Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
27.2.2024, Milan Šurkala, aktualita
Jensen Huang je CEO společnosti Nvidia, která nyní výrazně profituje ze zájmu o AI. Šéf firmy se nyní postaral o další kontroverzní výrok, kdy tvrdí, že nemáme učit děti zbytečně programovat, o to se postarají systémy AI.
Jirka-77 (1175) | 28.2.202420:45
Podle mě je dobrý učit děti programovat, ale nesmí se to všem vnucovat násilím jako jiné předměty. Všechny děti s tím několikrát za život jen seznámit a lepší učení nechat jako volitelnou věc. Nesmí se z toho dělat důležitá povinnost pro všechny jako se to násilím dělá třeba u literatury. Každý je na něco jiného, ale všem je potřeba to ukázat, aby měli příležitost.
Odpovědět3  0
pidalin (1511) | 28.2.202415:24
Jo, asi jako novej software na novym CNC ­"umí­" optimalizovat programy.
Co si nenapíšeš ručně sám, to nebude optimalizovaný a efektivní a nikdy to nebude dělat to co má jak nejlíp to jde.
Odpovědět3  0
tgeryk (16) | 28.2.202412:23
Samozřejmě že ne. Huangovi jde o jediné, o peníze z prodejů akcelerátorů. Jenže až ta AL bublina splaskne anebo většina těch velkých přejde na své vlastní al chipsy, jeho firma půjde ....
Současnou situaci bych přirovnal k samořídícím se autům. Taky to vypadalo že tu budou zítra, a kde jsme dnes? 3­-4 úroveň max? Stejně to bude i s Al a náhradou lidí. Ani za 20 let se ta jejich představa nerzealizuje. Žijí svými sny a představami, dalek současné realitě.

Odpovědět5  0
tombominos (1374) | 28.2.20248:30
Tak samzorejme, ze bude takove veci rikat. Sice tomu sam nerozumi, davno neni technik a uz vubec ne programator, jedine co mi sviti v ocickach jsou dolarky za prodane AI akceleratory. Vzdyt to je preci smysl existence na planete Zemi :­))
Odpovědět5  0
Pavel Matějka (1677) | 28.2.20246:56
Huang patří k šéfům největších firem, smetánce světa. No a podle názoru mnohých nejde těmhle lidem o nic jiného, než mít z lidstva tupou masu, které se dá prodat cokoliv, od plastových podvlékaček po ­"vhodné­" politiky.
Odpovědět5  2
Bison (891) | 28.2.20240:26
Ak si Nvidia odladí ovládače s AI a bude to bezchybne fungovať v čase vydania a nie po roku, tak ok, inak nech si tú AI niekam vrazí.
Odpovědět1  4
fidorka (53) | 27.2.202422:31
A co jako čekáte...? Já stále čekám na jednoduchou odpověd na otázku, co budou lidé vlastně dělat ­(práce­/výdělek­) až se AI za PAR ­(jen PÁR ­(!­) let­) rozšíří...? Jediné na co jsem narazil jsou STUPIDINI ŽVÁSTY ­(ŽVÁSTY­) o tom jak ­"technologický pokrok vždy vedl ke zvýšení a tvorbě nových pracovních míst­"... Kromě toho že jsou studie které prokazují OPAK, tak ano, ­"vedl­" ­(minulý čas­)... Pokud AI nahradí většinu stávajících míst, může my někdo vysvětlit proč by jako neměl nahradit i ta nově vzniklá pracovní místa...? Nikde mi to na to NIKDY NIKDO nebyl schopen odpovědět... ????
Odpovědět1  1
RadecekH (811) | 27.2.202419:07
Má pravdu. A ten, kdo s ním nesouhlasí, v životě skutečně neprogramoval, maximálně skládal kód.
Základem je algoritmické myšlení, nikoli znalost jazyka. Většina taky prorgramátorů umí něco naprogramovat tehdy, když na to najde nějakou knihovní funkci. Jakmile dojde k tomu, aby něco vymysleli, jsou ztracení.
A naopak programátor je schopný naprogramovat cokoli i v jazyce, který v životě neviděl. Jen holt musí tupě hledat, jak se co píše. A to je přesně úloha pro tu umělou inteligenci.
Odpovědět4  11
rizecek (276) | 27.2.202419:05
Huang a jeho AI spása pro lidstvo... 😂
Ať se také zaměří konečně na hráče a kouká navalit nějaké pořádné karty a ne ten předražený bordel.
Vydat 4060, která je výkonově horší, než 3x roky starší model, ale tvrdit, že je rychlejší díky DLSS 3.0.
Jsem dost zvědavej co tady bude za 5­-7 let. Nvidie bude stavět firmu do segmentu AI akcelerace a my budeme nucení kupovat takové grafiky, hrát na falešných fps a obraze a ještě s konektorama, který nám podpálí byt 😂
Odpovědět9  3
Zubik1000CZ (323) | 28.2.20244:50
Soudě dle skoku ve výkonu RTX 3060 => RTX 4060, kdy došlo k ohromnému nárůstu ­- 5 % bych tipoval stav RTX 5060 tak 85­-90% výkonu RTX 4060.... Ale protože ti vtlačí hovna o tom, jak je shitscaling SuperTruperMegaÚžasný hovno, tak to bude mít ­"výkon­" asi 120 % proti RTX 4060. Ale ta kvalita bude ještě horší než předtím 🤣
Odpovědět6  1
KRoman47 (37) | 28.2.20247:10
Pravda, když se podívám na technické rozbory moderních her, tak vidím jen odporný mazanice. Jakoby celý obraz dnes nebyl skutečně počítaný ale pouze odhadovaný, což je skoro pravda se všemi upscale rozlišení a interpolacemi snímků, které vlastně neexistují. Dřív hry neměly všechny efekty, ale alespoň byl obraz ostrý a přesný, což se o té rozplizlé mazanici ještě v kombinaci TTA říct opravdu nedá. Hry vypadají rok od roku odporněji.
Odpovědět5  1
mareknr (270) | 28.2.20248:12
Teraz si pozrite ako vyzera obraz bez upscalingu a interpolacie snimkov. Uz ten ­"nativ­" byva neostry ci maznuty a casto je potom prave s DLSS lepsi obraz, pretoze DLSS neriesi iba upscaling. A ked si clovek odmysli spomienkovy optimizmus, vyzeraju dnes hry ovela lepsie ako kedysi.
Odpovědět1  5
KRoman47 (37) | 29.2.20248:10
Máznutý je právě kvůli zmíněnému vyhlazování TAA, který využívá předchozích snímků. Proto všechny hry vypadají, jako když si zapomenete nasadit brýle, plus k tomu odporný ghosting, takže při rychlých pohybech člověk vidí za objekty několik duchů.
Odpovědět1  0
mareknr (270) | 28.2.20248:01
Aky je rozdiel nedzi 6800XT a 7800XT? Je to aspon tych 5%? :­-­)
Odpovědět0  4
wendak (460) | 28.2.202411:49
Mareček zase vytahuje jen to, co potřebuje, ano rozdíl mezi 6800XT a 7800XT je 5­-10%, ale zapomněl na cenu při uvedení:
6800XT ­- 649 USD
7800XT ­- 499 USD

Kdežto
3060 ­- 299 USD
4060 ­- 299 USD

Takže u Nvidie přínos prakticky NULA
U AMD cena mezigeneračně klesla o 150 USD, čímž se dostává do nižšího segmentu.
Ale chápu, že se ti to nehodí do krámku... jako vždycky
Odpovědět4  0
mareknr (270) | 28.2.202412:23
Zavisi o ktorej GPU rade sa bavime, ze? Pretoze Zubik si tiez iba vytiahol, co sa mu hodi, aby si klasicky kopol do firmy, ktoru nema rad. Totiz nielen NVIDIA, ale aj AMD urobilo rovnaky ­"trik­". Zobrali nastupcov nizsich rad GPU, preznacili ich na vyssie rady a predavaju ich drahsie, az mozno na par vynimiek, podla toho ako sa na to pozeras. Ked zoberies do uvahy aj cenu wendacku, tak zistis, ze zasa na inych urovniach ponuka aj NV viac vykonu ako to bolo v predchadzajucej generacii a nie je to iba o 5%. Ale to sa zasa asi nehodi do kramu vam. So 4060tkou je to o nicom a v tomto mam podobny nazor ak teda nezaratame vykon v RT ci podpora lepsieho upscalingu aj FG ­(co chapem, ze su iba bonusy, ale nemali by sme sa sa tvarit, ze neexistuju­). To vy zasa neberiete do uvahy, lebo sa vam to nehodi.
Odpovědět0  3
wendak (460) | 28.2.202413:52
Ale no tak, já jen vzal 2 a 2 grafiky, které jste tu oba zmiňovali, žádnou jsem nepřidával, takže nevím, proč bych měl do toho vnášet bordel a přidávat další modely.
Zubik je AMD fan, ale on to aspoň neskrývá, ale ty si tu hraješ na objektivního a jedinýho, kdo má pravdu, ale jsi jen Zubikův opak, jen si to neumíš přiznat...
Odpovědět1  0
Zubik1000CZ (323) | 28.2.202414:09
Jsem AMD fanoušek, proto mám v počítači GeForce kartu 🤣

Ne, jsem fanoušek objektivně lepších modelů, ne značky. Až bude lepší nVidia, budu chtít nVidii. Teď je prostě lepší AMD.
Odpovědět1  0
mareknr (270) | 28.2.202414:12
Ale prosim ta. Si obycajny fanATIk, co riesi nezmysly. Tu Geforce kartu ti moc neverim, ale keby si ju aj mal, tak to nic neznamena vzhladom na to co pises do diskusii.
Odpovědět0  1
mareknr (270) | 28.2.202414:09
Kde sa hram na to, ze mam vzdy pravdu? Napisal som presne taky priklad ako dal on. Tiez zalozeny len na ciselnom oznaceni.
Odpovědět0  3
Zubik1000CZ (323) | 28.2.202412:24
Pitomá NV ovečka co čekat🤣

U NV ani Intel ovcí nehledej logiku
Odpovědět2  0
mareknr (270) | 28.2.202414:10
S tvojou ­"logikou­" mozes ist tak maximalne k DDmu.
Odpovědět0  1
Akulacz (300) | 28.2.20248:52
Tak on už se ho ptal jak vyrobit 4060 do 100$ a výsledek jsme viděli. Přéčinó byla chebná elektrónka é třenáct z podniku Katóda Holomóc ­- příště už se to prý nestane všechny už zkontrolovali...
Odpovědět2  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.