Ale jo, řeší.
Velcí hráči přejdou na modernější procesy a tím se uvolní ty starší....
A automobilky si mohou navýšit kapacitu výroby stávajících procesů nebo rovnou přejít na modernější, ve výsledku tedy menší čipy....
Posune se celá výroba když se uvolni 40nm...20.....12nm...
Ten kdo vyráběl čipy na 10nm přejde na 7nm
Ten kdo vyráběl na 16nm přejde na 10nm..
Ten kdo vyráběl na 40nm třeba přejde na nějakých 20
Vemte si takový Intel, do teď vyráběl jen 16 a 14nm a při nejlepším okrajově 10nm
Když přesune výrobu CPU z větší části na 10nm výrobu, uvolní se jim obrovské množství kapacit, to jistě nezůstane nevyužito a zabere si to někdo kdo do teď vyráběl třeba na 20nm a tak to půjde dál, ...Intel má rozjet zase zakázkovou výrobu
Odpovědět2 1
Jenže automobilka nepotřebuje čip vyrobený novějším procesem.. Menší, výkonnější. Ale dražší. Potřebuje ten krám vyráběný 15+ let starým procesem, ale levně. (ono při stovkách čipů a kontrolerů v jednom voze je rozdíl 10 centů pěkná suma)
Odpovědět1 1
Tam je vic problemu. Nova technologie muze pouzivat jine napeti. Mit jine parametry. Nestaci to vyrobit a zapojit. Musi se predelat i elektronika kolem.
Odpovědět5 0
Btw a taká mě jeden maník upozornil, že auto je s těmi moduly homologované. Takže například prostá výměna jednotky na stahování oken z polovodičové na relátkovou, kterou "inženýr" vyprojektuje za 10 minut a kterou náslědně čína v klidu vyrobí a dodá, obnáší půl roku běhání po úřadech.
Odpovědět2 0
A to se ještě nezmiňujete o výdrži - pochybuju, že 5 nm čip zvládne fungovat 25 let ve venkovních podmínkách. To je taky jeden z důvodů, proč se používají staré odolné technologie.
Odpovědět6 0
Pozor, toto také není 100% pravda. Tyto linky se většinou nestaví nové, ale upgradují se a tedy pokud někdo vyráběl na 10nm a může přejít na 7nm, tak to neznamená, že těch 10nm zůstalo tak, jak bylo, ale např 50% se změnilo na těch 7nm. Celkově to znamená, že těch starších procesů ubývá a ubývá, protože na novějších jsou lepší marže.
Určitě ne všechny linky se vyplácí zlepšit a určitě si výrobci chtějí nějaké nechat, aby např. mohlii stále dodávat nasmlouvané dodávky.
Ve výsledku tedy i ti, kteří nepotřebují nejnovější procesy je budou muset využít, protože jinde nebude místo a tedy tím poroste cena.
Ideální by bylo, pokud by se prostě začlo stavět více továren se starším procesem všude po světě, který si jde jednodušeji licensovat a jejich výstavba není "tak" drahá, měli by o zákazníky postaráno a cena "věcí" by nešla tak nahoru a leadeři by se mohli dále hnát za top procesy a ty "starší" licensovat menším výrobcům, ale to se nestane, protože to by bylo výhodné pro lidi a nikoliv pro ně.
Odpovědět4 0
To je uhol pohladu 'spatnych'. Z ich strany 'spravnich' = vynosnych
Odpovědět1 0