reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od ketivab
Informace o nedostatku paliva pro vesmírné jaderné reaktory je několik let stará. Před pár lety však byla produkce plutonia­-238 obnovena a zásoby se začaly opět navyšovat. Dokonce mohou nyní tento zdroj využívat i levnější mise ­(program Discovery­), nikoliv pouze ty úplně nejdražší.
Ve zdroji, o kterém je tento článek, se bude používat uran­-235, kde je situace pravděpodobně ještě lepší.
Odpovědět1  0
Mohu se zeptat na zdroj, podle kterého byla cena za tento start skoro 500 milionů €?
Já jen, že cena F9 se pro komerční zakázky pohybuje okolo 60 mil USD, přičemž za lukrativnější zakázky, například pro armádu, si SpaceX účtuje max. o pár desítek milionů dolarů více. Cca 600 mil. USD mi ale přijde až moc, i přes to, že musely být provedeny různé úpravy na raketě a pozemním vybavení pro zajištění kompatibility s X­-37B.
Odpovědět1  0
Také mi to přijde trochu špatně formulované. Je to zcela jistě myšleno tak, že obleky prošly všemi testy, kterým se podrobily, ale pravděpodobně to nebyly všechny testy, kterými musí projít. To ale neznamená, že by je nezvládli, jen jsou naplánované na později. Například teprve minulý týden probíhaly testy ­(mobility a bezpečnosti­) obleků během přistání do oceánu.
Odpovědět1  0
Musk původní systém neruší, jen nejdříve vyvine menší verzi celého systému. A to nejen kvůli otestování klíčových technologií, ale také pro to, že má tato menší verze vydělat dost peněz na tu větší. Menší verze bude obsluhovat převážně nízkou oběžnou dráhu, kam bude velmi levně vynášet satelity ­(asi hlavně pro satelitní konstelaci od SpaceX určenou k poskytování internetu po celé Zemi­). Vynášení satelitů bude takto mnohem levnější než při využití raket F9 nebo FH. Získané peníze potom půjdou na vývoj plné verze rakety. Vývoj menší verze rakety bude snazší a rychlejší než v případě plné verze.
Odpovědět1  0
Šlo o předstartovní přípravu v podobě statického zážehu ­(několik dní před startem se na chvíli se zažehnou motory rakety, která je upevněna ke startovací rampě, aby se otestovaly potřebné systémy­). V takovou chvíli se v blízkosti rampy nikdo vyskytovat nesmí.
Na druhou stranu, fakt, že raketa explodovala na zemi přineslo výhody při vyšetřování ­- vyšetřovatelé mohli např. najít kusy rakety a lépe je prozkoumat a také měli k dispozici data z mnoha kamer atd.
Velkou nevýhodou je ale zničená startovací rampa ­(SLC 40­). Ještě, že SpaceX dokončovala přestavbu druhé. Oprava původní chvíli potrvá ­(nevím, jak dlouho, možná už dokonce opravená je, ale přiští starty určitě budou z přestavěné rampy ­- SLC 39A­).
Odpovědět0  0