj a současný stav.
20.8.2008, Petr Štefek
Technologie: Unreal Engine 3
V dnešním článku nahlédneme pod pokličku jednoho z nejočekávanějších hnacích motorů her příští generace, které se díky tomuto základu opět o notný kus přiblíží realitě. Kdo se alespoň trošku orientuje ve světě her, tak ví, že na programu je Unreal Engine 3.
9.6.2005, Petr Štefek
ATi CrossFire - grafická síla dvou Radeonů
V úterý ATi představilo svou novou platformu, která dovoluje používat zároveň dvojici grafických karet Radeon X800 nebo X850 v libovolných verzích. Tato technologie s názvem CrossFire je přímou konkurencí nVidii a jejímu SLI, ale nabízí toho více - možnost kombinovat různé verze grafik, více módů renderování a také Super AA.
2.6.2005, Zdeněk Kabát
3D technologie: Displacement Mapping
Minulý týden jsme Vám přinesli popis 3D techniky Bump Mapping, která se používá v grafických čipech již hezkou řádku let. Dnes přichází řada na úplnou novinku v online renderingu, a tou je Displacement Mapping. Tato metoda je hardwarově podporována od Shader Modelu 3.0 a pomocí 2D textury fyzicky upravuje geometrický detail objektu.
29.7.2004, Zdeněk Kabát
3D technologie: Bump Mapping
Po delší době se opět podíváme na 3D technologie používané v současných GPU. Pod drobnohled jsem si tentokrát vzal Bump Mapping, což je řada technik a algoritmů umožňujících pomocí 2D textur simulovat zakřivení povrchu apod. V článku poskytnu detailní popis Emboss, Environment a DOT3 Bump Mappingu (tzn. normálového mapování), okrajově se zmíním i o Displacement Mappingu.
20.7.2004, Zdeněk Kabát
Technologická dema ATi na Radeonu X800
Společně s vypuštěním Radeonu X800 se před dvěma týdny objevila i dvě nová technologická dema předvádějící jeho schopnosti. Jedná se o demo Ruby: The Double Cross a Subsurface scattering, na která se teď podrobněji podíváme. Jsou v nich využity některé nové efekty, ale efektivní je hlavně jejich přehrávání v reálném čase.
26.5.2004, Zdeněk Kabát
Moderní grafické technologie: Unreal Engine 3
Abychom se také trochu odtrhli od běžných témat, která Svět Hardware nabízí, přinášíme i popis něčeho jiného – moderních grafických technologií v praxi. Jedním z hlavních živitelů grafických novinek bude Unreal Engine 3, který nabízí plné využití nové generace GPU. A je opravdu o co stát!
18.5.2004, Zdeněk Kabát
ATi Radeon X800 - grafická (r)evoluce
Přibližně 3 týdny po vypuštění GeForce 6800 vrací kanadská ATi Technologies úder - Radeon X800 vyvíjený pod kódovým označením Loki je na světě. V jádru je čip sice podobný předchozím, ale přichází navíc s masivním paralelismem (až 16 pixel pipeline), novou technologií 3Dc a úpravami v paměťovém řadiči a FSAA. V článku najdete detaily o nové "tajné zbrani" ATi.
10.5.2004, Zdeněk Kabát
nVidia GeForce 6800 - šestá generace GPU realitou
Den se s dnem sešel a po dlouhém očekávání byl konečně oficiálně ohlášen grafický čip šesté generace od nVidie, GeForce 6800. Teprve minulý týden se podařilo odhalit oficiální název pro NV40, tento týden ve středu, tedy 14. dubna, skončila všechna NDA a mohu nyní říct, že víme téměř vše. Připravte se na to, že GeForce 6800 je opravdový technologický skvost a její výkon je drtivý.
15.4.2004, Zdeněk Kabát
3D technologie: Anti-aliasing
Každý z Vás jistě slyšel o technologii k vyhlazování hran, která je obecně známá pod názvem Anti-aliasing. V tomto článku si popíšeme detailně, jak tato technika funguje a rozebereme různé její aplikace jako je Quincunx či SmoothVision.
12.11.2003, Zdeněk Kabát