Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Jak běží Mass Effect: Andromeda na kartách AMD a NVIDIA?

22.3.2017, Jan Vítek, aktualita
Jak běží Mass Effect: Andromeda na kartách AMD a NVIDIA?
Mass Effect: Andromeda zatím sbírá velice rozporuplná hodnocení, ale my se už nyní zaměříme čistě na technickou stránku věci. Díky PC Gameru se podíváme na to, na jakém hardwaru tato hra nejlépe běží a také jaké jsou rozdíly v nastavení kvality.
Právě včera jsme se krátce věnovali tomu, jak hráči a recenzenti hodnotí nový Mass Effect: Andromeda a nyní je na řadě výkon. My si přitom tuto hru ještě vyzkoušet nemůžeme, neboť ta bude v Evropě odemčena až od zítřejšího poledne, ale v Severní Americe si mohou už od pondělí vesele hrát.





PC Gamer si už také všímá technické stránky věci, a to ne pokažených animací či chabé mimiky, ale možností nastavení, výkonu na různých kartách a rozdílů v nastavení kvality. Dle uvedeného seznamu si můžeme krom rozlišení nastavit také různé poměry stran, přičemž 21:9 má osekané okraje, máme tu odemčenou snímkovací frekvenci, která tak nemá omezení, pak i nastavení kvality grafiky se čtyřmi předvolbami a 12 jednotlivými položkami, nastavení úhlu pohledu, ovládání a pak tu je otázka, zda bude nový Mass Effect podporovat mody. Na jejich širokou nabídku bych osobně nesázel, neboť hra běží na enginu Frostbite, pro nějž dosud neexistují modovací nástroje.




- nejnižší kvalita ve Full HD - klikněte pro zvětšení -




- nejvyšší kvalita ve Full HD - klikněte pro zvětšení -


V řadě her můžeme rozdíly mezi nejhorší a nejlepší kvalitou hledat lupou, ale to v tomto případě neplatí. Je jasné, že oba screenshoty se budou lišit především tím, že na nejnižší kvalitu se nepoužije antialiasing pro vyhlazování hran, což se na výsledku zrovna v prostředí vesmírné lodi výrazně projeví. Jenomže na nejnižší kvalitu nejde pouze o vyhlazování hran, které jsou přece jen pozoruhodně hrubé. To proto, že jde o upscale z rozlišení 720p. Na střední detaily pak bude upscale z 900p a plných 1080p získáme až na vysoké či maximální detaily.

Pak si můžeme ihned všimnout i odlesků na podlaze, které nám nejnižší kvalita nenabídne, ačkoliv odlesky na stropě ano. A pak jsou velice patrné i rozdíly v komplexnosti jednotlivých modelů, čili nižší kvalita znamená i méně polygonů pro objekty a další postavy a viditelné rozdíly jsou také ve stínování. A co výkon jednotlivých karet?









Pro hraní na střední detaily, což znamená v podstatě rozlišení 900p, nám bude stačit i aktuální low-end, neboť i 2GB Radeon RX 460 má minimum 37 FPS. Tato karta ale už na nastavení Ultra nestíhá, a to ani GTX 1050 Ti, která by ale měla ještě slušně zvládnout nastavení High. Pro plynulé hraní ale budeme potřebovat alespoň Radeon RX 470 nebo GeForce GTX 1060. Zajímavé je, že Fury X je jen mírně lepší než tyto karty, takže nyní můžeme tuto stále nabízenou kartu s cenou blízkou modelu GeForce GTX 1080 Ti už opravdu považovat za mrtvou.

Co se týče vyšších rozlišení, pak 4K zvládne se slušnou snímkovací frekvencí právě až ona GTX 1080 Ti, nebo GTX 1080, když se spokojíte s 30 FPS.





Nakonec se můžeme podívat na to, jak škáluje výkon s využitím dvou až šesti jader procesoru Core i7-5930K. Jak je vidět, hra dokáže velice dobře využít čtyři fyzická jádra, ale dvě navíc už moc parády neudělají.

Zdroj: PC Gamer
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.