Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Rubrika:

Hry a technologie

Vše v rubrice | Jen články a recenze
Tom Clancy's H.A.W.X.: výkonnostní srovnání

Tom Clancy's H.A.W.X.: výkonnostní srovnání

Simulace leteckých soubojů nevyjdou snad nikdy z módy, ale také se nestanou masovou záležitostí jako např. online hry. H.A.W.X. je ovšem propracovanou a zábavnou hrou s dokonalou grafikou, která potrápí většinu dnešních průměrných herních sestav.
20.4.2009, Petr Štefek15
Prince of Persia: výkonnostní srovnání

Prince of Persia: výkonnostní srovnání

Prince of Persia je hrou známou snad všem, kdo vlastnili počítač v začátcích éry herního průmyslu. Remake slavné hry konce 80. let přichází pobavit všechny milovníky arkád. Nebudeme hodnotit hru jako takovou, ale podíváme se na její nároky na hardware.
31.3.2009, Petr Štefek3
F.E.A.R. 2: Project Origin - výkonnostní srovnání

F.E.A.R. 2: Project Origin - výkonnostní srovnání

F.E.A.R. 2: Project Origin byl jednou z nejočekávanějších her posledních měsíců, proto by bylo neslušné vynechat ji z našich výkonnostních srovnání grafických karet. V testu najdete širokou škálu karet reflektujících současnou nabídku Nvidie a AMD.
23.3.2009, Petr Štefek6
OpenCL - konkurent pro DirectX?

OpenCL - konkurent pro DirectX?

OpenCL je nový adept na poli univerzálních rozhraní pro akceleraci aplikací skrze výpočetní sílu grafických karet. První krůčky Nvidie jsme mohli pozorovat s rozhraním CUDA, které je nadstavbou nad programovací jazyk C. OpenCL by však mohlo vše sjednotit.

29.1.2009, Petr Štefek7
NVIDIA 3D Vision oficiálně představena

NVIDIA 3D Vision oficiálně představena

16.12.2008 jsme Vás informovali o naší účasti na reklamní akci společnosti NVIDIA v...
11.1.2009, Jan Černý15
Left 4 Dead: výkonnostní srovnání grafických karet

Left 4 Dead: výkonnostní srovnání grafických karet

Jednoduchá a přímočará střílečka, tak by se dala označit hra Left 4 Dead, která nás zavede mezi nemrtvé zombíky a ty je nutno dostat dolů v co možná největším počtu. Podívejme se, při kolika snímcích za sekundu se na celou řež budeme dívat.
24.12.2008, Petr Štefek18
THQ si vybralo technologii NVIDIA PhysX pro použití ve svých studiích

THQ si vybralo technologii NVIDIA PhysX pro použití ve svých studiích

Společnost NVIDIA oznámila, že firma THQ, světový vývojář a vydavatel počítačových her, si...
19.12.2008, Jan Vítek6
Call of Duty 5: výkonnostní srovnání

Call of Duty 5: výkonnostní srovnání

Po dlouho očekávaném titulu Far Cry 2 přišla řada na neméně očekávanou hru Call of Duty 5: World at War, která je sice postavena na stejném grafickém engine jako předchozí díl, ale vše je opět o něco málo náročnější.
15.12.2008, Petr Štefek13
Far Cry 2: výkonnostní srovnání grafických karet

Far Cry 2: výkonnostní srovnání grafických karet

Far Cry 2 je hrou, na kterou se čekalo dlouhé měsíce a každý se těšil na pořádnou akci na africkém kontinentu. Kvalitu hry ponechme stranou. Podíváme se, jak si zde vedou všechny aktuální grafické karty a některé procesory. A grafických karet nebude málo.
20.11.2008, Petr Štefek41
S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky - výkonnostní preview

S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky - výkonnostní preview

S.T.A.L.K.E.R. byl hrou, na kterou se čekalo tak dlouho, že s ní snad už nikdo nepočítal. Nakonec se ale objevila a vedla si skutečně výborně. Dnes se podíváme, jak je na tom po výkonnostní stránce nové pokračování s podtitulkem Clear Sky.
14.10.2008, Petr Štefek71
Age of Conan: Hyborian Adventure - jak silné PC je třeba?

Age of Conan: Hyborian Adventure - jak silné PC je třeba?

Online hra Age of Conan: Hyborian Adventures slaví velký úspěch, a tak jsme se rozhodli, že vás seznámíme s reálnými požadavky na její hraní. Hra je inspirována světem Hyborie z pera Roberta E. Howarda. Daní za pěknou grafiku je ovšem vysoká HW náročnost.
23.9.2008, Petr Štefek63
Ray tracing: slepá ulička nebo budoucnost grafiky?

Ray tracing: slepá ulička nebo budoucnost grafiky?

Intel vehementně propaguje alternativní metodu renderování v počítačových hrách zvanou ray tracing. Nvidia naopak stojí za osvědčenou současnou metodou rasterizace. AMD přešlapuje a mlčí, ale nová Cinema 2.0 a neoficiální dema se přiklání na stranu Intelu.
10.9.2008, Petr Štefek58
Intel Larrabee: nová éra výpočetní techniky

Intel Larrabee: nová éra výpočetní techniky

Exotické pojmenování Larrabee coby nové technologie Intelu je možná revolucí v oblasti akcelerování grafiky ve hrách a jistě je políčkem do tváře sebevědomé Nvidie s platformou CUDA. Příští rok nás může čekat jedna z nejzajímavějších epoch akcelerace grafiky.
27.8.2008, Petr Štefek58
PhysX aneb akcelerovaná fyzika ve hrách

PhysX aneb akcelerovaná fyzika ve hrách

V poslední době se živě diskutuje o fyzikálních výpočtech ve hrách. Nvidia koupila Ageiu, Intel má Havok a AMD/ATI nic. Je zřejmé, že fyzikální hrátky ve hrách budou stále častější a dočkáme se propracovaných efektů. Pojďme si shrnout vývoj a současný stav.
20.8.2008, Petr Štefek53
NVIDIA na SIGGRAPH 2008 předvedla ray tracing na svých GPU

NVIDIA na SIGGRAPH 2008 předvedla ray tracing na svých GPU

Společnost NVIDIA si na SIGGRAPH 2008, který probíhal minulý týden v Los Angeles,...
18.8.2008, Jan Vítek
Ray tracing pro herní účely na obzoru

Ray tracing pro herní účely na obzoru

Na CeBITu v Hannoveru bylo týmem pracovníků z německé University of Saarland představeno...
19.3.2007, Jan Vítek1
Technologie: Unreal Engine 3

Technologie: Unreal Engine 3

V dnešním článku nahlédneme pod pokličku jednoho z nejočekávanějších hnacích motorů her příští generace, které se díky tomuto základu opět o notný kus přiblíží realitě. Kdo se alespoň trošku orientuje ve světě her, tak ví, že na programu je Unreal Engine 3.
9.6.2005, Petr Štefek87
ATi CrossFire - grafická síla dvou Radeonů

ATi CrossFire - grafická síla dvou Radeonů

V úterý ATi představilo svou novou platformu, která dovoluje používat zároveň dvojici grafických karet Radeon X800 nebo X850 v libovolných verzích. Tato technologie s názvem CrossFire je přímou konkurencí nVidii a jejímu SLI, ale nabízí toho více - možnost kombinovat různé verze grafik, více módů renderování a také Super AA.
2.6.2005, Zdeněk Kabát36
3D technologie: Displacement Mapping

3D technologie: Displacement Mapping

Minulý týden jsme Vám přinesli popis 3D techniky Bump Mapping, která se používá v grafických čipech již hezkou řádku let. Dnes přichází řada na úplnou novinku v online renderingu, a tou je Displacement Mapping. Tato metoda je hardwarově podporována od Shader Modelu 3.0 a pomocí 2D textury fyzicky upravuje geometrický detail objektu.
29.7.2004, Zdeněk Kabát17
3D technologie: Bump Mapping

3D technologie: Bump Mapping

Po delší době se opět podíváme na 3D technologie používané v současných GPU. Pod drobnohled jsem si tentokrát vzal Bump Mapping, což je řada technik a algoritmů umožňujících pomocí 2D textur simulovat zakřivení povrchu apod. V článku poskytnu detailní popis Emboss, Environment a DOT3 Bump Mappingu (tzn. normálového mapování), okrajově se zmíním i o Displacement Mappingu.
20.7.2004, Zdeněk Kabát3
Technologická dema ATi na Radeonu X800

Technologická dema ATi na Radeonu X800

Společně s vypuštěním Radeonu X800 se před dvěma týdny objevila i dvě nová technologická dema předvádějící jeho schopnosti. Jedná se o demo Ruby: The Double Cross a Subsurface scattering, na která se teď podrobněji podíváme. Jsou v nich využity některé nové efekty, ale efektivní je hlavně jejich přehrávání v reálném čase.
26.5.2004, Zdeněk Kabát16
Moderní grafické technologie: Unreal Engine 3

Moderní grafické technologie: Unreal Engine 3

Abychom se také trochu odtrhli od běžných témat, která Svět Hardware nabízí, přinášíme i popis něčeho jiného – moderních grafických technologií v praxi. Jedním z hlavních živitelů grafických novinek bude Unreal Engine 3, který nabízí plné využití nové generace GPU. A je opravdu o co stát!
18.5.2004, Zdeněk Kabát42
ATi Radeon X800 - grafická (r)evoluce

ATi Radeon X800 - grafická (r)evoluce

Přibližně 3 týdny po vypuštění GeForce 6800 vrací kanadská ATi Technologies úder - Radeon X800 vyvíjený pod kódovým označením Loki je na světě. V jádru je čip sice podobný předchozím, ale přichází navíc s masivním paralelismem (až 16 pixel pipeline), novou technologií 3Dc a úpravami v paměťovém řadiči a FSAA. V článku najdete detaily o nové "tajné zbrani" ATi.
10.5.2004, Zdeněk Kabát40
nVidia GeForce 6800 - šestá generace GPU realitou

nVidia GeForce 6800 - šestá generace GPU realitou

Den se s dnem sešel a po dlouhém očekávání byl konečně oficiálně ohlášen grafický čip šesté generace od nVidie, GeForce 6800. Teprve minulý týden se podařilo odhalit oficiální název pro NV40, tento týden ve středu, tedy 14. dubna, skončila všechna NDA a mohu nyní říct, že víme téměř vše. Připravte se na to, že GeForce 6800 je opravdový technologický skvost a její výkon je drtivý.
15.4.2004, Zdeněk Kabát27
3D technologie: Anti-aliasing

3D technologie: Anti-aliasing

Každý z Vás jistě slyšel o technologii k vyhlazování hran, která je obecně známá pod názvem Anti-aliasing. V tomto článku si popíšeme detailně, jak tato technika funguje a rozebereme různé její aplikace jako je Quincunx či SmoothVision.
12.11.2003, Zdeněk Kabát33