Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Japonský hotel propustil půlku robotů, byli neschopní

18.1.2019, Milan Šurkala, aktualita
Japonský hotel propustil půlku robotů, byli neschopní
Automatizace procesů nemusí vždy dopadnout tak krásně, jak to vypadá v hlavách tvůrců. Japonský Henn na Hotel se totiž rozhodl propustit polovinu svých robotů, vytvářeli více problémů, než vyřešili.
Japonský Henn na Hotel byl průkopníkem v “zaměstnávání” robotů, které používal od roku 2015. Jenže zatímco na papíře to vypadalo, že díky 243 robotům nebudou mít lidé co dělat a hotel náramně ušetří, praxe ukázala, že je tomu naopak. Roboti ani zdaleka nefungovali tak dobře, jak se předpokládalo a ve výsledku akorát způsobovali lidem problémy místo toho, aby jim pomáhali. Hotel se tak rozhodl polovinu z těchto robotů “propustit”. Příkladem neschopnosti robotů je např. asistentka Churi ve tvaru panenky, která byla v každém pokoji. Ta totiž nedokázala rozumně odpovídat ani na takové jednoduché dotazy, jako byly např otevírací hodiny atrakcí. Přitom tradiční asistenti jako Siri, Amazon Alexa nebo Google Assistant s tím neměli problém.
 
Hen na Hotel
 
Neosvědčili se ani dva roboti ve tvaru velociraptorů na recepci. Ti měli pomáhat se skenováním dokumentů a dalšími procesy, ve výsledku to ale za ně stejně museli dělat lidé. Další dva roboti měli nosit zavazadla. Jenže se přišlo na to, že nejsou schopni se dostat do 3/4 pokojů (zvládli jen 24 ze 100), měli problémy s počasím, a to nejen se sněhem, ale nefungovali ani v dešti. A aby toho nebylo málo, často se zasekávali jeden o druhého, když se navzájem snažili se objet. Není divu, že se hotel rozhodl vrátit na tyto pozice lidi a ani se zatím nepokoušel přijít s novějšími a vyspělejšími roboty.