Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Registrace: 1.12.2015
Komentářů: 7, score -1.0 | Digimanie: 653/0.4 | Svět mobilně: 9/0.0
Účast v Expertiádách: 0
Účast v Týdenních šancích: 0
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –
Měl jsem fotoaparáty: –

Nejvíce přínosné komentáře

Komentář z 7.6.2022 s hodnocením -1:
Ad sítě ­- pokud vezmu, že se ročně v ČR tankuje cca 2 mld l benzínu, vyjde mi to po přepočtu, že se jedná o cca spotřebu 47 GWh denně. Ok, elauta mají vyšší účinnost, takže cca 15 GWh denně. 15 GWh denně. Další zatížení naší sítě 15 GWh denně je dnes opravdu mimo. A to nepočítám naftu, na naftu je více OA. A také, že by bylo nutné pro spotřebu v ČR vyrobit o 15 GWh denně el. energie navíc jen pro kompenzaci benzínu. Kde je nafta... Ne z plynu, ne z uhlí, Němci ne z jádra :­-­). Takže máme pokrytí nestabilními zdroji energie. Které chvíli jedou na 0, pak najednou 2 dny nárazově na 100, pak týden mna 30...

Ad vodík, asi jste nepochopil, že nárazy výroby el. energie nejsou dodnes dobře ošetřeny vodík je jednou z reálných alternativ. A takto vyrobený vodík z důvodu stabilizace rozvodných sítí by byl použitý pro pohon. Nebo chcete mít nějaké obrovské akumulátorovny? Ty by byly drahé jako čert... Nebo další možností je, jak začne foukat, všichni povinně nabíjet. Jenže tím se neodstraní přetížení sítě. Proto je x let v Německu testována ­(nejen testována­) výroba vodíku přímo u větrných eletráren.
Komentář z 7.6.2022 s hodnocením -1:
Bezpečnost ­- nádrže na vodík vydrží i střelbu ze samopalu. Jsou z karbonu a jsou dělány velmi odolné. Vzhledem k tomu, že akumulátory ani nejde tak chránit a vzhledem k obsahu lithia, pokud začnou hořet, nedají se uhasit, je každá nehoda auta s velkým akumulátorem dost nebezpečná. Jistě, akumulátory mají i auta s palivovými články. Ale mnohokrát menší.
Palivový článek má životnost cca 10 000 h. Což při průměrné rychlosti 50 km­/h dává 500 000 km. Na to se akumulátory moc nechytají. I když oboje může podstatně změnit vývoj.
Nabíjení akumulátorů, pokud by v každém baráku mělo být auto s akumulátorem a každou noc se nabíjet, nedokážu si představit dimenzování rozvodné sítě. Nedokážu.
Problémem alternativních zdrojů el. energie je jejich nestálost. Nevyrovnaný průběh výroby el. energie. Kvůli německým větrným elektrárnám se muselo do české přenosové soustavy investovat hodně miliard, aby je náraz nepoložil. S výrobou el. energie budou stále větší problémy. Ukládání do vodíku sice není efektivní, ale pořád lepší varianta.
Otázkou jsou i jaderné reaktory 4. generace vyrábějící hafo vodíku. Ovšem ne každá země je jádru nakloněna.
Honda s Toyotou mají top vývoj, jaký nemají jiné automobilky. Ale i ty se mohou plést. A je také pravda, že vodík jsem vnímal lépe v minulosti. Ovšem bez podpory, jakkoli se zdá lepší, lepším nakonec nemusí být.
Nyní jsou asi hybridy nejlepší cestou. Ale bohužel se příliš tlačí a bohužel nemusí díky tlaku být vybrána nej varianta. Náklady na infrastrukturu, atd. mohou nadlouho zakonzervovat špatnou cestu. A k tomu všemu politici, kterým chybí základní znalosti fyziky, mechaniky, atd.
Komentář z 7.6.2022 s hodnocením -1:
Toyota Mirai 2 ma akumulator vazici 44 kg. To opravdu neni moc.

Nejméně přínosné komentáře