Internet a online porno ničí klasická média, Playboy po 60 letech zruší nahotiny
13.10.2015, Milan Šurkala, aktualita
Časopis Playboy je desítky let známý fotografiemi nahých žen, to se ale ode dneška mění. Takové fotografie už v magazínu od jara 2016 nenajdete a ten v USA získá rating PG-13. Slibuje si od toho vyšší prodeje.
Svět se mění a s ním i desetiletí známá média. Jedním z nich je i pánský časopis Playboy, který je velmi dobře známý fotografiemi nahých žen. Jenže v době internetu a snadného přístupu k online pornografii už tištěný časopis nemá v tomto ohledu moc čím zaujmout a šokovat. Navíc tištěná média skomírají sama o sobě. Jak říká CEO Scott Flanders, dneska má člověk na jeden klik myši jakýkoli sexuální akt, který si dokáže jen představit. Prodeje časopisu tak už roky padají a z doby největší slávy, kdy dosahovaly 5,6 milionů výtisků měsíčně (v roce 1975), je dneska už na 800 tisících.
Situaci chce Playboy zachránit tím, že fotky nahých žen zmizí z časopisu úplně a magazín se tak dostane do přístupnějšího ratingu PG-13, čímž by měl více oslovovat i mladší generaci. V časopisu nicméně ženy stále zůstanou v provokativních pózách, jen budou aspoň trochu oblečeny. I když se toto může zdát jako kontraproduktivní, zkušenost s webovými stránkami Playboy.com ukázala opak. Tam už nahota byla zrušena (platí pro americkou verzi stránek) a návštěvnost serveru výrazně vzrostla ze 4 na zhruba 16 milionů návštěvníků a rovněž se dramaticky snížil průměrný věk ze 47 na přibližně 30 let. Zda toto aspoň trochu pomůže i tištěné verzi, těžkou soudit. Nahé fotografie zmizí z časopisu s březnovým číslem v roce 2016. Změny odsouhlasil i zakladatel časopisu Hugh Hefner, kterému je nyní už 89 let.
Zdroj: betanews.com, geek.com
Situaci chce Playboy zachránit tím, že fotky nahých žen zmizí z časopisu úplně a magazín se tak dostane do přístupnějšího ratingu PG-13, čímž by měl více oslovovat i mladší generaci. V časopisu nicméně ženy stále zůstanou v provokativních pózách, jen budou aspoň trochu oblečeny. I když se toto může zdát jako kontraproduktivní, zkušenost s webovými stránkami Playboy.com ukázala opak. Tam už nahota byla zrušena (platí pro americkou verzi stránek) a návštěvnost serveru výrazně vzrostla ze 4 na zhruba 16 milionů návštěvníků a rovněž se dramaticky snížil průměrný věk ze 47 na přibližně 30 let. Zda toto aspoň trochu pomůže i tištěné verzi, těžkou soudit. Nahé fotografie zmizí z časopisu s březnovým číslem v roce 2016. Změny odsouhlasil i zakladatel časopisu Hugh Hefner, kterému je nyní už 89 let.
Zdroj: betanews.com, geek.com