Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

IBM ušetří miliony na podpoře díky volbě Apple Mac

21.10.2016, Jan Vítek, aktualita
IBM ušetří miliony na podpoře díky volbě Apple Mac
Společnost IBM se loni rozhodla, že zaměstnancům nabídne vedle PC s Windows také Apple Mac s OS X a ti je začali houfně využívat. IBM nyní zjišťuje, že jí tento krok ušetří miliony dolarů na podpoře.
PC jsou přitom dítko samotné firmy IBM, ale to už dávno dospělo a nyní si žije vlastním životem, který IBM nemá šanci ovlivnit. V případě firmy Apple je to jiné, ta si své Macy pečlivě hlídá a ti nesmí ani na krok z domu. Jinými slovy, Apple si počítače samo vyrábí (i když ne z vlastních komponent) a tvoří si vlastní software a základní aplikace.





Nyní se Fletcher Previn (viceprezident Workplace as a Service, IBM) zmínil o tom, že jeho firma nyní dokáže na podpoře ušetřit mezi 273 a 543 dolary na počítač. Ovšem zatím jde o poměrně krátké období, neboť zaměstnanci IBM dostali možnost výběru mezi Windows PC a Apple Mac teprve loni. Tato částka se nevztahuje k tomu, co už bylo ušetřeno, ale co teprve bude v celkem čtyřech letech, takže proto ono široké rozpětí. Previn k tomu dodal, že odhad navíc zahrnuje ty nejlepší možné ceny za podporu, které IBM kdy od Microsoftu získalo.

Společnost IBM nyní provozuje nějakých 90 tisíc počítačů Mac, takže se z ní šmahem stal nejlepší firemní zákazník pro Apple. Previn neuvedl, co přesně do této podpory počítá, ale pokud to máme zprůměrovat, tak střed mezi 273 a 543 je 408 dolarů násobeno počtem 90 tisíc počítačů znamená 36,7 milionů USD na jeden. Do toho se ale nezapočítává případné zvyšování počtu Maců mezi zaměstnanci IBM. Proč přesně ale přechod k Applu ušetří IBM takové peníze?

Previn už dříve uváděl, že v jeho firmě asi 40 procent uživatelů PC využívá IT help desk, ovšem v případě Maců je to pouze 5 procent. O příčině tohoto faktu se můžeme jen dohadovat, takže k tomu bychom potřebovali také nějaké statistiky udávající nejčastější dotazy a problémy. To přitom není nikde uvedeno, stejně jako nejsou k dispozici široké aktuální statistiky o tom, jak spolehlivé jsou jednotlivé počítače, takže nemáme k dispozici ani údaje o spolehlivosti PC vs. Mac. Pro IBM je ale důležité především to, že zaměstanci méně využívají help desk, za nějž se tak méně platí. Pro obyčejného uživatele, který nemá nic společného s firmou IBM, to ale neznamená vůbec nic, když není jasné, jaké potíže zaměstnanci řeší.

Zdroj: Extremetech