Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od KingCZE
Ještě by Intel mohl trochu prošťouchnout tu dominanci CUDA ve výpočetním segmentu ­(např. CFD­). Těch 16 GB by bylo na CFD, a ještě za ty peníze, fakt pěkných. A v OpenCL to ještě nějak jde. Ale stejně má CUDA naprostou dominanci a pak v ne­-CFD, obyčejném FEM ­(třeba Ansys APDL­) prostě Intel HW výpočty na GPU nepojede. :/
Odpovědět0  0
Dělám požárního inženýra v Austrálii a na Novém Zélandu a problematiku požáru elektromobilů řešíme v podstatě denně a drtivá většina odborných konferencí se týká neviditelného plamene vodíku a požárů elektrických koloběžek, bateriových úložišť energie v domech a elektromobilů.

Problém u elektromobilů není, jak často hoří. Naopak, běžné spalováky hoří mnohem častěji. Problém ale je, že ten požár je prakticky neuhasitelný v krátké době. Hasiči už mají dokonce postupy, kdy taková auta hodí do kontejneru s vodou. A zatímco požár běžného spalovacího automobilu lokalizuje ­(tzn. zajistí, aby se nešířil­) už běžné stabilní hasicí zařízení na vodovodním řadu ­(které se v AU a NZ dělá i v rodinných domech­), tak na elektromobil tohle často nestačí. Jako, existují už i respiratory detectors, které jsou kalibrovány na plyny, které se uvolňují u thermal runaway, které dají informaci nabíjecímu zařízení a okamžitě odpojí baterie. Ale tohle nefunguje vždy a neřeší to problém, kdy baterie zahoří v důsledku požáru někde jinde v autě.

Tohle ještě bude velký challenge. Spalovák vám s sebou většinou nevezme celý barák se sprinklery, elektromobil ano.
Odpovědět1  0
Tyjo, z procesorů se nám postupně stávají grafické čipy, ne? :D
Odpovědět4  0
Já ale nepsal nic o tom, že by to nikoho nenapadlo, ale že s tím nikdo nepřišel ­(že to nerealizoval a že se to nedělá jako běžný standard u takovýchto farem­). ...ale uznávám, že jsem se nešťastně vyjádřil – měl jsem spíš říct, proč to není běžné ­(samozřejmě výjimky jsou, to je mi jasné­). Asi podobně jako s využitím zbytkového ­(odpadního­) tepla z jaderných elektráren – o jeho využití se mluví už asi 50 let, no a v Česku se to realizovalo letos­/loni.
Odpovědět0  0
Tak ono by to nemuselo být ani tak hloupé, kdyby se odpadní teplo nějak využívalo. Je zajímavé, že s tímhle ještě nikdo nepřišel. Přitom spotřeba téhle elektroniky není v podstatě nic jiného než teplo generované elektrickým přímotopem. Problém je, že toho tepla je sice dost, ale teploty je celkem málo, takže by to muselo být nějak decentralizované.
Odpovědět0  0
Mě by zajímal výkon v inženýrských aplikacích, kde je výkon silně limitován přesuny dat mezi CPU a RAM ­(např. některé simulace v Ansys nebo FDS­). Tam pak musí být výkon úplně brutální, pokud se vejde simulace do 3D cache procesoru.
Odpovědět4  0
Nezaměňujete kauzalitu? Spotřeba neudává výkon ­(maximálně efektivitu­), ale frekvence je jedním z parametrů výkonu. A frekvence je limitována spotřebou, ne naopak. Stejně tak je frekvence limitována teplotou, ne naopak ­(a výkon může být, pokud teda dochází k throttlingu­).

Tzn., jestliže autor konstatuje, že při testu měl procesor o 10 % vyšší takty, měl by mít při minimálně stejném IPC o 10 % vyšší výkon, nehledě na spotřebu ­(pokud tedy opravdu nedochází k nějakému tepelnému throttlingu nebo něčemu­). Vaše úvaha by platila, kdyby autor nezmínil explicitně frekvence, při kterých to běželo, tedy že to nebylo seškrceno spotřebou.
Odpovědět0  2
Ty 3 ns jsou nic ­- to může klidně způsobit i změna teploty v pokoji o pár stupňů.
Odpovědět1  0
No, myslím, že statisticky vzato by se měl brát buď medián, nebo vyhodit nejnižší s nejvyšší hodnotu. Pak je tu jedna ­(dvě­) hra ­(Kingdom Come­), která má obrovský rozdíl, a hrozně to zkreslí výsledky, kdy průměr vystřelí. V reálu ale, jak vidíme, medián bude 00­-nic, protože ve většině her, až na tu jednu­-dvě výjimky, se prostě nic závratného nedělo.
Odpovědět1  0
Jenže tady se porovnává prodejní cena Intel CPUs s výrobní cenou M1. Ale prodejní cena zahrnuje ­(kromě marže­) i náklady na vývoj. Výrobní cena M1 ne. Je pravda, že je to možná v podstatě jen varianta A­-čipu z iPadů a iPhonů, ale náklady na vývoj tam pořád musíme přičíst.
Odpovědět0  0
Nějak tomu nerozumím ­- buď si koupím produkt s dodatkem, že ho nesmím svépomocí upravovat, a s vědomím, že jsou na to drahé aplikace, nebo mi tento přístu prostě nevyhovuje a nekoupím si ho. Jak může někdo někoho žalovat, když mu byly tyto informace známy už při koupi produktu? A jestliže vývojáři aplikací přenášejí přirážku na zákazníka, který je ochotný to za ty peníze koupit a produkt si koupil s tím vědomím, tak to podle mě není ani zneužívání monopolního postavení. Tím spíš, když je tady dost silná alternativa v podobě Android OS. To je asi stejné, jako když si někdo koupí dům vedle průmyslové zóny a potom píše petice proti ježdění kamionů, hluku apod.. Prostě
Odpovědět0  0
Je mi úplně jasné, jak tahle opět rádoby užitečná regulace dopadne. Pokud EU nedokáže dodávat dostatek vlastního obsahu, tak holt bude muset Netflix omezit nabídku filmů ze zahraničí, aby se zvýšil podíl ­(nikoli množství­) obsahu lokálního.

Kdyby místo takovýchto hov.din raději navrhli sjednocení elektrických zásuvek v EU nebo podobné věci... ale to nee, oni potřebují regulovat o sto šest :/
Odpovědět0  0
Ok... vyznělo to tak, že se počítá s tím, že PC si vše budou pořád renderovat sama.
Odpovědět0  0
Nevidím důvod, proč by se z hraní na PC stala okrajová záležitost ­- vždyť streamovat se může i na PC ­(ne jen na konzole­) ­- to se zavedením cloudového hraní na konzolích nijak nevylučuje.
S cloudovým hraním možná mohou souviset právě kroky NVidie, kdy se podle vlastních slov “nezaměřila na zvyšování hrubého výkonu” ­(ne že by mezigenerační nárůst hrubého výkonu o 20 % byl nějak málo ­- je to spíš taková klasika­), ale zaváděním nových technologií. Vidím to asi takto ­- při nástupu cloudového hraní se razantním způsobem sníží uživatelovy nároky na HW, ale server zároveň nebude muset nahrazovat tisíce GPU aby pro každého hráče vykreslil scénu zvlášt ­- scénu ­(lokaci­) bude stačit vymodelovat jednou ­(zato pořádně, ale jen jednou...­) a ta se potom nasdílí všem. To by znamenalo obrovský výpadek prodejů pro herní segment ­- proto asi NV zavádí třeba RT a AI. Ray Tracing je totiž pro každý pohled jiný ­(záleží na tom, odkud se dívá “kamera” ­/ monitor­). Proto RT nepůjde přenášet z cloudu a právě pro to budou podle mě určeny nové generace ­(myšleno generace po Turingu­) GPU. Pro to, aby ­(kdo na to má­) si mohl kdokoliv vylepšit nasdílenou scénu vlastním HW. Budoucí GPU už nebudou sloužit k samotnému renderingu obrazu, ale jen pro vylepšení obrazu vyrenderovaného v cloudu a nasdíleného koncovému uživateli.
Odpovědět0  1
Ono to sice obrovským způsobem zvýší náklady na síťovou infrastrukturu a servery, ale zase radikálním způsobem sníží náklady na HW jako takový ­- grafika už se nebude renderovat 10x, 100x, 1000x, ale vyrenderuje se jednou a rozešle všem, kteří jsou v dané lokaci. Takže bude stačit zlomek grafického výkonu, než co by daly dohromady počítače všech jednotlivých hráčů, kdyby to renderovali sami. Stejné je to s fyzikálními ději ­- nemusí se ten samý děj počítat 1000x. Otázka je teď např. s příchodem Ray Tracingu ­- ten je potřeba spočítat pro každého uživatele zvlášť.
Že by k tomuto směřovala NVidia a začala vyvíjet RT karty pro hráče, kterým přijde scéna z cloudu? Pokud ne, tak věřím, že nejen MS, ale i NVidia a AMD se postaví proti cloudovému hraní, aby nemuseli prodat jen pár GPU hernímu studiu místo milionů GPU jednotlivým hráčům.
Odpovědět0  1
“Pak už takové snahy, jako je např. tlak EU na nízké emise aut a z toho plynoucí milovaný i nenáviděný downsizing motorů, začnou za chvilku pro životní prostředí vypadat nedůležitě. ”

On tento tlak už nedůležitý je ­- EU svými opatřeními celosvětově omezila vypouštění CO2 do ovzduší o nějakou 1 tisícinu procenta, za cenu likvidace vlastního průmyslu a dovozu konkurenčních průmyslových výrobků ze zemí, kde takováto omezení nejsou ­(Čína­). Navíc v EU pořád jen hledí na neškodné CO2 místo na naprosto neekologickou těžbu lithia pro údajně “ekologické” baterie do elektroaut apod.. CO2 je naprosto přírodní, přirozeně odbouratelný, neškodný plyn, který je z hlediska skleníkového efektu oproti samotné vodní páře naprosto zanedbatelný.
Odpovědět8  1
Tak nevím, RX Vega 56 mám už od začátku září ­(a nejedná se o žádný bundle­) a tyto hry jsem k tomu měl už tehdy. Tak nevím, jestli se vám tu články zobrazují s několikaměsíčním zpožděním, nebo jen redaktoři zaspali...
Odpovědět0  0