id Software pracují na Vulkanu a podpoře Ryzenů pro Quake Champions
4.4.2017, Jan Vítek, aktualita
Matt Charles z id Software byl tento víkend na Asus ROG Day, kde vyprávěl o vývojových plánech na hru Quake Champions. Dozvěděli jsme se tak, že pro ně id Software připravuje podporu Vulkanu i optimalizace pro CPU Ryzen.
Matt Charles je producent ve firmě id Software a jako takový má dobrý přehled o jejích plánech, které zahrnují také vývoj hry Quake Champions. Není přitom divu, že id Software chce přijít s podporou Vulkanu, však tu zahrnuje také Doom z minulého roku. A pak je pochopitelné, že se chystá i optimalizace pro Ryzen, neboť vydavatelem Quake Champions je jako obvykle v případě id Softu společnost Bethesda, která s AMD dlouhodobě spolupracuje.
Bethesda přitom očividně míří na Blizzard a jeho Overwatch, který je prý pro něj velice výdělečný podnik, takže Bethesda doufá, že Quake Champions jí přinesou něco podobného. Půjde totiž také o svižnou multiplayerovou 3D akci a server PCGamesHardware.de uvádí, že tato hra připomíná starý dobrý Quake 3 Arena.
Quake Champions bude hra s modelem F2P (Free to Play), přičemž vývojáři tvrdí, že placené budou jen "kosmetické věci", do čehož můžeme počítat třeba skiny, a podobně. Neměla by tu tak být žádná forma Pay to Win, čili možnosti zaplatit si výbavu, s níž budeme mít oproti neplatícím hráčům podstatnou výhodu. Bethesda chce vydělávat především na modelu obměny postav. Ty dostupné se totiž budou měnit, takže abyste mohli hrát stále s vaší oblíbenou, budete muset zaplatit. Všechny postavy budou mít přitom stejné možnosti, co se týče využití zbraní a výbavy, ale každá bude mít jinou speciální schopnost.
Aktuálně je k dispozici uzavřená raná betaverze hry, která prý není zrovna vyladěná s ohledem na výkon. Testovací systém přitom byl složen z procesoru AMD Ryzen 7, 16 GB RAM a Radeonu RX 480 ve verzi STRIX OC od Asusu. Zatím také není připravena podpora Vulkanu, takže hra by měla stále jet na OpenGL. Pokud máte zájem, můžete si tuto verzi hry tak vyzkoušet.