John Carmack představil nový herní engine - id Tech 5
13.6.2007, Jan Vítek, aktualita
Johna Carmacka, spoluzakladatele id Software a spoluautora herních legend jako Wolfenstein 3D, Doom nebo Quake, snad není třeba blížeji představovat. Nyní tento herní vývojář přišel na Apple's Worldwide Developers Conference 2007 s prezentací...
Johna Carmacka, spoluzakladatele id Software a spoluautora herních legend jako Wolfenstein 3D, Doom nebo Quake, snad není třeba blížeji představovat. Nyní tento herní vývojář přišel na Apple's Worldwide Developers Conference 2007 s prezentací nového herního engine, na kterém v tajnosti se svým týmem pracoval několik let.
Engine se jmenuje id Tech 5 a své kvality má nabídnout především level designérům a vůbec lidem, kteří se starají o vývoj her, čímž v závěru budou mít větší užitek samozřejmě i koneční zákazníci. Nový engine umožní designérům, aby vešli do hry a přímo v ní začali svět interaktivně modelovat. Jak se Carmack v prezentaci zmiňuje: "... mohou vstoupit do hry, podívat se na okolní svět a říci si, že změním třeba barvu téhle hory, nebo vytesám své iniciály do téhle skály." To jsou možnosti dosud nevídané a dle Carmacka ani nemají mít vliv na výkon nebo stabilitu engine a vůbec hry. Hra se tedy může dokončit a pak se na ni ještě vývojáři mohou dodatečně vyřádit a upravovat ji třeba v několika lidech najednou.
Nový engine bude představen pro platformy Mac, PC, PS3 a Xbox 360. Prezentaci si pak můžete prohlédnout zde.
Zdroj: DailyTech
Engine se jmenuje id Tech 5 a své kvality má nabídnout především level designérům a vůbec lidem, kteří se starají o vývoj her, čímž v závěru budou mít větší užitek samozřejmě i koneční zákazníci. Nový engine umožní designérům, aby vešli do hry a přímo v ní začali svět interaktivně modelovat. Jak se Carmack v prezentaci zmiňuje: "... mohou vstoupit do hry, podívat se na okolní svět a říci si, že změním třeba barvu téhle hory, nebo vytesám své iniciály do téhle skály." To jsou možnosti dosud nevídané a dle Carmacka ani nemají mít vliv na výkon nebo stabilitu engine a vůbec hry. Hra se tedy může dokončit a pak se na ni ještě vývojáři mohou dodatečně vyřádit a upravovat ji třeba v několika lidech najednou.
Nový engine bude představen pro platformy Mac, PC, PS3 a Xbox 360. Prezentaci si pak můžete prohlédnout zde.
Zdroj: DailyTech