Jak si stojí na trhu smartfouny proti obyčejným mobilům?
13.11.2002, Petr Hájek, článek
Každý uživatel mobilu, smartfounu nebo i PDA přístroje mi jistě dá za pravdu, když řeknu, že rozhodnutí, jestli zainvestovat do dostupného lowendu, vyvážené střední třídy nebo luxusního highendu, je velmi těžké...
"Přestože mají skvělé schopnosti, zůstanou asi ještě dlouho stranou." Tak takto nějak vyzněla zpráva shrnující průzkum trhu provedený firmou In-Stat/MDR na adresu smartfounů a mobilů GSM nejvyšší třídy poskytujících speciální funkce a vlastnosti.
Nokia 9210 nebo T-Mobile PC Phone Edition a další ještě stále nejsou a patrně ani dlouho nebudou dostatečně atraktivní pro široké masy lidí.
Z grafu jasně vyplývá, že tmavěmodrý lowend vede - to jsou ty Vánoční a narozeninové sady pro děti, manželky a babičky. Navíc se nepředpokládá, že by se cenové rozložení do tříd mělo v příštích 5ti letech nějak výrazněji měnit. Lowend zkrátka má a asi vždy bude mít největší počet nakupujících.
Ve statistice se dále uvádí, že v Evropě se prodá víc lowendu a highendu, než v Americe. V Japonsku zase jednoznačně vede střední třída. Každopádně, žádný výrobce si dnes nedovolí lowend ignorovat, protože pokud si bude zákazník pamatovat, že nemohl sehnat tuto značku před rokem při koupi svého prvního lowendového mobilu, tak proč by ji měl měnit někdy časem při koupi dražšího stroje? Marketingoví specialisté dobře vědí, jaká je mentalita průměrného nakupujícího a nezapomenou to jistě ve svých výrobních a reklamních plánech patřičně zohlednit.
Chytrý obdivovatel smartfounů si ještě radši nějaký ten pátek počká, až se situace na trhu trochu pročistí, vzniknou pořádné a stabilní standardy, objeví se konkurence a na trhu bude dostatečný výběr.
A těch pouhých 6% highendu? Jak se praví v jakési bajce - cenné věci (resp. zde se myslí technologicky pokročilé - Ezop tehdy těžko mohl tušit něco o PDA...) jsou pro uživatele, kteří je umějí ocenit a zužitkovat. Určitě se shodnem, že nemá cenu Vaší bábince nebo pubertální dceři kupovat Orange SPV.
Mimochodem, dvě třetiny dotázaných na otázku "Koupíte si svůj příští mobil zase z lowendu?" odpovědělo "ano"...
Nokia 9210 nebo T-Mobile PC Phone Edition a další ještě stále nejsou a patrně ani dlouho nebudou dostatečně atraktivní pro široké masy lidí.
Z grafu jasně vyplývá, že tmavěmodrý lowend vede - to jsou ty Vánoční a narozeninové sady pro děti, manželky a babičky. Navíc se nepředpokládá, že by se cenové rozložení do tříd mělo v příštích 5ti letech nějak výrazněji měnit. Lowend zkrátka má a asi vždy bude mít největší počet nakupujících.
Ve statistice se dále uvádí, že v Evropě se prodá víc lowendu a highendu, než v Americe. V Japonsku zase jednoznačně vede střední třída. Každopádně, žádný výrobce si dnes nedovolí lowend ignorovat, protože pokud si bude zákazník pamatovat, že nemohl sehnat tuto značku před rokem při koupi svého prvního lowendového mobilu, tak proč by ji měl měnit někdy časem při koupi dražšího stroje? Marketingoví specialisté dobře vědí, jaká je mentalita průměrného nakupujícího a nezapomenou to jistě ve svých výrobních a reklamních plánech patřičně zohlednit.
Chytrý obdivovatel smartfounů si ještě radši nějaký ten pátek počká, až se situace na trhu trochu pročistí, vzniknou pořádné a stabilní standardy, objeví se konkurence a na trhu bude dostatečný výběr.
A těch pouhých 6% highendu? Jak se praví v jakési bajce - cenné věci (resp. zde se myslí technologicky pokročilé - Ezop tehdy těžko mohl tušit něco o PDA...) jsou pro uživatele, kteří je umějí ocenit a zužitkovat. Určitě se shodnem, že nemá cenu Vaší bábince nebo pubertální dceři kupovat Orange SPV.
Mimochodem, dvě třetiny dotázaných na otázku "Koupíte si svůj příští mobil zase z lowendu?" odpovědělo "ano"...
Zdroj: MobileVillage