Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Integrované grafické jádro chipsetu Intel 965G bude podporovat Shader Model 3.0

24.2.2006, Milan Šurkala, aktualita
Integrované grafické jádro chipsetu Intel 965G bude podporovat Shader Model 3.0
Letitá slabina grafických čipů Intel, absence vertex jednotek a jednotky T&L, konečně zůstane minulostí. Nové integrované grafické jádro chipsetu Intel 965G totiž bude podporovat pixel shader 3.0 a také konečně vertex shadery a to také ve...
Letitá slabina grafických čipů Intel, absence vertex jednotek a jednotky T&L, konečně zůstane minulostí. Nové integrované grafické jádro chipsetu Intel 965G totiž bude podporovat pixel shader 3.0 a také konečně vertex shadery a to také ve verzi 3.0.



Konečně podporuje hardwarové T&L, což je záležitost, která se se poprvé v hráčském segmentu úspěšně začala používat u GeForce 256 (přelom 1999/2000). Intel ji tedy zavádí až v roce 2006! Pokud by však takty zůstaly stejné jako dnes u i945G, i tak by výkon dostačoval na ATi Radeon Xpress 200 či GeForce 6150 za předpokladu správně vyladěných ovladačů.

Dnes jsou čipy Intelu odsunuty na druhou kolej kvůli tomu, že spousta her se bez hardwarových vertex shaderů či T&L jednotky nespustí. Pokud se už hra spustí, podávají i dnešní čipy slušné výkony, takže nové čipy by měly být velmi výkonné (s ohledem na jejich integraci do čipové sady).

Intel Clear Video Technology pak přináší další inovace do akcelerace videí. Hardwarově akceleruje WMV9b HD videa, rovněž bude podporovat nové rozhraní HDMI. Je vidět, že tento integrovaný grafický čip nebude asi jen tak nějaké ořezávátko, ale důstojný konkurent čipů ATi a nVidia.

Zdroj: www.xbitlabs.com
Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.