Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od JUWARE (5)
Ano. Verze slotů PCI­-Express jsou vzájemně mezi sebou kompatibilní. Tedy je možné kartu s libovolnou verzi PCIe vložit do stejné, nebo kterékoliv jiné verze. Kompatibilita je dokonce zachována i mezi sloty navzájem s rozdílným počtem linek. Tzn., že např. kartu PCIe x4 lze zapojit třeba do PCIe x8, x16. V některých případech, pokud je slot na to uzpůsoben, lze zapojit i PCIe x16 kartu do slotu x4. Většinou se jedná o základní desky z levnějších řad, nebo se jedná o druhý slot, který nemá plný počet linek. Verdikt tedy je, že pokud vlastníte kartu PCIe, nemusíte řešit, jakou máte v základní desce.
Odpovědět1  0
To Já naopak i W8 chci, ale ne v té chaotické podobě, jak je MS předkládá nyní. Kdyby se přestali orientovat primárně na dotykové LCD a vrátili se k řešení klávesnice + myš, udělali by lépe. A ano, ať si tam klidně to jejich prostředí ­(ne­)metro strčí, ale ať je jako to udělali s Media Center. Dobrovolný a samostatně spustitelný. Jinak musím uznat, že boot a reakce systému jsou mnohem rychlejší, než ve W7.
Odpovědět0  0
Ono se opravdu není čemu divit, že si nejsou jisti, zda nezůstanou jen u prototypu. Ona se totiž karta nevejde do každé základní desky. Většina z nás má totiž již na straně, kde má tato karta chladič z druhé strany PCB ještě chladič od čipové sady, nebo dokonce i CPU. Já osobně bych tuto kartu mohl dát leda do druhého, či třetího PCIe slotu x16 a ještě se uskromnit s možností rozšiřujících karet do dalších slotů. Však to zabere 5­-6 slotů. Jedinou možností by bylo použití jen s jedním pasivem, nebo jej nějak zapojit ten druhý na přední část karty ještě před ten první. Ale i tak je to celkem monstrum. Nicméně jsem rád, že vůbec někdo začal nad tím uvažovat.
PS: Osobně bych uvítal dát chladič třebas nad kartu. Já mám ve skříni ­(BigTower­) místa dost a nezaplácal bych si tím další sloty.
Odpovědět3  0
Mimochodem. Pokud by si zmíněná TOSHIBA zachovala u větších panelů stejný počet pixelů na cm2, pak by měla v těchto úhlopříčkách následující rozlišení: 22­" ­- 9232x5770; 24­" ­- 10072x6296; 27­" ­- 11332x7082; 30­" ­- 12590x7868; a při 63,6­" ­(viz zmiňovaný SHARP­) ­- 26692x16682 ­(Jen nevím, jak by se na to tvářily grafické karty ;­-­) ­). Naopak tento SHARP při úhlopříčce 6,1­" by měl rozlišení 392x208. Takže ve finále vidíme, že ten celkový rastr nemá až tak ohromující čísla, jak by se mohlo zprvu zdát.
Odpovědět0  0
No jo, ale tohle má obrovskou úhlopříčku, takže to taky není ve finále nic ohromujícího. Pokud vezmeme, že 30­" LCD mají dnes běžně 2560x1600, tak tento s více jak dvojnásobnou úhlopříčkou by měl mít aspoň 5120x3200, aby byla velikost pixelů na přibližně stejné úrovni. Vysoké rozlišení není vše. Musíme se na to dívat s ohledem na použitou plochu.
Odpovědět0  0
To ještě není žádná extra bomba. SAMSUNG loni představil 10,1­" LCD panel s rozlišením 2560x1600 a to nemluvě o LCD od TOSHIBA se stejným rozlišením, ale o úhlopříčce 6,1­". Takže nějaká 27­" s 2560x1440 mě fakticky neohromuje. Obzvláště pak, když jsou takovéto podobné LCD v prodeji celkem běžně.
Odpovědět0  0
Vždy mě fascinovalo, jak do levných grafických karet je použito mraky operační paměti. Viz GeForce GT630 ve verzi se 4GB. Většina TOP modelů v nejvyšší třídě má tak polovic co karta, která nestojí často ani desetinu její ceny. Může mi někdo vysvětlit k čemu je taková kapacita pro ty nejslabší karty? Na druhou stranu, proč jen málo výrobců dělá high­-endové grafiky s větší pamětí, než jsou karty referenční? Viz. např GAINWARD a GeForce GTX680 4GB. Domnívám se, že u takovéto karty je větší kapacita smysluplnější, než u karet pro nejlevnější segment. Má na to někdo stejný názor, nebo se přikláníte k jiné myšlence? Děkuji všem za objektivní reakce.
Odpovědět0  0
A co si za to koupím? =D
Jaké z toho plynou výhody? :D
Odpovědět0  0
Připojuji se k tvrzení, že se jedná o panel plazmové obrazovky.
Odpovědět0  0
Proč jsem si nepořídil notebook s tímto rozlišením? Na to mám snadnou odpověď. Byl jsem finančně limitován a zase tak velký výběr není. Valná většina notebooků má právě rozlišení 1366x768. Až budou mé finance dostačující, nebude problém si třeba po záruce LCD panel vyměnit, nebo koupit notebook celý jiný. Teď jsem hledal něco, co bude v poměru cena­/výkon­/výbava pro mě dostačující. Když jsem se podíval na podobné modely jen s Full HD rozlišením, zjistil jsem, že nejsou dražší zrovna o málo a proto bych byl rád, aby se to stalo standardem. A mimochodem stále nechápu, proč by se měly rozsypat aplikace zvětšením fontů ve Windows. Mám známého, který je fyzicky postižený a k jeho postižení patří i silně zhoršený zrak, proto používá velmi tlusté a velké písmo a žádná aplikace se kvůli tomu nezbláznila. V tomto případě, když by LCD zvýšila rozlišení, by se v podstatě jednalo o úplně stejnou situaci, jen s ještě vyšším rozlišením. Navíc nechápu, proč se stále řeší software, který i kdyby na to nebyl připraven, tak není takový problém, aby jej vývojáři na to připravili a kdo je stále tak zatvrzelý, tak ať si používá rozlišení interpolované, nebo starý HW.
Odpovědět2  0
Vzhledem k tomu, že už u Windows Vista ­(ohledně 7 nemluvě a 8 už vůbec­) není sebemenší problém zvětšit si font, který nijak nesníží kvalitu a ikony jsou už mnohdy vytvořené i v poměrně velkém rozlišení a i kdyby, tak není žádný problém nahradit jinými. Nicméně ty základní pro počítač apod jsou dělané i v takové velikosti, že na LCD s 1920x1080 zaberou cca 1­/28 plochy monitoru. Což je u 24­" monitoru větší, než paměťová karta typu ComapctFlash a komu takovéto ikony nestačí, tak je u mě slepý jak patrona. Jasně že by se s vyšším rozlišením zmenšily, ale určitě ne na 4x4mm. Co se týká webových stránek, tak zůstanou naprosto stejné ­(Pokud jsou dobře napsané­) a kdo nehodlá přejít na nový standard, tak jeho smůla. Pamatuji si dobu, kdy bylo běžné rozlišení 320x200 ­(CGA­) a když potom přišly s 640x480 a 800x600, tak to bylo něco. Každý si na CRT monitorech říkal, jak je to krásně čistý, ale to jsme taky používali 14­" CRT a kdo mě 15­" tak to už bylo něco. Později se na 15­" objevilo XGA a je nutno říci, že u 15­" CRT byla viditelná plocha vlastně cca o palec méně. Takže máme snad zůstat u takto nízkého rozlišení??? Na každý argument proti vysokému rozlišení jsem schopen najít argument pro.
Odpovědět1  0
Jo souhlas, ale mám takový dojem, že poměr 4:3 se používal pouze u televizí a ve světě IT zase 5:4. Co se týká širokoúhlého poměru ať už 16:9, nebo 16:10, tak to mi až tak moc nevadí, alespoň mohu dát třeba ve Wordu 2 dokumenty vedle sebe. Mnohem víc mě trápí, že výrobci notebooků si umanuli, že se nejlépe prodávají lesklé LCD panely a mnohdy bohužel i šasi celého ntb. To nedochudče rozlišení 1366x768 je už jen poslední kapkou v plném poháru. Jo a nevěřím tomu, že by současné a budoucí karty nezvládaly hry i ve vyšším rozlišení. Nejednou jsem se setkal, že má karta zahálí. Nepotřebuji FPS 100 a více. Stejně je v současně grafika ve hrách limitována současnými konzolemi, takže zdaleka nevypadají tak, jak by mohly. Vývojáři jsou prostě líní dělat opravdu propracovanou grafiku s dobrým optimalizovaným engine, když to co vytváří je efektivní ohledně marketingu. Proč dělat lepší hry, když ten brak který se nám dostává vydělává dost? Jestli mi někdo namítne, že Crysis 2, Metro 2033, GTA IV, MAFIA II, nebo něco takového vypadá dostatečně dobře, tak je slepý. Až budou hry vypadat, jako technologická dema od výrobců grafik, tak ať něco říkají. Omlouvám se, že jsem krapet odbočil od tématu, ale trochu jsem se rozvášnil. V každém případě s tím poměrem stran je to pravda. Vůbec bych se nezlobil, kdyby byla ke každému notebooku alternativa širokoúhlého i klasického panelu. A co ještě nechápu, že mnohdy nevyužijí dost prostoru pro klávesnici, kdy do krajů zbývá ještě sousta místa a je tam nic, ale to už je opět OT, takže znovu omluva. Doufejme, že se jednoho dne dočkáme, kdy si uživatel bude moci svůj obraz přizpůsobit dle libosti.
Odpovědět1  0
Osobně nesouhlasím s tvrzením, že by se jednalo o úplnou blbost. Používám 24­"LCD s rozlišením 1920x1080 a je to hrozný. Co se týká videa, tam mi je to jedno, ale např. u CAD­/CAM grafiky, nebo byť jen ve hrách by to s vyšším rozlišením mohlo být zajímavější a konečně by začaly dávat smysl High­-End grafické karty, které při Full HD zahálí. Navíc při tak jemných pixelech odpadne nutnost používat Antialiasing, který je mnohdy o hodně náročnější, jak samotné vysoké rozlišení. Práce v prostředí Windows bude také mnohem efektivnější z důvodu o poznání většího prostoru. Na druhou stranu dnes není vůbec žádný problém pro lidi s horším zrakem zvětšit si fonty a ikony. Konec konců slavné Metro ­(Pokud do budoucna bude zavedeno jako určitý druh standardu­) by zasloužil klidně i ještě několikanásobně vyšší rozlišení, jelikož tam je místo na obrazovce úplně zabité a celkově se mi to prostředí na desktopu vůbec nelíbí. Ale zpět k tématu. Nadávat na to, že chce intel vyšší rozlišení je podle mě hloupost. To bychom rovnou mohli zůstat u 800x600, jak tomu bývalo u CRT a konečně jak je v titulku uvedeno ­"zbavíme se konečně 1366x768?­" bych byl jedině pro. Mám totiž právě takový notebook s tímto rozlišením a je to utrpení. Nevejde se mi do okna ani jeden celý dokument ve Wordu ­(Nehledě na ovládací menu Ribbon, které chce Microsoft integrovat už snad do všech oken, taky nezabírá zrovna málo na monitoru­).
Závěrem můj verdikt: ­"Na vyšší rozlišení čekám, jako na smilování a doufám, že to nebude dlouho trvat."
Odpovědět2  0
Zrovna nedávno jsem četl ten starý článek a koukám, jak se krapet parametry změnily. Na jednu stranu si říkám, co jim tak dlouho na tom trvá, že jej nebyli schopni za rok už poslat do světa? Jinak prodejné to asi i bude, ale určitě to takovou společnost nevytrhne, aby je to postavilo zpět na úroveň na jaké byli se starým C64. Už jen ta klávesnice by měla být v dnešní době jiná. Je mi naprosto jasný, že si spousty uživatelů bude chtít nainstalovat Windows a k tomu by tato byla celkem nepoužitelná. A fungovat neustále na nějaké USB je zase trochu nesmysl, když mohli zakomponovat do počítače stejně vypadající, jen uzpůsobenou moderním potřebám.
Odpovědět0  0
Musím říct, že je to opravdu po dlouhé době zajímavý nápad. Ostatně ASUS poslední dobou vůbec experimentuje a snaží se najít nezaplněné místo na trhu, kde by mohl prorazit a vydělat se svými nápady. U tohoto dokonce doufám, že se mu to povede. Sám bych o Padfone uvažoval, pokud by nebyl za nějakou přemrštěnou cenu.
Odpovědět0  0
Mimochodem. Už vidím ten článek na SHW.
"PCI Express 4.0: má vliv na výkon grafické karty?­"
=)
Odpovědět1  0
Jak jsem psal. Přínos PCI­-Express 3.0 je zatím hudbou budoucnosti. Stejně tak to bude pravděpodobně v roce 2014, kdy má přijít PCI­-Express 4.0.
Odpovědět1  0
Úplně jsem si živě vzpomněl na dohady o tom, že AGP8x je zbytečnost a její propustnost nevyužije žádná grafická karta, takže stačí AGP4x. Vidím to stejně s PCIe 3.0, které teprve čeká na své plnohodnotné využití kartami, které se teprve na trh dostanou v budoucnosti. Hádám, že to bude nejspíš až u příští generace GeForce 7xx a Radeon HD8xxx. Samozřejmě netuším, zda výrobci nezmění značení karet ­(Vycházím ze současného trendu­). Ale určitě to nebude jen tak hned brzy.
PS: Jen tak mimochodem. PCIe 3.0 není jediné, které nemá v současné době HW, které by využilo jeho potenciál.
PPS: Ještě mě napadlo, že by mohlo být zajímavé otestovat nějaké superrychlé SSD do PCIe 3.0, pokud nějaké existuje.
Odpovědět0  0
Já nikoho nepodezříval, že by cokoliv nehrál. Psal jsem o sobe, že jsem Forzu nikdy nehrál! Proto jsem napsal, že tu jedinou nemohu soudit, když jsem neměl možnost si ji vyzkoušet a tak jsem hodnotil pouze kvalitu zpracování Grand Turismo 5.
Odpovědět0  0
Ano, jistě... Současné herní konzole vlastně vlastně výkonnostně drtí PC a jasně to ukazují následná videa:
http:­/­/www.youtube.com­/watch?v=bHcgYabR25c
http:­/­/www.youtube.com­/watch?v=sXaGFgA2Kk8&feature
Něco obdobného se dá dohledat i s GTA IV, kde je vidět rozdíl v detailech na konzolích a PC, ale i jiných her.
Více netřeba komentovat. ­(Doufám, že každý pochopil tu ironii)
Odpovědět0  0
Jen bych podotkl pár věcí. RISC procesory se na PC též objevovaly v podobě např. od Intel, IBM, Sun a mnoho jiných. Většina od nich upustila ­(proč asi?­). Ale chtěl jsem podotknout jednu věc ke zmíněným hrám. Forzu 4 jsem viděl jen na videích, tak tu nebudu soudit, ale GT5 jsem měl možnost hrát a vypadá graficky naprosto hnusně. Pokud se pořádně podíváš v rozlišení Full HD, zjistíš, že textury jsou neostré, modely hranaté bez zvláštních efektů, auta se prakticky nijak nedeformují a ty odřeniny na laku vůbec nevypadají reálně o samotné jízdě a karambolech nemluvě. Nejdetailněji jsou zpracovány samotné modely aut a ani ty nevypadají kdo ví jak. Na PC bych zmínil např. Race Driver GRID, Colin McRae DIRT 1,2 a 3, Need For Speed SHIFT 1 a 2, kde sice k dokonalosti mají stále daleko, ale vypadají xkrát lépe, než ve kterémkoliv GT.
No a nakonec. Co se týká cen dřív za Turbo karty, tak to vůbec nemůžeš srovnávat s dnešní dobou. V té době bylo téměř nemožné cokoliv takového sehnat v ČSSR, valná většina se tahala z Německa a ceny takovéhoto zboží dnes a dříve jsou též jinde. Můj první PC 80x286 12MHz jako nový stál podnik hodně přes 100tis. ­(Já ho získal až po několika letech­) Dnes jsou ceny počítačů tak nízko, že si jej může dovolit téměř každý.
Odpovědět1  0
To kdo má, nebo nemá pravdu bych teď opomenul. Jsou to pouze názory lidí a ne demence. Pokud mi bude někdo chtít dát někdo nízké, tak je to jeho volba, stejně jako s dobrým hodnocením. Ale konzole nikdy nebyly lepší, než PC. Uvědomte si, že PC obsluhuje nejen hru samotnou, ale i obsáhlý a velmi složitý operační systém oproti firmware v konzoli naprosto diametrálně někde jinde a za druhé o jaké rychlosti tu mluvíme? Frekvence procesoru? PS2 měl procesor na 294MHz a u novějších verzích na 299MHz a to se psal rok 1999, kdy existovaly již procesory Pentium III a začínaly na frekvenci 450MHz. Pokud vezmeme v potaz grafiku, tak PS2 obsahoval GPU taktované na 147MHz s pamětí 4MB a na PC již byla nVidia Riva TNT2, nebo ATi Radeon Rage, kdy obě karty mohly mít až 32MB, ale také tu ještě byla 3dfx Voodoo 3 3000­/3500. A teď si to srovnejme s tím, že tu PS2 byl bez větších změn až do roku 2006, kdy se na trhu objevovaly karty Radeon HD2000 a GeForce 8 Series a čtyř jádrové procesory. Takže konzole jsou jen o velkých ziscích monstrózních koncernů a zvučných marketingových lákadlech na peníze. Zatímco na poli PC ještě v rámci možností existuje jakás zdravá konkurence a výrobci se předhání. Nehleďme prosím teď na to, zda ty hry jsou zajímavé, či nikoliv. O ně tu teď jde až v druhé řadě.
To co jsem svým již prvním příspěvkem chtěl naznačit je, že výrobci herních konzolí brzdí evoluci, vývoj, inovaci, nebo jak to nazvat. Změnit by se to dalo, kdyby se dala konzole upgradovat, byť kartou jen od SONY­/MS­/Nintendo...aj. či lepším procesorem, ale jelikož je to konzumní zboží, tak nějakým velmi snadným krokem, kdy zasunete ­"TURBO kartu­" do připravené zdířky a hotovo. ;­-­) ­/­/­/Malá nostalgie na ATARI, SINCLAIR, COMMODORE ad.­\­\\
Odpovědět2  0
Někde jsem četl ­(asi před rokem, možná dvěma­), že Sony chce ponechat PlayStation 3 naživu ještě 10let! :­(P
Odpovědět1  0
Musím uznat, že tenhle Radeon vypadá fakt povedeně a být o něco levnější, tak je jasným trhákem letošního začátku roku a na jaře se možná stane hitem. Nicméně co trochu zamrzí je, že byť se AMD­/ATi s nVidií neustále výkonnostně předhání a přichází s technologicky lepšími kartami, tak bohužel hry budou ještě dlouho vypadat čím dál tím víc stejně. Důvod je prostý. Jsou tu totiž ošklivé zastaralé herní konzole a ty jsou pro vývojáře zajímavější, protože z nich mají mnohem vyšší tržby. Takže naše sebe výkonnější karty budou zahálet, jelikož nebude existovat hra, která by plně využila potenciál výkonu ­"našláplého­" PC. Jestli se dočkáme několik her, které využijí tak vysoký výkon, tak je dovedeme na prstech jedné ruky spočítat. ­(Poznámka.: ­"...nemám rád herní konzole.­").
Odpovědět1  1
PS: Za chvíli tu uvidíme kauzu, jak společnost Apple žaluje v USA a jiných anglicky hovořících zemích všechny obchodníky s jablky, že používají neoprávněně jejich ochrannou registrovanou známku.
Odpovědět2  0
Ne že bych měl AMD nějak extra v oblibě, ale fascinuje mě, že si Arctic vzpomněl až nyní, že by mohl AMD za tento název zažalovat. Chápu, že se jim nelíbí použití, ale osobně se v tomto případě přikláním spíš k AMD hned z několika důvodů:
1.­) Fusion znamená v překladu ­"Fúze­" a používání běžných slov si přeci není možné patentovat.
2.­) Design loga je diametrálně odlišný.
3.­) AMD nijak Arcticu nekonkuruje, jelikož pojmenovaný produkt má naprosto jinou funkci.
4.­) Nedomnívám se, že by AMD v tomto případě chtělo těžit z úspěchu zdrojů od Arcticu.
Verdikt: Soudím, že Arctic se možná dostal do finančních problémů a tak hledal, kde by koho mohl zažalovat za jaký patent. To by si za chvíli mohli chtít patentovat rychlost otáček ventilátoru a zvuk, který při roztočení vydává. Vím, že v AMD nejsou žádní svatoušci, ale toto bych jako soudce nejspíš šetrně smetl ze stolu.
Odpovědět5  0
Ladiku. Ty už zahlcuješ snad celý internet svými řekněme neobjektivními komentáři. ­(Viz např.: CZC­)
Myslíš, že bych Tě mohl požádat o to, abys až příště budeš chtít něco psát a budeš mít neodkladnou touhu se podělit se svými názory s ostatními, aby sis to napsal na nečisto, desetkrát si to přečetl, nechal to někým zcela jiným zkontrolovat a pak si to rozmyslet a smazat svůj text před odesláním, případně jen velmi zřídka?
Jinak to, že dávat 4GB na kartu s pomalým čipem je nesmysl ví kde kdo. Spíš nechápu, proč to neudělají u TOP modelech, kde by už to smysl dávalo.
Odpovědět1  0
Výrobce si nejspíš řekl:
"Proč tam ty paměti nenacpat, když jsou teď tak levné?"
Odpovědět3  0
Rád bych se zeptal na to, zda bude Medfield kompatibilní s architekturou x86?
Když už na ní Intel vlastní patent, tak by byla škoda jej nevyužít.
Odpovědět0  0
Osobně proti této značce nemám ani nějak extra mnoho výhrad, ale po zkušenostech s Ergo 555, kdy se občas po restartování PC nechce hýbat ­(Nejsem jediný­), tak příští myš bude pravděpodobně Microsoft, Logitech, nebo někdo podobný, ale určitě s drátem.
Odpovědět0  0
1.­) Zajímalo by mě jak hodlají řešit odvod tepla?
2.­) Do přenosných zařízení ­(notebooky, netbooky, PDA, tablety apod.­) se mi zdá nevhodné. Bude nutné uzpůsobit šířku zařízení, nebo rozvržení elektroniky.
3.­) Rád bych viděl nějaké praktické testy a ne pouhý laboratorní test s propustností. Pak teprve může firma tvrdit něco o skutečném výkonu.
Odpovědět0  0
Já si osobně nemyslím, že jim ceny tak vysoké dlouho vydrží. Nabídka sice určuje poptávku. Jenže pokud budou ceny tak nadhodnocené, pak si každý velice rozmyslí, zda si zrovna teď bude disk kupovat. Takže si teď nový harddisk pořídí jen člověk, který jej chtě nechtě koupit musí. Všichni ostatní nákup odloží a tak značně klesne kupní síla a ceny budou muset pozvolna klesat na únosnou mez.
Odpovědět0  0
Poslal bych odkaz na srovnávací test, ale je na konkurenčním webu a nevím, jak by se na to na SH tvářili. Nicméně tam i7 prakticky ve všech testech Phenoma drtí a když ne, tak jsou aspoň velmi vyrovnané. Má volba by byla jasná. Stačí si vygooglit titulek: ­"Core i7­-2600K a Core i5­-2500K – Velký test Intel Sandy Bridge­". Zařadili do testu i zmíněný Phenom 1090T.
Odpovědět0  0
Já osobně bych si asi počkal až budou k dostání Core i7 2700K.
Nicméně ani jednou volbou to nezkazíš. Osobně však preferuji Intel a jejich Core procesory.
Odpovědět0  0
Určitě je dobré, že se někdo pokouší vymyslet něco jiného. Za to bych řekl, že Genius zaslouží uznání, ale neznám nikoho, kdo by byl ochoten co 4 hodiny přemýšlet, zda už není čas zase dobít myš. Při nejmenším velmi nepraktické. Navíc cena podle mě neodpovídá vlastnostem myši.
Bylo by však úžasné, kdyby mohla myš získávat el. energii z tření po podložce.
Odpovědět0  0
To je druhá stránka věci. Můžeme se jen domnívat jakým způsobem brněnský prodejce ke COA štítkům přišel. Zda jich nabyl nelegální cestou, nebo je prodával v rozporu s licencí EULA. Stačí málo a člověk se dostává mimo zákon. Jestliže je prodával jak uvádí autor článku za podezřele nízké ceny, pak silně pochybuji, že se jednalo o legální cestu k jejich získání.
Odpovědět0  0
Microsoft pravděpodobně ví komu kolik štítků prodal, ale pokud firma měla finanční problémy a třeba i nepořádek v účetnictví, tak už nikdy nikdo nezjistí, kde jsou. Ale ani to nemuselo být až tak složité. Stačí aby nikdo neevidoval který konkrétní COA štítek se prodal. Přeci je to stále jen obyčejné zboží.
Odpovědět0  0
To nemůžeš myslet vážně? Microsoft nemůže vědět, kde všude a jaké všechny COA štítky kdo kde má a i kdyby byly vydané přímo pro tu společnost, tak se nedá zjistit kolik štítků bylo již prodáno před krachem a které. Zákazník si klidně mohl aktivovat Windows až v době kdy firma zkrachovala a tak by mu jako měli zablokovat kvůli tomu jeho klíč?
Jinak osobně jsem na straně Microsoftu. Je to firma založená na výdělcích a není důvod jim je nepřát, když si je umí vydělat a vůbec to teď nemá nic společného s tím zda její produkty jsou více či méně kvalitní, levné či drahé.
Odpovědět0  0
Když si jej objednám, dostanu ho i s tím bahnem a tou vodou co je na fotce?
PS: Kdyby jste viděli co zažil můj ubohý SonyEricsson K750i.
Polil jsme jej ­(nechtěně­) čajem, upadl do kaluže, která měla hladinu vysoko nad jeho nejvyšším bodem a tak se koupal za prudkého deště cirka hodinu, než jsem jej našel. Od té doby má sice drobný flek na displayi a nefunguje komunikace přes USB s PC, ale jinak to přežil a mnohačetné pády na tvrdou zem ani do toho nepočítám.
Odpovědět0  0
Všechno to zní opravdu velmi slibně. Ještě bych uvítal, kdyby ASUS udělal model od této verze s větší obrazovkou ­(27­"-30­") a WQXGA rozlišením.
Odpovědět0  0
Co je to za nový nepěkný zvyk na SH u monitorů neuvádět typ panelů. Je to už po několikáté co jsem si tuto informaci musel dohledat z alternativního zdroje.
Jen pro pořádek jsem se dočetl, že se jedná u tohoto modelu o PVA.
Za chvíli budete psát jen titulky typu ­"NEC vyrobil zase další LCD­". K čemu taková zpráva pak je, když se z ní nikdo nic moc nedozví? Každý výrobce neustále chrlí nové produkty, tak prosím prosím pište podrobnější informace, ať čtenáři nemusí pak googlit ty chybějící různě po netu.
Díky.
Odpovědět0  0
Kdy by mohl Intel asi tak vyjít s dvou, případně více jádrovými verzemi tohoto procesoru? Plánuji jeho koupi a zajímá mě, jak dlouho si na něj ještě budu muset počkat.
Odpovědět0  0
Možná tím PHILIPS chtěl říct, že je to pro méně movité hráče a jen to zapomenul ve své zprávě zmínit. =)
Odpovědět0  0
Toto opravdu miluji. Karta není ještě ani na trhu, nejsou známy frekvence, čím to hodlá nVidia chladit a vlastně skoro jediné co víme je velikost paměti a že bude mít karta dvě GPU a už ji kde kdo odsoudí. Já neříkám, že tomu tak nebude, ale nebudu dělat závěry dokud karta není k dispozici v prodeji a nejsou známy podrobné informace o ní. Je to prakticky to samé, jako bych řekl o Radeon 6990, že je to šmejd největší, aniž bych ho kdy viděl. Nicméně je nesmysl mluvit o výrobku v negativech i superlativech pokud o něm vlastně nic moc nevím.
Odpovědět0  0
Nerad bych Ti bral iluze, ale těch kdo nemá dobré zkušenosti se značkou Tenda nás bude jistě víc. Já osobně jsem snad horší routery neviděl z obecného hlediska. Další routery se kterými jsem nebyl spokojen jsou značky SWEEX a Zyxel, který měl naprosto otřesný ­(ne­)dosah Wifi. Naopak s kterými značkami jsem většinou spokojen byl jsou ASUS, EDIMAX, TP­-LINK, D­-Link a Belkin. Samozřejmě může mít každý jiné zkušenosti. Já jen konstatuji své zkušenosti z praxe.
Odpovědět0  0
Docela jsem na to zvědav. Po tom co Seagate schramstl Maxtor, teď je na ředě Hitachi s WD. Kdo bude další? SAMSUNG? ­"Když je nemůžete uplatit, kupte je!­" Alespoň, že na poli SSD disky je trh rozmanitější, takže nějaká ta konkurence přeci jen ještě bude.
Odpovědět0  0
Nevím jak Ty, ale Já hodlám žít ještě dlouho. Jinak v tom nevidím až tak velký problém. Technicky by to dle mého názoru nebylo až tak nemožné zpracovat.
Odpovědět0  0
Zdravím,
chtěl bych se zeptat. Zamlouvá se mi platforma mini­-ITX a rád bych si něco takového obstaral, ale váhám zda vybrat AMD Brazos, nebo Intel Atom. Který z nich bude na tom výkonnostně lépe? Atom mám na mysli dvou jádrový ve spojení s nVidia ION. Nikde jsem nemohl najít pořádný srovnávací test. Zajímá mě porovnání nejen procesorů, ale i grafických karet. Nebo se úplně vykašlat na energeticky úsporné verze a vzít desku se Socketem?
Odpovědět0  0
Jsem opravdu zvědav, jak se povede novému rozhraní proti stávajícímu nejrozšířenějšímu USB. Super řešením by podle mého bylo, kdyby veškerá energie ze zdroje vedla pouze do základní desky a napájení by mohlo tak být řešeno čistě přes datový konektor ať by se jednalo o libovolné zařízení ­(HDD, DVD atp.­), také bych se nezlobil, kdyby časem byl realizován jakýsi standard, který by nahradil veškeré stávající konektory ­(SATA, DisplayPort, RJ45, Jack 3,5­", USB­). Prostě aby od tiskárny přes monitor až po harddisk by měly všechna zařízení stejný konektor a současně byla též napájena jen jím a nebyl nutný žádný další kabel.
Odpovědět1  0
Tak to si za ty prachy můžou nechat. Ten batoh vypadá celkem fórově. Řekl bych, že po chvíli běžného používání bude hezky otrhaný a poškrábaný. S tou soškou fakt nevím co bych dělal. Jako dárek pro někoho kdo je fanatik do Crysis a podobných serepetiček je to asi bezva dárek, ale Já si za ty prachy raději koupím něco užitečnějšího. A navíc si vždy počkám až cena hry klesne na rozumnou částku a pak teprve koupím.
Odpovědět0  0
Tak postavičky ala soška, nebo jako je u Spidermana se mohu z vysoka..., ale ten batoh by mohl být zajímavý dárek. Nicméně to už musí být teda festovní batoh za ty prachy. Nicméně jsem zatím našel sběratelskou edici jen pro PS3 a ta mě tedy opravdu nezajímá. Takže očekávám, že PC verze bude za polovic. :D
Odpovědět0  0
Díky pirátům musí vývojáři s cenou dolů a nabízet výhodnější podmínky, než jsou na konzole, jelikož na PC si to spousta lidí stáhne z internetu. Proto jsou dotlačeni ke snížení ceny, aby si zákazník rozmyslel zda hru opirátit, nebo koupit. Bohužel má pirátství i negativní dopad a to, že některé hry na PC vůbec nevyjdou. Na druhou stranu, pokud odfláknou technickou podporu a vydají hru, která se seká i na PC které převyšuje její požadavky, tak takovou ani nemusejí dělat. ­(Viz. z prvu GTA IV, ale i jiné zabugované hry­) Nicméně je fakt, že Crytek je v tomto směru schopnějším vývojářem a musím říct, že až na problémy s grafickými chybami ve FarCry, které byly však hned prvním patchem opraveny, tak šlo vše jak má. Možná s výjimkou nějakých drobností, které se dají odpustit. Rozhodně to není jako byka a spol.
Odpovědět0  0
O značce OCZ už poslední dobou slýchám jen velmi nerad. Jestli jsou jejich SSD stejně kvalitní, jako paměti RAM, tak je to s prominutím největší šunt určený rovnou do odpadkového koše. Raději bych volil SSD značek Kingston, Intel nebo Corsair. Cokoliv jsem si totiž od OCZ pořídil, musel jsem minimálně jednou reklamovat. Zdroj OCZ 1x v reklamaci, DDR3 3x reklamované 2 kity. Takže buď mám na OCZ vážně smůlu, nebo tato značka nestojí za nic. Nicméně se jí už velkým obloukem vyhýbám.
Odpovědět0  0
Cožpak je to málo? Ale i kdyby neměl nic navíc. Furt je tento procesor levnější. Tak proč kupovat dražší horší procesor, když mohu ušetřit cca 500 a mít lepší?
i7 2600 [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
i7 2600K [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
Proč kupovat Core i7 2600K? Není náhodou lepší koupit levnější i7 2600?
Důvodem by podle mého nemusela být jen cena.
Viz.: http:­/­/ark.intel.com­/Compare.aspx?ids=52214,52213,
Odpovědět0  0
Chladiče jsou si vskutku podobný, ale ono toho popravdě už moc nového udělat nejde a tak takových bude víc. Osobně vlastním Thermaltake Sonic Tower II a jediné co mě zajímá je, jak chladí a to plní na výbornou. Nicméně to video bylo vážně trapné a ubohé. Když se podívám na promo videa třeba značky ASUS, tak je to úplně jiná kategorie a nedá se to vůbec srovnávat. Toto video mě absolutně nemotivovalo si ten chladič koupit. Ten šašek v římských hadrech x tého století a se samopaly s mizernou animaci je fakt děs běs. Asi chtěli ušetřit a tak reklamu natočili Ti co ten chladič vyrobili a podle toho to také vypadá.
PS: Možná se drží hesla: ­"Lepší špatná reklama, než žádná reklama."
Odpovědět0  0
Ale ono SSD konstrukčně není vůbec problém vyrobit velikostně obdobné flash disku. Jen prostě bude mít menší kapacitu, než ta která mají rozměry klasických či notebookových disků. Míval jsem Corsair Voyager GT 16GB a ta rychlost nebyla úplně oslňující i přesto, že tato flashka patří k těm rychlejším s USB 2.0. A ono rozměry 75 x 18 x 8 mm u recenzovaného flash disku není taky mimochodem až tak málo. Rozhodně rozměrově nepatří k nejmenším a proto jsem si dovolil porovnání s SSD.
Odpovědět0  0
Rozhodně o tom nepsat na diskuzním fóru SH. Je to tak trochu off topic. Pokud sem budeš příště psát, tak prosím piš o flash disku, nebo něco co je alespoň trochu spojeno s tímto tématem. Své soukromé záležitosti si řeš jinde. Tady to nikoho nezajímá.
PS: Poslední dobou bych řekl, že flash disk ztrácí význam. Raději si koupím externí disk, který bude minimálně na stejné úrovni kapacit­/rychlost, ale za mnohem příznivější cenu. Skoro bych řekl, že až MLCéčkové SSD se budou dát koupit levně, tak klasickým flashkám a asi i klasickým HDD zcela odzvoní.
Odpovědět3  0
Nějak si nejsem zcela jist, zda je dobrý nápad kombinovat klasický mechanický pevný disk s jakýmkoliv zařízením na které je nutno klepat i kdyby jen lehce prsty. Dejme tomu, že SSDčku by to vadit nemělo, ale píšete že by tam měli být i běžné disky s plotnami.
PS: To ­(osvětlení­) také trošku osvětluje..., Design má na svědomí ­(ne na svědomá­)...a co se týče kapacity ­(namísto kapacitu­)
Předpokládám, že autor psal článek pozdě v noci velmi unaven a neměl již dost sil, aby si jej po sobě přečetl.
Odpovědět0  0
1.­) Když budeš chtít reagovat na můj text, nemusíš hned vytvářet nové téma ve fóru.
2.­) GTA IV z daleka nepotřebuje tak výkonný procesor, jakým je i7 a jede v plných detailech i na Core 2 Duo E8400 a s GTX260, nebo ekvivalentní.
3.­) PC je zcela určitě technologickým lídrem, ale konzole jsou tím marketingovým.
-­-­-
Starcraft II je opravdu DX9 hra a i tak vypadá. Asi se z ní opravdu spousta lidí po.. jak píšeš, ale Já to nebudu.
-­-­-
4.­)Dvě DX10 karty v SLi a nestíhaly World in Conflict? To je trochu divný. Asi ten někdo kdo to stavěl neuměl, nebo nevěděl, jak to zprovoznit. Jinak není GeForce, jako GeForce. Já měl GTX280 a před ní 8800GTX a mimochodem na obou šla GTA IV na max i s mým starým procesorem, který už nemám ­(C2Duo E6850­). Nyní mám C2Q Q9650.
GTA IV jen prostě potřebovala opravný patch, aby fungovala jak má.
5.­) Co se týče DX10 a DX11 s implementací do her je pravda. Nějaké ubohé bastlení patchů je nesmysl. Hra musí být naprogramována přímo pro toto API.
-­-­-
PS: Konzole též v lásce moc nemám. Jsem PCčkář.
Odpovědět0  0
To máš mylné informace. DirectX 10 naopak na kartách které jej podporují běží rychleji a o kartách s podporou DirectX 11 nemluvě. Navíc výhodou jako je teselace kde se zlepší vizuální kvalita je také přínosem. Proč se asi GTA IV stále nehýbe na tak jako jiné hry s FPS mnohem výš? Protože její engine je DX9 a stejné je to u mnohých dalších her, které byly primárně vyvíjeny pro nějaký ten přihlouplý PlayŠmejd, nebo Xšrot, kde jsou největší zisky vývojářů a distributorů. Valve a jejich Steam je jen kapkou v moři. To mi opravdu můžeš věřit. Business dnes dělají konzole ať se nám to líbí, nebo ne. Stačí si jen všimnout, že vycházejí hry primárně pro ně a když už jsou i na PC, tak je to jen nějaká zprzněná konverze z té konzolové a pak se to na počítači kouše a ještě si ­(Jako se stalo v již zmíněném GTA IV­) např. Rockstar dovolí říct, že hra je dělaná na karty další nové generace! Kde berou tu drzost?! Každému rozumnému člověku musí být hned jasné, že se s prominutím vys**** na optimalizaci a bylo to jen odfláknuté. Po různých opravách to najednou šlo i na mnohem slabších PC. Takže jak říkám. Je nutné aby se zvětšil trh s PC hrami a pak se zlepší i jejich kvalita, ale to musí prvně lidi začít hry opravdu kupovat a prodejci jít s cenami dolů. Jinak do té doby nečekejme žádné zvraty v grafice. Viz. Dirt2 ­(­"Plně DX11 hra­"), nebo AvP3 též pro DX11 a ve finále ve vzhledu té hry není téměř žádný rozdíl, když si ji člověk spustí pod DX9, nebo DX10. Jediné co se změní je FPS.
(Omlouvám se za menší elaborát.)
Odpovědět0  0
No do prkýnka! Minulý měsíc jsem si koupil GTX480 a už v prosinci by měla vyjít nová GTX580? Já se na to vykašlu. Kde na to člověk má brát stále peníze, aby měl aktuální hardware? Na druhou stranu je zase fakt, že teď nemá smysl upgradovat, když vývojáři stále dělají hry, které sotva využijí DX10, protože tu máme obstarožní konzole PS3, X360 a NWii. Bohužel se budeme stále patlat se zastaralými enginy pro DX9, dokud budou PCčkáři hry převážně ­(Teď mi promiňte ten výraz­) krást a ne je kupovat. Kdyby se zvýšila prodejnost PC her, pak by se určitě jejich vývoj zlepšil, ale chce to aby ceny novinek šly ještě níž. ­(Tím nechci říct, že konzolisti jsou svatí, ale mají těžší podmínky pro provoz nelegálních kopií­).
Odpovědět0  0
Skříň je možná praktická, ale podle mého názoru nevkusná. Já osobně nesnáším, jak všude cpou modré a pokud možno co nejvíc svítící LED diody. Osobně vlastním CHIEFTEC AEGIS a taky tam museli dát tu hnusnou LEDku. První věc, kterou jsem udělal bylo její přelepení neprůhlednou izolepou. Byl bych vděčný, kdyby se výrobci vrátili zpět k zelené a červené diodě a ani nemusí moc zářit. Jinak můj AEGIS se mi líbí rozhodně víc, ale to je věc vkusu.
Odpovědět0  0
Bude fungovat konečně i služba Windows Live? Já že pro ČR bylo vždy napsané asi 3 roky, nebo jak dlouho služba funguje ­"COMING SOON­" a stále se nic nedělo. Jak to tedy je? Jelikož je to vlastně propojený účet WINDOWS LIVE s XBOX LIVE a mě popravdě moc konzole neberou.
Odpovědět0  0
PS3 Move je reakce na Nintendo Wii. Ovladač pojmenovaný Kinect byl již delší dobu ve vývoji a to pod názvem Project Natal. Diametrálně se liší od PS3 Move a Wii Move. Jelikož nesnímá pohyb senzoru, ale pohyb těla. U tohoto zařízení totiž není třeba v rukách držet vůbec nic. Senzory umístěné na zařízení snímají navíc pohyb celého těla, takže je tak detailněji přenášen pohyb na obrazovku. Myslím, že dostatečně to znázorňuje toto video: http:­/­/www.youtube.com­/watch?v=ie02k3eAvxY
Odpovědět0  0
Dle mého názoru to nikdy nenahradí klasickou klávesnici. Naopak si myslím, že by mohla směřovat do segmentu jako jsou tablety, dotyková LCD, kde však nemůže plnit funkci pouhé klávesnice i kdyby s miliardou možných kláves. Nicméně stále si raději pořídím dotykové LCD, kde si klidně mohu zapnout softwarovou klávesnici a nahradí mi to bez potíží všechny funkce této klávesnice.
Odpovědět0  0
Ano to souhlasím. Na engine je opravdu vidět, že je v něm možné udělat mnohem lepší grafiku, ale současná verze mne tedy moc neuchvátila. Co se týče steamu..., pak tuto část raději nebudu komentovat. Jen prozradím, že steam jako takový příliš v oblibě nemám.
Odpovědět0  0
Ještě jsem chtěl dodat, že hra rozhodně nevypadá nijak úchvatně po grafické stránce, spíše naopak. Grafický engine je na první pohled ještě nedoladěný a textury bych si v nové hře představoval též ostřejší. Žádné dech beroucí efekty se též nekonají. Ve většině případech si všimnete jak je spousta věcí doslova placatých. Monstra možná poznali nějakou inovaci, ale s tituly jako jsou Crysis apod. si nezadá ani omylem. Pokud bych měl vypíchnout hru, které je inovovaný Serious Sam nejvíce podobný, pak bych nejspíš vzpomenul na Unreal Tournament 2004, který je tak zhruba na tom stejně a možná v některých částech i lépe. Nicméně abych jen nehanil, pak na druhou stranu je vidět že Serious Engine 3 má velký potenciál a remake původních dílů byl spíše ochutnávkou toho co má přijít. Očekávám, že třetí pokračování bude na úplně jiné úrovni a teprve pak se ukáže co vlastně tento engine dovede. Osobně bych současné dva díly v novém engine bral jen jako něco co by měli vývojáři přidat ke trojce zdarma. Na můj vkus to zatím graficky žádná pecka rozhodně není.
Odpovědět0  0
Po přečtení recenze jsem se rozhodl vyzkoušet hru na vlastní hardware. Nějak mi nejde stále na rozum, jak je možné že jsem dosáhl zcela odlišných výsledků. ­(Upozorňuji, že jsem opravdu zkoušel Serious Sam HD na jeho Serius Engine 3!­).
Zatímco zde v uvedeném článku píšete FPS kolem hranice plynulosti, pak na mém *PC vše bylo zcela jinak.
FPS
Minimální 38
Průměrné 62
Maximální 118
Hru jsem testoval v rozlišení 1680x1050 v maximálních detailech a nastavení.
*PC sestava:
Intel Core 2 Quad Q9650 3.0GHz
4GB DDR3 KINGSTON 1333MHz CL8
ASUS STRIKER II NSE
ASUS ENGTX280 1GB GDDR3
Seagate Baracuda ST310003 40AS ­(SATA II 7200rpm­)
OS: Windows Vista Ultimate 64bit SP2
Verze DirectX 11.
Index hodnocení výkonu Windows 5,9.
Odpovědět0  0
Docela chápu uvažování AMD a výhody proč zaměstnat bývalého Manju Hedge, ale víc by mě zajímalo proč opustil společnost nVidia? Nejspíš to nebude úplně loajální člověk, když přejde ke konkurenci. Sice může být s nVidia smluvně zavázán mlčenlivostí o jejich produktech, ale všichni víme jak to chodí.
Takže otázkou je, proč skončil v nVidii?
Odešel sám, nebo ho vyhodili?
Odpovědět0  0
Já bych tam svou texturu nechtěl ani zadarmo. :P
Odpovědět0  0
No už se na něj ­"těším­". Jestli to bude stejně odfláknutý jako Vantage, tak to aby ho ani nevydávali. A jak se naučili strkat reklamu do samotného benchmarku... No nevím. nejdřív Saphire, teď je to zase Microstar. Myslíte, že to bude testovat nestraně když budu mít v PC kartu ASUS, nebo MSI? Bude výsledek objektivní? FPS v hrách mě beztak bude zajímat víc. :P
Odpovědět0  0
Připojuji se. Tento test byl tak nějak řečeno o všem a o ničem. Sčítají se v něm jablka a hrušky a člověk z toho chytrý taky není.
Osobně by se mi líbil test, jak zde popisoval Miloš_.
S tím, že by se prostě vzaly nějaké kritéria, podle kterých by se routery vybraly. Například v určené cenové kategorii, nebo podle zaměření. Pak uvést jednoduchou tabulku základních a nejpodstatnějších hodnot a který je ­"nejlepší­", aby si každý určil sám podle toho který parametr mu bude nejsympatičtější a to včetně ceny.
Odpovědět0  0
Podle mého je zcela jisté, že nVidia přijde i s nižšími modelovými řadami. Je jen otázkou času kdy a to jak pojmenuji jádro a GPU je už celkem méně podstatné. Nikdo rozumný neočekává a bylo by to i od společnosti nVidia značně nelogické, kdyby nevydala i střední a nižší třídu. Troufl bych si odhadnout, že bude i karta s modelovým označením řekněme GTX495 a hádejte, jaká asi bude... ;­-)
Odpovědět0  0
Dle mého názoru tu máme stejný problém, jako bylo s GTA 4. Ze začátku se to škubalo snad na každém počítači a vývojáři jen tvrdili, že hra je pro grafiky příští generace. Zajímavé je, že do vydání posledního opravného patche jsem nezměnil grafickou kartu ­(GeForce GTX280 1GB­) a najednou hru mohu hrát na plné detaily naprosto plynule a FPS neklesne pod 35 snímků. Obávám se však, že tato hra se moc oprav týkající se vylepšení podpory HW nedočká, jak už jsme na to od Rusů zvyklí. Osobně mám doma asi 6 her pocházejících z Ruska a ani jedna nefunguje zcela 100%. Nejlépe si asi na tom vede S.T.A.L.K.E.R. s optimalizací. Jinak je to opravdu bída. Podle mého názoru je to způsobeno hlavně tím, že se vývojáři zaměřují primárně na konzolové verze a PC tak trochu opomíjejí.
Odpovědět0  0
Myslím, že OCZ Z­-Drive má momentálně silnou konkurenci. Ještě by mě zajímalo, jestli LSI použilo MLC, nebo SLC SSD, či vyvinuli vlastní technologii?
Odpovědět0  0
Tak tohle je opravdu mazec. Ještě tak mít na to. Ale zároveň mě napadá, že to asi nebude příliš použitelný jako notebook. Poměrně by mě zajímala výdrž baterie o které bohužel nepadla v článku ani zmínka.
Odpovědět0  0
Taková náhrada za SomyGamestation ­(Made in Vietnam­).
Už podle obrázku je zřetelné, že úroveň zpracování je na téměř stejné úrovni jako u těch čongských hrách. Přesto by mne zajímalo, jak bude vypadat ovládací prostředí, hry samotné a jak moc to bude hratelné. Zda bude ovládání fungovat stejně tak ­"dobře­" jak vypadá, nebo nás mile překvapí...?
Odpovědět0  0
Od kdy je první kvartál roku 2011 v roce 2010? PS: Kdyby s tím nVidia přišla až v roce 2011, to by zřejmě bylo již hodně pozdě. ;­-)
Odpovědět0  0
Pevně doufám, že tento smír vydrží a obě společnosti se víc zaměří na spolupráci a technologický pokrok. Dohady o tom komu patří který patent a spory o zisky atp. jen brzdí vývoj. Kéž by ještě se přestali hádat zatvrzelí AMDčkaři a Inteláci čí procesor je lepší a že ten od druhého je šmejd, jak kdyby to byla jejich firma a měli za svá tvrzení zaplaceno. Jinak tento postup bych uvítal u vícero společností. Přecijen koncového zákazníka spíše zajímá co nového ten produkt přinese a proč si ho má koupit a ne, že musí na zboží zaplatit soudní spor dvou korporací.
Odpovědět0  0
Ještě bych chtěl dodat. Omlouvám se, nepodíval jsem se pořádně, že nejde o průměrné FPS, ale s 8x AA. Nicméně i tak by to mělo být podle mého názoru seřazeno tedy jinak, nebo vysvětleno proč tomu tak je, když karta s vyšším FPS je na nižším postu. Předpokládám, že to má být seřazeno podle výkonu od nejsilnější po nejslabší.
Odpovědět0  0
Prve bych řekl, že první test probíhal v rozlišení 1280x1024, ale to chápu. Překlep se stát může. Čemu však nerozumím je, proč je v rozlišení 1680x1050 GeForce na třetím místě, když nejvyšší FPS má shodné s 5770 CF a průměrné má o 1 víc. Nevidím to tu poprvé a docela by mě zajímalo podle čeho je tedy graf seřazen? Dostal se snad GeForce pod Radeona z důvodu, který nebyl uveden? A opět ve stejném rozlišení Radeon 4870 X2 vs 5850 DX11. Tam je rozdíl dokonce 2FPS pro 4870. V rozlišení 1920x1200 to zas bylo u Radeonů 5770 CF DX11 a 5870. Také bych uvítal, když už jste měli k dispozici 30­" LCD od HP, kdyby jste otestovali rozlišení 2560x1600, nebo toto rozlišení hra neumožňuje, když je tak moderní a podporuje DX11? A ještě mi tam celkem v testu hodně chybí alespoň jeden zástupce jednočipové grafiky od nVidie. Vůbec bych se nezlobil, kdyby jste porovnali výkon třeba s GF GTX280, nebo 285 a případně v i v zapojení SLi. Jinak si myslím, že na hře která nebyla už dělaná rovnou pro DirectX 11, tak nemůže být významný grafický rozdíl, ten se ukáže až v nějaké budoucí hře.
Odpovědět0  0
Kdo říká, že dojde uhlí a ropa? Přikláním se k Martin5458, protože toto jsou tzv. vyčerpatelné zdroje. Toho prostě není neomezeně, ale to co se dá vytvořit z ničeho ­(software­), tak toho neomezeně je a bude. Problém by mohl nastat, kdyby už měl každý člověk na světě několik čísel, ale ne tohle. Vždyť jen u devítimístné kombinace je celá miliarda možností a to jen číselná. I kdyby se prostě přidalo další číslo na konec, tak maj o problém postaráno. Apropo, jak může docházet ve Vietnamu. Proč se nepodívají, jak to řeší v Číně? Tam je přibližně 10x víc lidí. Apropo v USA na to mají trik s přidáním písmenných znaků ke speciálním číslům a tím ušetří standardní kombinace čísel pro běžné lidi. Řešení je vícero.
Odpovědět0  0
Nechci říct, že by ve svém oboru byl MATROX špatný, ale jeho marketingové schopnosti se nedají s AMD­/ATi vůbec srovnat, natož s nVidií. K tomu všemu vlastně na té kartě není krom 4DP nic zvláštního. Jak známo, tak MATROX ani nedisponuje příliš kvalitní podporou a to zejména v oblasti ovladačů. O nějakém tom ­"user fridenly­" se nedá vůbec hovořit. Kdysi jsem MATROX grafiky používal, ale dnes se raději poohlédnu u konkurence. Upřímě přeji, aby se trošku jejich trh rozhýbal a fandím jim zrovna tak jako společnosti S3 Graphics.
Odpovědět0  0
Tady je přesně vidět, že jak jde o prachy, tak je velice těžké se společně dohodnout na schůdném řešení, které by vyhovovalo oběma stranám. Nebudu soudit jak to opravdu bylo, protože to by člověk musel u toho být a vědět přesné detaily, ale hlavně že jsou všichni spokojeni. ;­-)
Odpovědět0  0
No Já osobně bych ­"hádal­", že tento název se bude odvozovat od názvu série pamětí Kingston HyperX, které tato společnost už nějaký ten pátek má na trhu. Takže s názvem bych tu neviděl nic až tak nového a ten FAN je bych řekl jen logickým přídavkem. Osobně mi spíš vadí, že všichni teď dělaj své produkty svítící, blikací a div ne hrající melodii jak žárovky na vánoční stromek od vietnamců. Osobně toužím totiž po výkonném, tichém, dobře chlazeném a jakkoliv mne nerušícím PC.
Odpovědět0  0
Naprosto souhlasím a nemám jedinou výtku. Prince of Persia je prostě Hra s velkým H, R a A. Prostě mát hlavu a patu, má to pořádný příběh, má to líbivou grafiku, tento díl i fyziku Havok, snadné ovládání a je to celý zajímavý. Princ byl každým dílem něčím inovativní a vždy přinesl něco, co žádná jiná hra neměla už od prvního dílu běžícího pod DOSem kde byl např. do té doby nevídaný plynulý pohyb postav.
I když se mi hra moc líbila. Rád bych ji vyzkoušel jak by vypadala bez Cel Shadingu. Nevíte někdo jak jej vypnout?
Odpovědět0  0
Je to sice moc moc moc hezký, ale určitě to bude stát majlant. Takže něco takového si jen tak někdo uřčo nekoupí, když vemu v potaz, že k tomu musím přičíst cenu v ideálním případě 6ti pořádných disků...
Ale jinak bych to bral všema deseti.
Odpovědět0  0
Cituji: ­"Ve výše uvedené základní desce byly předvedeny GeForce 7950 GX2­" Fakt tam byla GeForce 7950 GX2? Opravdu to nebyl GeForce 9800 GX2?
Odpovědět0  0
Omlouvám se, ale nějak mi to score nepříjde až tak uchvacující. Ano 40tis bodů už by mě asi dostalo, ale něco málo přes 30? Já sám vlastním ASUS STRIKER EXTREME, 1x GeForce8800GTX, 2x 1GB DDR2 800MHz KINGSTON HyperX CL4 SLI Ready! a Intel Core 2 Duo E6850 a mám ve Windows Vista ­(Ve kterých dostanu vždy méně, než v XP­) 12 864 bodů.
PS: Můj PC je komplet bez jakéhokoliv OC.
Odpovědět0  0
Ještě nedávno jsem táhnul ASUS STRIKER EXTREME, ASUS GeForce 8800GTX a Core2 Duo E6420 na zdroji Fortron 350W a světe div se, ono to fachalo a zdroj se ani nijak zvlášť nehřál. Nyní jsem si pořídil Thermaltake Thoughpower, protože mám v plánu pořídit si SLi a mám E6850. Jinak 8800GT je opravdu výborná karta, ale jak zde někdo psal, se stoupajícími nároky na výkon se rozdíl mezi GT a GTX zvětšuje. V rozlišení 2560x1600 se nejčastěji pohybuje rozdíl okolo 40%. Přičemž u GTX je opravdu znát výkon, ale potřebuje k sobě schopnej procesor, který jí bude ­"stíhat­".
Odpovědět0  0
Mám na to podobný názor. Čtu tyto články, abych se dozvěděl něco, co jsem před tím nevěděl a je mi jedno, zda je to od někud obšlehnutý, nebo ne. Můžu si to zde přečíst v rodném jazyce, nemusím tyto informace nikde složitě hledat na internetu a jestli má někdo dojem, že by dokázal napsat lepší článek, tak ať to udělá a pak kritizuje toho co to dokázal. Protože hloupě mluvit umí každý. Takže já děkuji za tento článek, protože jej považuji za přínosný. Mimochodem až budou pořádně vyladěné ovladače, může být 3way SLi opravdu zajímavá volba. Sám mám ASUS STRIKER EXTREME, ASUS EN8800GTX teď si kupuji druhou do SLi a rád bych si jednou vyzkoušel 3way SLi. Mimochodem, nevítě někdo, kde by se dal sehnat 3way SLi propojovací můstek?
Odpovědět0  0