Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

HTC: myslíte, že VR umírá? Ne, jen začíná

30.7.2018, Jan Vítek, aktualita
HTC: myslíte, že VR umírá? Ne, jen začíná
Čas od času se objeví analytická zpráva, která říká, že virtuální realita na PC je v posledním tažení, aniž by se vůbec stačila kdy prosadit. Společnost HTC je jiného názoru, což je pochopitelné, ale jaké má argumenty?
Nutno říci, že pokud VR pouze začíná, jak HTC tvrdí, pak tento začátek trvá už dlouho, aniž by bylo znát nějaké markantní zlepšení. Můžeme to tak trochu přirovnat k novým API jako DirectX 12 či Vulkan. Obě byla velice nadějná a přinejmenším o Vulkanu se dá říci, že přináší skutečné zvýšení výkonu v titulech, které jej podporují. Nicméně ani jedno si nevykoledovalo takovou či tak kvalitní podporu her, jakou by si zasloužilo. Chabá podpora softwarových vývojářů se týká i herních VR headsetů.
 
 
 
To neznamená, že by herních titulů bylo málo, ale většinou nejde o kvalitní adaptace známých her, jež by si to zasloužily. Stačí se podívat do nejprodávanějších VR titulů na Steamu, kde se dají najít "pecky" jako Rich Life Simulator. Aneb není nad to se z virtuálního lehátka koukat na scénu s chabě renderovanými děvami v bazénu, vrtulníkem na střeše skutečně celobílého domu a modely aut vedle něj. S takovouto ubohostí mezi tuctem nejprodávanějších titulů se VR může jen těžko prosadit, ale co na to HTC?
 

 
HTC nám nejdříve předkládá čtyři body, které bychom měli vědět o předpovědích analytiků. Jde jednak o to, že hodnocení VR je založeno i na produktech jako Google Cardboard či na mobilních headsetech. Lepší headsety (Rift, Vive) se časem na trhu zabydlely a zatřetí se také zlepšuje jejich hardware (rozlišení, bezdrátová komunikace). A konečně, chystat se mají velké investice do VR, které se do předpovědí analytiků nedostaly. 
 
Nicméně HTC ve své zprávě téměř nemluví o hrách v domácnostech, ale o aplikacích pro trénink či výuku a o tzv. location-based entertainment, čili o různých podnicích, kde si můžeme užít virtuální realitu (s tím jsou spojeny také ony investice). V tom právě může tkvět onen problém. Představa lidí v době vývoje prvních moderních VR headsetů byla taková, že si budou moci za rozumnou cenu pořídit model, na němž si zahrají známé 3D hry. Ve skutečnosti jsou headsety společně s vhodnou výbavou drahé zboží a nabídku her nám může ilustrovat výše uvedený příklad. Vedle něj tu jsou samozřejmě i daleko kvalitnější hry, a to především díky Bethesdě. Ve VR si můžeme zahrát Fallout 4 nebo Skyrim, ale celkově je to velice slabé. 
 
 
HTC si však je virtuální realitou jisté a tvrdí, že více a více lidí začne chápat možnosti virtuálních aplikací, začne se o nich mluvit a prodeje porostou. Tak uvidíme.