Kladivo na podvodníky a hulváty v DOTA 2, někteří dostali i 19letý zákaz
20.9.2019, Jan Vítek, aktualita
Společnost Valve si v poslední vlně došlápla na podvodníky ve hře DOTA 2 včetně těch, kteří se snaží obcházet systém pro matchmaking. Dopadly na ně tvrdé herní tresty včetně 19 let trvajících zákazů.
Zvláště vypíchnuti tak byli ti, kteří se snažili obejít matchmaking, čili systém pro tvorbu herních instancí, v nichž mají proti sobě bojovat hráči s podobnou úrovní. Tyto zprávy vypustila do světa samotná společnost Valve, která se o tom podělila na svém blogu. Mocný Newellův banhammer ale dopadl na různé skupiny podvodníků.
V nové vlně trestů proti neposlušným uživatelům se ocitli také ti, kteří měli obecně velice nízké skóre spojené s jejich chováním (conduct score - čím vyšší, tím horší) a také hráči, v jejichž případě se zjistilo, že kupují nebo prodávají celé účty na Steamu. A pak samozřejmě také ti, kteří využívají cheatovací programy, aby získali výhodu ve hře. 19 let zákazu, čehož se někteří dočkali, je přitom v podstatě doživotní trest, pokud jde o počítačové hry. Nicméně ten není spojen s konkrétní osobou, jako spíše s jejím účtem.
Společnost Valve se rozhodla, že tresty přijdou bez jakéhokoliv předchozího varování nebo upozornění. My se přitom hned můžeme ptát, jak má být zajištěno, aby si takoví lidé hned nezaložili nový účet a pod ním vesele nepodváděli dále. K tomu má Valve samozřejmě omezené možnosti, a tak se rozhodla alespoň k tomu, že zablokuje vedle e-mailů i s účty spojená telefonní čísla sloužící k ověření přístupu.
To samozřejmě ale jen v případě, že se se Steamem někdo o své telefonní číslo vůbec podělil, ale i na to ve Valve mysleli. Jde tu i o tzv. šmoulí účty, čili takové, které si uživatelé vytvořili k tomu, aby naoko působili nezkušeně a systém matchmakingu je dával do instancí se začátečníky. Aby tak někdo mohl využít matchmaking a zúčastnit se tzv. ranked match v DOTA 2, bude muset jednak do systému zadat fungující a unikátní telefonní číslo a vedle toho bude muset mít na daném účtu nahraných alespoň 100 hodin. Problém se šmoulími účty to samozřejmě asi zcela nevyřeší, ale přinejmenším značně zredukuje.
Vedle toho byl upraven samotný algoritmus pro matchmaking, který by měl v nové podobě pracovat výrazně rychleji s ohledem na přiřazování úrovní hráčům dle jejich schopností. Systém by tak měl mnohem rychleji zjistit, že někdo do přiřazené úrovně nepatří a příslušně upravit jeho MMR - MatchMaking Rating. Právě k tomu také poslouží i úvodních 100 hodin odehraných na daném účtu, takže když už je někdo bude mít odehrané a dostane možnost využít matchmaking, systém by měl víceméně přesně znát jeho herní úroveň. To tedy za předpokladu, že hráč do té doby úmyslně nehrál špatně, nebo účet nevyužíval někdo jiný.
Zdroj: Valve - DOTA 2