Konkurence Facebooku pro Siri a Cortanu využije opravdové lidi
27.8.2015, Jan Vítek, aktualita
Facebook oznámil, že si chystá konkurenci pro virtuální asistentky Cortana a Siri společností Microsoft a Apple. Jeho se bude jmenovat prostě M a na rozdíl od konkurence nebude tak úplně virtuální a využije také lidské pracovníky.
Cortana a Siri se musí spolehnout na svou virtuální inteligenci a databáze informací, které mají k dispozici. Tyto zdroje má M od Facebooku využít také, ale pokud ty nebudou stačit, nastoupí lidská obsluha, která s dotazem pomůže. Půjde tedy o obdobu automatických systémů využívaných mobilními společnostmi, bankami a jinými institucemi, které mají pro vyřízení specifických požadavků zákazníků k dispozici lidské operátory.
Pracovníci Facebooku, kteří jsou v této době již najímáni, jsou známi jako M Trainers, což leccos napovídá. Právě z jejich práce a odpovědí na všetečné dotazy se totiž systém M má učit, aby postupem času dokázal sám o sobě zodpovědět více různorodých dotazů a také se naučil rozpoznávat ty samé dotazy položené různými způsoby nebo v jiných jazycích.
M také bude schopen nabídnout přímo ke koupi různé produkty, jak ukazuje i jeden uvedený příklad. V něm se tazatel ptá na vhodný dárek pro přátele čekající dítě a jako reakce mu jsou nabídnuty přímo k zakoupení dětské boty. Je tedy zřejmé, na čem chce Facebook pomocí M také vydělávat. Vedle toho prý bude schopen zajistit třeba objednání a dovoz květin, naplánovat cestu či zařizovat schůzky. Záleží jen na tom, zda budeme tak pohodlní a necháme tyto úkoly na Facebooku, jenž pak bude moci ovlivňovat nabídku a vůbec z části řídit náš život, než aby jej pouze sledoval.
Zdroj: KitGuru
Pracovníci Facebooku, kteří jsou v této době již najímáni, jsou známi jako M Trainers, což leccos napovídá. Právě z jejich práce a odpovědí na všetečné dotazy se totiž systém M má učit, aby postupem času dokázal sám o sobě zodpovědět více různorodých dotazů a také se naučil rozpoznávat ty samé dotazy položené různými způsoby nebo v jiných jazycích.
M také bude schopen nabídnout přímo ke koupi různé produkty, jak ukazuje i jeden uvedený příklad. V něm se tazatel ptá na vhodný dárek pro přátele čekající dítě a jako reakce mu jsou nabídnuty přímo k zakoupení dětské boty. Je tedy zřejmé, na čem chce Facebook pomocí M také vydělávat. Vedle toho prý bude schopen zajistit třeba objednání a dovoz květin, naplánovat cestu či zařizovat schůzky. Záleží jen na tom, zda budeme tak pohodlní a necháme tyto úkoly na Facebooku, jenž pak bude moci ovlivňovat nabídku a vůbec z části řídit náš život, než aby jej pouze sledoval.
Zdroj: KitGuru