Intel V8 Skulltrail s HyperTransportem
1.10.2007, Pavel Boček, aktualita
S dvěma procesory na jedné desce po SLI konečně přichází i QuadSLI pro ty nejvýkonnější (herní) počítače. NVIDIA QSLI vyřešila přes dva čipy MCP (Media Communications Processor), které jsou ořezané o veškeré funkce čipových sad, čili žádný...
S dvěma procesory na jedné desce po SLI konečně přichází i QuadSLI pro ty nejvýkonnější (herní) počítače. NVIDIA QSLI vyřešila přes dva čipy MCP (Media Communications Processor), které jsou ořezané o veškeré funkce čipových sad, čili žádný RAID 5 ani čtyři gigabitové síťové karty. Na druhou stranu to je poprvé, kdy se sběrnice HyperTransport přesunula i k Intelu. Prozatím spojuje pouze oba dva čipy, první z čipů je pak přes sběrnici PCI Express verze 2.0 připojen k severnímu můstku, nicméně je to i možný náznak věcí příštích, neboť Intel se začíná vydávat cestou eliminace úzkých hrdel.
První krokem bylo duální FSB, příště to již může být sběrnice podobná HT u AMD. Zajímavá však bude skutečná efektivita tohoto propojení – druhá dvojice karet zde bude připojena přes PCIe k MCP, to přes HT k druhému MCP, toto opět přes PCIe k severnímu můstku a ten přes FSB k procesorům. Latence zřejmě vyskočí do závratných výšin, neboť již u AMD 4x4 se ukázalo spojení dvou čipů obsluhujících vždy dvě grafické karty jako neefektivní po stránce latencí. Navíc AMD nemělo problémy s úzkým hrdlem v podobě FSB.
Zdroj: The Inquirer
První krokem bylo duální FSB, příště to již může být sběrnice podobná HT u AMD. Zajímavá však bude skutečná efektivita tohoto propojení – druhá dvojice karet zde bude připojena přes PCIe k MCP, to přes HT k druhému MCP, toto opět přes PCIe k severnímu můstku a ten přes FSB k procesorům. Latence zřejmě vyskočí do závratných výšin, neboť již u AMD 4x4 se ukázalo spojení dvou čipů obsluhujících vždy dvě grafické karty jako neefektivní po stránce latencí. Navíc AMD nemělo problémy s úzkým hrdlem v podobě FSB.
Zdroj: The Inquirer