Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Khronos Group vypustila OpenGL 4.5 a OpenGL ES 3.1

11.8.2014, Milan Šurkala, aktualita
Khronos Group vypustila OpenGL 4.5 a OpenGL ES 3.1
Khronos Group uvedla novou verzi grafického API OpenGL 4.5. Mimo jiné se objevila i mobilní verze OpenGL ES 3.1, která nabídne kompatibilitu s novou verzí OpenGL. Jednou z velkých změn je oficiální podpora Direct State Access.
Včera byla uvedena nová verze grafického API OpenGL 4.5. Velkou změnou je oficiální podpora funkce Direct State Access (doposud jen jako rozšíření), která znatelně snižuje náročnost programování díky zjednodušení práce dané tím, že je možné přímo pracovat se stavy a jednodušeji se tak pracuje např. s texturami. Dále přibyla funkce Flush Control, která umožňuje ovládat vykonávání příkazů (provedení, pozdržení) pro zvýšení výkonu u vícevláknových aplikací. Přibyly i funkce pro emulaci rozhraní DirectX 11.


OpenGL logo


Nově se objevila i mobilní verze OpenGL ES 3.1, která je kompatibilní s OpenGL 4.5. Aplikace vyvíjené v ES verzi lze nyní bez problémů ladit na běžném PC s OpenGL 4.5. Nové rozhraní je podporováno v produktech ARM Mali Midgard, PowerVR Rogue, NVIDIA Tegra K1 a Intel HD Graphics. Z mobilních zařízení zatím chybí podpora od Qualcommu, počítá se ale s funkčností v Adreno 400. V neposlední řadě Khronos Group informovalo i o podpoře webového grafického rozhraní WebGL, které bude nově podporováno v prohlížeči Internet Explorer 11 i na mobilních zařízeních s příchodem Windows Phone 8.1 a Safari při příchodu verze Apple iOS 8. OpenGL 4.5 navíc přináší vyšší robustnost rozhraní WebGL např. díky možnosti zabránit resetování GPU, které by mohlo ovlivnit jiné běžící aplikace.

Zdroj: www.khronos.org