Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Kauza Mironet: Pavel Kraus vysvětluje vznik Orange & Green

19.9.2003, Štěpán Mrázek, článek
Kauza Mironet: Pavel Kraus vysvětluje vznik Orange & Green
Před několika dny jsme vám přinesli informace o pobočkách společnosti Mironet, které se "odtrhly" a zformovaly do nové společnosti Orange & Green. Po prvních informacích vám přinášíme odpovědi Pavla Krause generálního ředitele společnosti.
Q1: Můžete se našim čtenářům na úvod představit?
A1: Ročník 1973. Ženatý. V posledních letech jsem vedl počítačovou firmu, která na Plzeňsku reprezentovala, na základě smlouvy, značku počítačů vlastněnou panem Robertem Novotným. V rámci této smlouvy se nechci k procesu vyjadřovat, proto další odpovědi poskytne náš tiskový mluvčí Jindřich Wiendl.


Obr. 1 - Pavel Kraus, Orange & Green, generální ředitel
klikněte pro zvětšení

Q2: Společnost Mironet prezentuje odchod poboček jako "...výpověď z důvodu nedodržení přísných kvalitativních podmínek...". Vy jej prezentujete následovně "...tak jsme se my, prodejní a servisní síť na straně jedné, a vlastník značky Mironet na straně druhé, rozešli.". Jaké konkrétní důvody vás vedly k rozchodu?
A2: Možná, že se tato kauza až příliš medializuje, nestalo se zase nic tak hrozného. Prostě smluvní partneři postupně začali zjišťovat, že jejich další společná cesta není možná. Šlo jak o zdánlivé detaily, jako nedodání poměrně standardního zboží, tak i věci systémového charakteru. Byly to kroky, které postihovaly koncové firmy, které byly v přímém a prvním kontaktu se zákazníkem. Pokoušeli jsme se společnost reformovat zevnitř, narazili jsme. Zkusili jsme se dohodnout na koupi značky, nedohodli. Uznejte sami, že pokud bychom to neviděli tak moc neřešitelné, tak bychom se neodtrhli od zavedené značky s tím, že začínáme jako někdo úplně nový a neznámý. My jsme to však riskli. Museli jsme.

Je zde ještě jeden diskutovaný faktor a to údajné dluhy našich partnerů vůči THD. Máme tam stále ještě otevřené klasické účty, pohyb na nich vyplývá z běžných obchodních vztahů. Protože však tento argument byl proti nám použit, účty ukončujeme a je samozřejmé, že každý z partnerů OG dostojí svým závazkům.

Bezdlužnost poboček vůči THD i jiným subjektům byla a je základním požadavkem Orange & Green. Pokud by snad některá pobočka svým závazkům nemohla dostát, i když to nepředpokládám, bude ze sítě Orange & Green vyloučena.

Q3: Kdo vlastně stojí za společností Orange & Green?
A3: Žádný tajemný zahraniční ani domácí investor. Jinak jen pro pořádek: Orange & Green je značkou, vlastní společnost nese jméno Orange & Green Solutions, s.r.o.

Q4: Jaký je vzájemný vztah společností RESAL spol. s r. o. a Orange & Green?
A4: Resal je jedním ze společníků Orange & Green Solutions, s.r.o.

Poznámka redakce: Společnost RESAL spol. s r. o vlastní doménu og.cz, na které naleznete webové stránky společnosti Orange & Green.

Q5: Jednotlivé pobočky fungují na bázi franchisingu (tak jako fungovaly dříve), nebo jsou plně ve vlastnictví společnosti Orange & Green?
A5: V nejbližším období budou firmy, které vstoupily či vstoupí do našeho svazku, používat smluvně značku Orange & Green jako symbol kvalitativního standardu a budovaného jednotného celorepublikového know-how. Další procesy budeme řešit následně.

Q6: Jakou částí se bývalé pobočky podílely na celkovém obratu společnosti Mironet s.r.o.?
A6: Tyto údaje pro nás nebyly při našem rozhodnutí o odchodu důležité. Číslo se mění podle období, ale např. v rozmezí 9-12 loňského roku se podnikatelské subjekty, které se rozhodly dát výpověď ze smluvního vztahu, podílely na obratu MIRONETu více než 50%.

Q7: Společnost Orange & Green je na trhu nová, co hodláte udělat pro získání důvěry zákazníků, kde vidíte svoje silné stránky a kde naopak ty slabé?
A7: Jsme nová firma se všemi příležitostmi a ohroženími, které tato pozice přináší. V současnosti za plného běhu vytváříme jak standardy platné uvnitř naší společnosti, tak i ty, které se týkají našich zákazníků. Obojí, po předcházejících zkušenostech, považujeme za stejně důležité. Vytváříme celorepublikovou sofistikovanou prodejní, obchodní, servisní a poradenskou síť, v jejímž centru je dokonalá péče o zákazníka. Oproti minulosti již teď dodáváme počítače s certifikací ISO 9001, standardní dodávky zabezpečujeme do 24 hodin, disponujeme ojedinělými technologiemi v zálohování dat. Těch změn je hodně, velmi usilovně na nich pracujeme a naši zákazníci je určitě ocení.

Q8: Chcete na závěr něco vzkázat našim čtenářům?
A8: Pan Novotný, ředitel Mironetu, o nás v posledních dnes napsal tolik ošklivých věcí, že mně není jasná jediná věc: proč místo těchto kroků někde neoslavuje, že se nás takhle jednoduše zbavil? A čtenářům? Všechno jsou jen slova, udělejte si obrázek podle vlastních zkušeností sami.