Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Jensen Huang: RTX je pro NVIDII výhra, ray tracing se chystá do mainstreamu

19.11.2019, Jan Vítek, aktualita
Jensen Huang: RTX je pro NVIDII výhra, ray tracing se chystá do mainstreamu
Výkonný ředitel firmy NVIDIA Jensen Huang si při příležitosti zveřejnění finančních výsledků za třetí kvartál fiskálního roku 2020 popovídal s investory i o tom, jaký dopad mají karty řady RTX a jaká bude budoucnost ray tracingu. 
Jensen Huang označil své GeForce řady RTX doslova jako home run, čili česky by se dalo říci, že jsou pro něj naprostou výhrou, a to prý právě kvůli podporovanému ray tracingu, který se má v příštím roce rapidně rozšiřovat. Na tom se bude podílet i AMD, a to nejspíše přímo s využitím karet Navi druhé generace, ale i díky jeho APU v nových konzolích Microsoftu a Sony. Jensen Huang se tak dle vlastních slov těší na to, až se bude "podílet na upgradu stovek milionů PC hráčů", kteří budou žádat příslušný hardware s podporou ray tracingu. 
 
 
My si musíme uvědomit, že jde o vyjádření pro investory a analytiky, kterým Huang sděluje, že RTX si vedou přímo fantasticky a že je dle něj budoucnost ray tracingu zaručena. Uvádí, že téměř každá z velkých herních společností s ray tracingem již pracuje, nebo s ním počítá a že už ani není možné ustoupit zpět. Čili na základě toho může usuzovat, že ray tracing postupně převládne. 
 
Je naprosto zřejmé, že Huang bude takovýmto vyjádřením kopat za svůj tým bez ohledu na to, jak dnes situace s ray tracingem vypadá. Má jistě pravdu o tom, že tu tkví velký potenciál a že podpora ray tracingu jistě dostane obrovskou vzpruhu díky nové generaci konzolí a GPU od AMD. Vývojáři už nebudou muset tolik přemýšlet o tom, zda bude mít využití ray tracingu smysl s ohledem na základnu uživatelů, kteří toho budou moci využít. 
 
Dosavadní vývoj ale zase tak moc povzbudivý nebyl. Grafické karty GeForce RTX se sice možná prodávají velice dobře, jenže nelze automaticky tvrdit, že to je především díky ray tracingu. Ten je prostě a jednoduše nedílnou součástí řady RTX, čili všech výkonnějších karet NVIDIE od RTX 2060 výš, což aktuálně znamená ceny 8600 Kč až po strop. Kolik procent majitelů karet ale má ray tracing ve hrách opravdu zapnutý, to už je věc zcela jiná a představu o tom může mít snad jen NVIDIA, pokud pro tyto účely využívá nějakou telemetrii. Zkrátka jde o to, že prodeje karet RTX nelze automaticky spojovat s oblibou ray tracingu. 
 
Zvláště je pak třeba se podívat na to, co hry s podporou ray tracingu vůbec přináší. My jsme se zrovna nedávno podívali na to, jak se předvádí tímto způsobem vykreslované stíny v novém Call of Duty. Rozdíly přitom mohou být znatelné, ale i docela nicotné, zatímco propad výkonu je citelný, což platí i pro jiné tituly s podporou RTX. Mnozí uživatelé tak asi čekají i na to, co nabídnou hry, jejichž tvůrci mohli už od začátku či alespoň raného stádia vývoje s ray tracingem počítat, a ty by mohly dorazit nejspíše právě s novými konzolemi. 
 
Zdroj: wccftech


Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.