Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

K čemu je dobrá hra Fortnite? K propagaci fosilních paliv Shell mladší generaci

11.10.2023, Milan Šurkala, aktualita
K čemu je dobrá hra Fortnite? K propagaci fosilních paliv Shell mladší generaci
Product placement a různé reklamy nejsou v počítačových hrách ničím neznámým. Společnost Shell si to nyní ale na internetu slízává za propagaci fosilních paliv místo toho, aby se snažila o udržitelnější budoucnost.
Připadá vám správné propagovat fosilní paliva pomocí počítačových her?
V anketě šlo hlasovat od 11.10.2023 do 10.11.2023. Počet hlasujících: 34
Jasně, nevidím v tom nic špatného79 %
Nevím6 %
Ne, v dnešní době je to už krok zpátky15 %
Počítačová hra Fortnite byla zdrojem mnoha kontroverzí, zejména to bylo ve spojitosti s obchody s mobilními aplikacemi Google Play a Apple App Store. Nyní se ale ve spojitosti s touto hrou objevuje další kontroverzní počin. V tomto případě jde nicméně spíše o jinou společnost, a to tu, která má ve Fortnitu reklamu. Jde o Shell, známého výrobce fosilních paliv. Tato firma se sice snaží veřejnost přesvědčit o snahách o udržitelnější budoucnost a staví nabíječky elektromobilů i továrny na vodík, nicméně posledním kontroverzním krokem toto moc nepotvrzuje. Rozruch vzbudilo cílení reklamy na mladší uživatele prostřednictvím Fortnitu. Společnost totiž nechala vytvořit mapu Shell Ultimate Road Trips a ve hře je potřeba, aby zde vozidla tankovala prémiový benzín V-Power NiTRO+ Premium.
 
Shell Ultimate Road Trips
 
Některým lidem se nelíbí, že firma takto cílí na mladé lidi, přičemž nedávné studie ukázaly, že zhruba tři čtvrtiny lidí ve věku 16-25 let se obává změny klimatu. Společnost Media Matters, která tento případ přinesla na světlo světa, říká, že jen na Twitchi se těmto mapám věnovalo minimálně 6 infulencerů ve sponzorovaných streamech s více než milionem zhlédnutí. Tři z nich toto propagovali také na Instagramu (více než 1,2 mil. sledujících) a TikToku (skoro 8 mil. sledujících). Media Matters dále našla další tři influencery mimo Twitch, kteří se přidali, přičemž měli celkem 1,5 mil. sledujících na Instagramu, 8,5 mil. na TikToku a 11,6 mil. na YouTube.
 
Otázkou nyní je, zda vlastně vidíte na propagaci fosilních paliv pomocí počítačových her zejména pro mladé něco špatného, když firma zároveň propaguje svou snahu o udržitelnou budoucnost. Podělte se s námi o názor v diskuzi a anketě. Je to problém nebo mnoho povyku pro nic?
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.