Je to asi tak reálně jako jedna nejmenovaná automobilka, kde je šéf odsouzen za podvody :D
Odpovědět0 0
Když si představím kolik dnes váží baterie v autě, jejich rychlost, dojezd, nosnost. A tady to ještě musí do vzduchu, energie pro vzlet, let a přistání. Tak mi hmotnost do 700kg, 4-6 osob, 6 rotorů, 300km/h a dolet 560km přijde jako dost ambiciózní, ne-li z říše sci-fi.
Odpovědět0 0
Není to spíš nosnost letadla?
Jinak by to byl holý nesmysl. Anebo jde o hmotnost prázdného letounu, ale to je také nesmysl.
Takže je nutné to upřesnit, takhle je to nesmysl.
Odpovědět0 0
Píše se hmotnost stroje, počítám že prázdného.
Odpovědět0 0
Jenže ono to opravdu nedává moc smysl. Přes 700 kg má Cessna pro dva. Vzletová hmotnost 700 kg to nebude určitě, tolik skoro bude vážit těch 7 lidí na palubě + zavazadla.
Odpovědět0 0
Vím, že to nedává smysl. Proto taky píší, že to jsou ambiciózní parametry :D
Odpovědět0 0
Jinými slovy, my tady v diskuzi přijdeme na to, že to je nesmysl, ale investoři na to dají 9 mio USD.
To je jak to pověstné "peníze leží všude na zemi, stačí je jen sebrat."
Taky bych chtěl patřit do tohoto klubu vyvolených, musí to být fajn.
Odpovědět0 0
"my tady v diskuzi přijdeme na to, že to je nesmysl"
Ne, my jen nevíme, k čemu přesně se ta 700kg hodnota vztahuje. Což z toho může udělat naprosto jasný nesmysl, velmi nepravděpodobnou věc i něco, co přesně odpovídá očekávané hodnotě.
Odpovědět0 0
Tak to doufejme, že investoři dostali lepší informace :-).
Odpovědět0 0
Snad. Ale "informace" až tolik neznamenají. Papír sneze všechno. Vůbec bych se nedivil, kdyby následně výsledný letoun vážil tunu (bez cestujících) unesl 4 a měl dolet 200 km. Nebo to také může evlmi snadno být podvod. V oboru baterií a elektrodopravy je podvodníků jak nas... Ehm, slušně žečeno, že minimálně každý druhý projekt je podvod.
Odpovědět1 0
Než se něco podobného dostane do "běžného užívání" uplynou roky. Mít letoun, co je schopný přistávat na střeše ve městě je základ, ale také musí být vůbec vytvořeny předpisy, podle kterých na té střeše přistávat smí. A nějaká dopravní pravidla okolo atd. A v neposlední řadě bude většinou nutné upravit tu střechu. Samozřejmě s vyjímkou těch pár budov, co už mají na střeše heliport, tam je to samozřejmě bez problémů.
Odpovědět0 0
V letadlech se nevyznám, tak se zeptám. Nemá to moc malá křídla? Nemá letadlo s většími křídly menší spotřebu? Něco jako motorový kluzák? Bavíme se o rychlostech kolem udávaných 300km/h
Odpovědět0 0
Je to konvertoplál a větší křídla by byl problém pro kolmé starty, museli by se naklápět stejně jako vrtule, jinak by byl odpor vzduchu moc velký, což vyžaduje složitější techniku a váhu navíc. Je to takový kompromis mezi letadlem a vrtulníkem. Já bych do toho nesedl, konvertoplány mají obecně hodně špatnou pověst. Nakonec díky různým incidentům nesmí v konvertoplánech cestovat prezident USA, členové vlády a vysocí důstojníci. Navíc čím víc vrtulí, tím větší šance, že jedna z nich selže, takže důvěra velká :D
Odpovědět0 0
Ale když je jen jedna, tak SBOHEM, ale když jich je šest, tak je velká šance na nouzové přistání. Teda aspoň tak by to mělo být udělané a ne že to s jednou vadnou vrtulí prudce zamíří k zemi.
Odpovědět0 0
Pořítám, že už při selhání jedné to nouzově sedne na nejbližším vhodném místě a pilota se to nebude ptát, jestli to riskne. (Ale scénka krásná)
Odpovědět0 0