Na deník.cz o tom byl zrovna taky článek.
Oba segmenty jak Ruský tak i mezinárodní jsou na sobě závislé
Ruský obstarává pohon ale nemá dostatek solárních panelů pro samostatný chod stanice a to i kdyby se připojil Progres a Sojuz a využily se jejich sol.panely tak by to nestačilo na minimální provoz, navíc ruský segment nemá gyroskopy pro orientaci.
Mezinárodní segment zase nemá pohonu jednotku, ale to by mohl obstarat právě Dragon nebo Cygnus, i když nosná raketa Antares která vynáší Cygnus asi bude mít problémy s dodávkou motoru RD-181 , ty jsou právě z Ruska.
V minulosti ale už byl pokus o pohyb ISS otestován lodí ATV(myslím) která celou stanici popostrčila, stejně tak se to zkoušelo s raketoplany.
Z toho vyplívá, že Ruský segment by nedokázal samostatně fungovat a v nejbližší době by se nestihla připravit dodatečná infrastruktura
V případě mezinárodní části ISS by stačilo modifikovat Dragony, (IMHO: nejspíš jen řídící SW) ... pokud po úspěšném startu není využít zachrany systém, mají dost paliva i pro přesunu na konečnou orbitální výšku, navíc se plánovalo že Dragony budou přistávat motoricky na pevninu, takže asi mají dost velké nádrže na palivo, motorické přistávání se nevyužívá takže po dosažení konečné orbity mají nádrže s palivem z větší části plné a to se už téměř nevyužije,při sestupu se ho využije jen minimum.
Paliva v Dragone by tak bylo dost i pro pohyb s tak velkým kolosem
https://www.denik.cz/veda-a-technika/paradoxy-mezinarodni-situace-kosmicke-stanici-veli-ukrajinsky-rus-20220227.html