Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od Jam
K řešení starobylosti sítě v řídce osídlených oblastech mě napadá ­"ostrovní­" řešení ­- větrné, solární či jiné zdroje elektrické energie. Místo tažení drátů desítky kilometrů na nějkou farmu postavit na farmě malou elektrárnu. Podobně na střechách sídel fotovoltaiku. Tím by ulehčily současné staré soustavě.
Tahle myšlenka má ale několik proti: běžně v americe používají klimatizace, co sežerou hodně energie, a pak ještě zimy, kdy je spotřebaa energie taky větší a třeba takové fotovoltaiky v zimě mají menší produkci než v létě.
Odpovědět1  0
Před pár lety a možná i teď se prodávalo hodně ­"slabých­" počítačů s cenově zvýhodněným Win10. Systém za babku byl podmíněn právě 2GB RAM a 32GB SSD. Taky mám takový jeden. Systém mám taky 1709 a novější se mi už taky nenainstaloval. K PC mám přitom připojen velký notebookový disk na data.

Co s těmito low end počítači Microsoft udělá? Kdy je asi tak hodí přes palubu? Přitom pro mé účely takový malý počítač zatím plně postačuje a upgrade je pro mě zbytečný.

Odpovědět0  0
Na základě informací z tohoto článku to vydím bledě s budoucností. Vzpoměňte si na produkty AMD a NVIDIA, když měli k dispozici 28nm proces. Možná i čtyři roky museli pracovat na zefektivňování architektur GPU, protože tranzistory neměli kam dávat ­(křemík byl a je přeci jen drahý­). Výkon pak rostl spíš pomalu a frekvence čipů se zastavily. Čest vyjímkám jako 9­-kové řadě GPU od NVIDIE, která dokázala poskytnout navýšení výkonu i při starém procesu a na podobně velkém čipu, jaké měli předchozí generace.

Pokud 7nm bude konečná, tak výkon CPU v single thredu se nebude posouvat s růstem frekvence a update architektur bude přidávat pravděpodobně jen jednotky procent ­- viz třeba zvyšování výkonu v single threadu jednotlivých generací Buldozzerů u AMD ­(myslím že desktop byl u AMD dlouho zaseklý na 32nm­).

Co se týče nárůstu výkonů paralelizací, tak to primárně zvětšováním počtu tranzistorů v čipech ­- zvyšováním velikosti čipů.
To povede:
1. k vyšším cenám CPU, GPU
2. k vyšší spotřebě ­(např nový Threadripper s 32 jádry a jeho 250W+­)
3. používáním slepenců a případně přidáváním celých pouzder se slepenci do produktů ­(kolik bude stát asi desktopová základní deska se 4 paticema pro CPU?­) A kolik bude stát taková GK se 4 a více GPU ­(představte si např GPU GTX 1080­) na jedné desce pro GK?

4. Jedna kacířská myšlenka ­- x86 architektura zásek na stejném výrobním procesu neustojí a nahradí ji nějaká ­"hbytější­" architektura v single thread.

Nejvíc na to doplatí CPU, u něhož paralelizace nepřináší u některých úloh navýšení výkonu ­(např notepad­).

Můžeme tak tedy vzhlížet k nebi, zdali přijde v příštích 15? letech nová technologie pro ­"čipy­" jako nanotrubičky a pod... ­(Ti lepší z nás na jejím vývoji budou pracovat ;­-­) )
Odpovědět0  0
Po přečtení představení nových GPU, pár článků a diskuzí kolem se všude zmiňuje Ray Tracing.

Co mi přijde ale neprávem opomíjené je využití AI přímo v grafickém čipu pro úpravy, vylepšení a zvýšení rozlišení obrazu v reálném čase.
Tato funkcionalita bude mít jistě podporu v ovladačích. Tím pádem se bude moci využít v různém SW jako přehrávačích videa ­(youtube nevyjímaje­), SW na úpravu ­- upgrade fotek ze starých digitálních foťáků, špatných foťáků v mobilu a jinak ­"zkažených­" fotek, upscaling rozlišení ve hrách? atd...

Těch možností využití bude jistě mnohem více. Pro široké využití této technologie se ale bude muset jejich implementace dostat alespoň do mainstream nebo low­-end GPU, což může možná i nějakou generaci grafických karet trvat.
Odpovědět0  0
Super. Jako malej sem doma měl klon NES od Pegasusu a tak mě tato krabička zaujala.
Když se ale podívám na seznam her, tak mi v seznamu některé zásadní chybí ­- např. Contra.
Myslím, že dneska není podpora původních fyzických cartridge nutná, zásadní by ale byla možnost nahrát si ­"image­" dalších starších her pro NES platformu. Jestli tuto krabičku vydá Nintendo jako uzavřený ekosystém, tak to bude tak leda kuriozita do poličky.
A ještě jedna věc mi vadí, i když nevím proč ­- neviděl sem žádný USB port pro ­"normální­" gamepady, případně flasku s imigama.
Když své požadavky shrnu, tak jsem tu vlastně popsal Raspberry Pi v líbívé retro krabičce s upraveným systémem.
Jsem velmi zvědav, co tedy Nintendo ve výsledku vlastně vydá...
Odpovědět0  0
Úžasný. Ten pokrok je ohromující. Klobouk dolů.

Jenom při pohledu na robota, co dává krabice do regálů mě jímá z budoucnosti hrůza. Skoro se mi zdá, že doba, kdy firmy pro méně kvalifikovanou práci využívají takovéto roboty místo zaměstnanců, živících rodiny, už klepe na dveře.

Jak se pak budou lidi živit? Každý nemůže dělat vědce, ale každý potřebuje jíst a bydlet...

Tohle video mi velmi připomnělo reálie z filmu Elysium. A nebudu tvrdit, že se mi líbily.
Odpovědět2  0