Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
7.10.2021, Jan Vítek, aktualita
Pokud někdo provozuje starší, ale výkonnostně stále bez problémů postačující sestavu, kterou Windows 11 odmítají uznat jako hodnou svých bitů a bajtů, má možnost obejít systémové požadavky. 
pcmaker (263) | 14.11.202114:04
Na Acer TravelMate 8371 mi nejdou 11 nainstalovat ani s tím souborem, vloženým do Regedit. Je tam Core2Solo U3500, 3GB RAM, 320GB HDD.
Odpovědět0  0
MjuGen (13) | 14.11.202117:33
udělal jsem to dle návodu někde na webu, jen se zamění soubory v instalaci win 10 za ten ve win 11 ­(install.esd nebo ten druhý­) a normálně se nainstalují win11 :­-)
Odpovědět0  0
doriel (497) | 15.11.202110:21
To zní dobře, navíc tam určitě dojde k nějaké chybě, která zablokuje Windows Update. Dvě mouchy jednou ranou :D
Odpovědět0  0
MjuGen (13) | 9.10.202122:10
Chtěl jsem si oživit 15 let starý noťas Acer Aspire 7720. Linux Mint Xfce 20.2 by mohla být dobrá volba... 5 minut v OS a zámrz, restart 6 min a zámrz, instalace nesvobodných NVIDIA ovladačů a zámrz okamžitě... hm... tak jsem tam zkusil dát dnes Win11 a jedou libově, relativně rychle i se starým HDD. Bez EFI, TPM,...
Odpovědět2  1
Longhard (4) | 8.10.202110:54
Kurňa pro tak komplikovane ??? Milion návodú jak editovat apraiseress.dll , ted registry... a co já vím co.

Vemu instalačku Win 10 .
Vemu instalačku Win 11.

Soubor install.wim z Win11 narvu do instalačky Win10 ­(Prepíšu­)

Instalačku W11 zahodím.

Použiji modifikovanou instalačku Win 10 .

A je po ptákách. No limit
Odpovědět0  0
Tomcat2 (645) | 8.10.20219:54
Já jsem teď do virtuálu nainstaloval poslední verzi, doufaje, že to ti Indiáni dali trochu do pořádku od posledně a ne, je to pořád stejná sračka...já to nechápu, proč do toho Ti dementi hrabou, aby to ještě víc dojebali?!!! Už desítky oproti sedmičkám přinesly dost změn k horšímu, ale tohle?!! Za prvé to jsou opravdu jenom přeskinované desítky, protože je tam pořád starej dobrej Ovládací Panel ­(aspoň že tak­), ale vyházeli věci, co teď jsou buďto opruz nastavovat nebo to nejde vůbec a nebo to tak stížili, že to BFU neudělá, jako třeba změna výchozího prohlížeče ­(asi schválně­). Některé změny jsou dokonce postavené na hlavu nebo totálně nesmyslné. A to nemluvím o tom příšerným Start ­"okně­".

Jen z toho, co jsem zatím zjistil:

- vyhodili klasickej směšovač hlasitosti, teď se otevírá to hnusný okno nastavení, kde je nastavení hlasitosti aplikací totálně nepřehledně pod sebou
- nejde nastavit, aby se zobrazovaly všechny systémové ikony v pravé části panelu jednou volbou, jako to bylo doposud...teď je musí člověk povolovat po jedné a bude to asi dělat jak blázen pořád dokola s každou novou ikonou
- nejde jednoduše změnit výchozí webový prohlížeč, jako to bylo doposud, že se pouze změnila aplikace. Teď se to musí udělat úplně neintuitivně pro každý protokol zvlášť a ještě se to drze ptá, jestli to opravdu chcete a nezkusíte Edge...jako asi ne, když to měním!!!
- Start okno děs, jenom ikonky, jako na mobilu, ale žádné další podsložky, jak to bylo dřív, vypadá to otřesně
- to, že nejde prostě chytnou ikonu z plochy a dát ji na panel, to absolutně nechápu, to bylo ve Windows vždycky!!

a to jsem to zatím jen nainstaloval...

Tohle mi fakt hlava nebere, změna za každou cenu a tohle nám za pár let budou nutit, až nebude podpora desítek...
Odpovědět7  0
doriel (497) | 8.10.202110:11
Souhlas totální, virtuálka mě taky zklamala. Jediné co stojí za to je více ploch. to je fajn.

"Tohle mi fakt hlava nebere, změna za každou cenu a tohle nám za pár let budou nutit, až nebude podpora desítek...­"
- Udělali z toho službu, tudíž se snaží něco vyplodit každou chvíli aby jako ukázali že na tom pracují, za mě změna k horšímu. Mají taky nasmlouvaný kvanta programátorů, který by se samozřejmě nudili, kdyby nepředělávali menu dvakrát do roka. Sami si upletli na sebe bič a uživatel to odskáče. Ale někomu se to líbí. Pro mě je to pořád to samé prodávané pod třetím nebo čtvrtým názvem.
Odpovědět4  0
Tomcat2 (645) | 8.10.202110:16
Já si pořád říkám, co bylo na Win7 špatnýho, že to museli tak rozjebat...kdyby to nechali jak to je, dali tam opravdu jen vylepšení a opravili jádro, tak by udělali stokrát lepší Windows, než vymýšlet kraviny a dělat změny za každou cenu a prodávat to jakože vyšší verzi...
Odpovědět5  0
doriel (497) | 8.10.202113:42
Z Win 7 se už nedali třískat penízky. stejně jako Office 2010, například.
Odpovědět4  0
kra.l (116) | 8.10.202114:49
Více ploch si strčte víte kam i s dalšíma nesmyslama co se přidávají do Windows 10 a teď i 11.
TOMCAT má, ale pravdu ty věci co napsal to je přesně ono. Je tam ale ještě více věcí, které jsou zase jen složitěji přístupné. Vždy o několik kliknutí navíc než tomu bylo dříve. A oni budou tvrdit, že něco zjednodušili.
A celkově včetně spuštění mě příjde Windows 11 o dost pomalejší a to testuji na PC co má opravdu nejnovější Hardware za xxtisíc. Za to, že nejde odebrat z pc Edge a nutí nám ho dostane Microsoft zase pokutu, ale to zase až někdy za 10 let :D
Vytvořím si asi nejspíš vlastní instalačku bez EDGE, více ploch, přihlášení hello a dalších nesmyslů a bude zase Windows 11 dokonalí :)
Odpovědět3  0
Longhard (4) | 8.10.202114:58
spustit cmd jako správce a pak... ­( 92.0.902.67­) se mení dle aktualní vezre Edge , zkontrolujte aktualní subdir a prepište

cd

cd c:Program Files ­(x86­)MicrosoftEdgeApplication92.0.902.67Installer


setup.exe ­-­-uninstall ­-­-system­-level ­-­-verbose­-logging ­-­-force­-uninstall

Odpovědět0  0
Peno11 (88) | 9.10.202115:44
Jako, každý má právo na svůj názor a je rozhodně špatně, že Microsoft znesnadňuje přechod ke konkurenci, ale já jsem si Edge opravdu oblíbil a ještě rád jsem na něj přešel z Firefoxu, který je čím dál méně přizpůsobiví a čím dál víc, se blíží filozofii Chrome, která se mě vůbec nelíbí. Edge sice také není nějak extra přizpůsobiví, ale rozhodně se používá lépe, než Chrome.
Odpovědět0  0
Peno11 (88) | 9.10.202115:37
Jako, se vším ostatním, co píšete, souhlas, ale toto mi hlava nebere: ­"nejde nastavit, aby se zobrazovaly všechny systémové ikony v pravé části panelu jednou volbou, jako to bylo doposud...teď je musí člověk povolovat po jedné a bude to asi dělat jak blázen pořád dokola s každou novou ikonou­"
Sorry jako, ale tohle fakt někdo potřebuje? Já fakt nemusím vidět všechny ty ikonky Steamu, GeForce Experience, Originu, MSI Center, SteelSeries GG, Windows Defenderu a co já vím čeho dalšího, co se vecpe do Taskbaru. Je jen málo ikonek, které chci v Taskbaru vidět neustále, většina mi tam spíš zavazí. Jako, jo, nepopírám, že je špatně, že Microsoft tuto funkci zrušil, protože čím víc možností přizpůsobení, tím líp, ne naopak, byť to je bohužel heslo, které razí nejen Microsoft, ale ostatní vývojáři a je to rozhodně špatný směr. Ale upřímně kolik lidí reálně zrovna tuto funkci opravdu využije? Troufnu si říci, že naprosté minimum.
Odpovědět1  0
Tomcat2 (645) | 11.10.202111:23
Já je tam prostě chci mít všechny, nerad to pořád rozklikávám a zapínat jen nějaké se mi nechce. A´t si to má každý, jak chce, ale nechápu, proč tu volbu vyhodili?!!
Odpovědět1  0
doriel (497) | 11.10.202111:43
To neví nikdo :­) změny pro změny, programátoři musí programovat, ikdyž evidentně není do čeho píchnout :­) viděl bych to na tým juniorů, kteří dostali jednoduchý úkol na začátek. Mimochodem já jsem třeba nepochopil, proč na tray liště shlukli ovládání hlasitosti a síťová připojení do jednoho obdélníčku. Ty jedenáctky jsou děsnej hybrid, vůbec se mi to nelíbí, a pokud Microsoft mluví o konzistenci, chtěl bych jim odpovědět tímto screenshotem

https:­/­/i.redd.it­/trlmk57vesr71.png

(*ironie*­) Tam je jasně vidět jak je všechno sladěné dohromady ­(*­/ironie*)
Odpovědět0  0
Tech-boy.lukas (1488) | 16.10.202113:40
a vy tím méně že? Když tam máte v liště tolik kravin, já mám taky všech 7.
Odpovědět0  0
doriel (497) | 8.10.20219:45
já pořád nechápu, proč to tlačíte horem dolem, obcházení minimálních požadavků, instalace neozkoušeného systému, který měl být Win 10X, ale moc se to nepovedlo a najednou jsou z toho Win 11. Win 10 měli být poslední a měsíc před vydáním Win 11 se záhadně objevila zpráva o konci podpory Windows 10 v roce 2025.To tam nikdy nebylo. A věřte mi, zajímal jsem se o to už při přechodu na verzi 1809 kvůli podpoře v práci.
Tohle je teda úroveň. Windows 11 jsou ještě větší slátanina než 10ky, které už konečně začali chodit bez problémů ­(až na printing nightmare­). Je to furt to samý s oblýma rohama a podvacáté předělaným startem.
Proč se stejnou vervou nepropagujete GNU­/Linux, nebo iOS? Copak nevidíte, že to je jen marketing a sypete peníze na hromadu, která je už takhle nechutně velká?
Odpovědět5  0
Don Q (342) | 8.10.20219:41
Win 7 jsou lepší než W10. Není žádný důvod je opustit. Jedině v případě, že by např. webové prohlížeče ukončily podporu W7.
Odpovědět3  2
x3m (159) | 8.10.20218:46
Tak neviem, instaloval som win11 na lenovo t540p, ktore ma nepodporovany procesor, tpm len v1.2 a nic som upravovat nemusel. Proste som pustil instalaciu a ta prebehla bez najmensieho zavahania.
Odpovědět3  0
vilcoo (91) | 8.10.202120:57
ja som nainstaloval bez problemov na nepodporovany cpu a bez tpm chipu klasicky z instalacky z media creation tool bez ziadnych skriptov...
Odpovědět2  0
Xspy (105) | 8.10.20210:56
Proč bych upgradoval ? Bude všechno rychlejší , zaberou Windows méně místa , či se snad ze schizofrenních 10 stane opravdový systém s jednotným nastavením ?
Odpovědět4  0
Peno11 (88) | 9.10.202115:57
Po třech dnech používání mohu konstatovat, že jednodušší nastavení tam skutečně je, ale za cenu toho, že spousta možností zmizela úplně a obávám se, že už se asi nikdy nevrátí :­-­( Zato já se asi brzy vrátím k desítkám. Nejsem Insider a používat zjevně nedodělaný produkt, který měl být ještě minimálně čtvrt roku jen v Insider programu, mne skutečně nebaví. Zkusil jsem je jen proto, že jsem si zrovna sestavil nový počítač na který jsem stejně instaloval nový systém, tak proč nezkusit jedenáctky. Ale pomalu začínám svého rozhodnutí litovat.
Odpovědět1  0
Pavel Matějka (1648) | 7.10.202122:08
při instalaci, ale Windows Update neoblbne. Hodnoty v LabConfig jsou ignorovány. Vyzkoušeno na insideru Dev.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 8.10.20219:31
Počítám, že někdo napíše crack, nebo nějaký oblbovák. Ale je spíš otázka. Proboha proč? Proč by měl člověk s mozkem poslouchat korporaci a pěkně přejít na nové win, když si korporace řekne..
Odpovědět5  2
doriel (497) | 8.10.202113:45
Kéž by bylo víc takových názorů, tahle diktatura korporací bude zkázou západní konzumní stádní rozežrané civilizace. Může být jen jeden vítěz, konzument, nebo planeta.
Odpovědět2  1
maiki (170) | 9.10.20210:42
A vsadim se, ze vsichni do jednoho uz mate ty jedenactky nainstalovane, i na nepodporovanem zeleze... Mimochodem je temer jiste ze jakekoliv obchazeni ci upravy OS povedou drive nebo pozdeji pri jeho update k nejakemu pruseru...
Odpovědět1  2
wrah666 (6205) | 9.10.202120:38
No za sebe: Já to sleduji jako zajímavý korporátně společenský pokus na lidské psychice. A dokud mi nebudou ze šrajtofle padat bambiliony a nebudu mít ryzen 7995x a k tomu GF 6095 TI, tak nevidím důvod k přechodu. ­(současné r2600 a 1080ti prostě pro full hd monitor plně stačí. No a i na práci. Avid protools, dabing, obvykle kolem 20 stop.. JEDNOU v životě jsem dostal hlášku, že programu došla CPU power.. No tak jsem restartoval nenažraný prohlížeč.. Jinak to zvládá na férovku pod puštěnými protooly wowko..
Odpovědět2  1
doriel (497) | 11.10.20219:30
Maiky: nemám, jen na VM v práci abych viděl co mě čeká. Doma linux Fedora a jedeme happy :­)
Jinak souhlasím, že tyhle obezličky způsobí dřív nebo později nějaký problém, crash, chybu...
Odpovědět0  0
john (110) | 7.10.202117:41
DB | před 2 dny

Kdyby jste náhodou byli masochisti a chtěli používat windows a byli by jste fakt hardcore a chtěli windows 11 a neměli náladu na tyhle oldschool postupy instalací či upgradů, tak doporučuji
https:­/­/gist.github.com­/AveYo­/c74dc774a8fb81a332b5d65613187b15
tohle je script, která umí jak vytvářet iso na usb­/cd,tak upgrade z windows 10 na 11 bez ztráty dat­(vše se stahuje z ofic. repo mrkve­) a k tomu jako bonus možnost instalace i na ofic. nepodporovaný hw­(Secure Boot a TPM 2.0­) a jelikož to mrkvě řekne, že ve skutečnosti máte tento hw, tak v updatech dostanete i nové funkce. Zda to za rok dva neklekne kvůli nějakému blbému updatu, toť otázka.
Odpovědět6  2
maiki (170) | 9.10.20210:46
Dovedu si zive predstavit: prvni vetsi update a neco se po techto radobyupravach vy*ere. Proto lidi kaslete na ne i s jejich 11!!!
Odpovědět1  2
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.