Tak záleží na velikosti daného studia. Epic je výhodný pro malá studia která nevyužívají další firmy aby jim řešili marketing hry. Zároveň ale všichni velcí vydavatelé 3A her publishery používají a hlavní výdělky z her jdou především jim protože oni zajišťují kde hra bude prodávána, jaké promo bude mít atd.. A studiu které hru vytvořilo jde nějaká částka ale ve finále se peníze po cestě rozeberou tak že stejně k vývojářům jako takovým nic navíc nedorazí.
Odpovědět2 0
Aha a steam má nějakou exkluzivitu ? Krom her přímo od Valve. On někdo ze steamu brání ostatním obchodům prodávat a spravovat hry ? Musíte rozlišit to že Steam má tu infrastrukturu a umožňuje v podstatě bezproblémovou distribuci. Nikdy nekupoval hry jen pro jejich distribuci. Příkladem je Subnautica, která v pohodě pracuje na obou obchodech i přesto že byla první na Steamu. Epic si platí exkluzivitu a díky ní se nemůžete rozhodnout pod který obchod půjdete.
Odpovědět7 0
Ano funkce Cloud save ke své funkci využívá internet a vytváří nějaký traffic na síti ale nechápu jak Vám to může překážet. Jelikož je steam nastavený tak že cloud save se vytváří až po ukončení hry tedy pokud hrajete něco online tak nevytváří žádný traffic na víc. Po ukončení hry vezme poslední save a hodí ho na server toť vše. Lhal bych kdyby tu hodil přesnou velikost souboru kde je save ale nebude to víc jak pár mega možná ani to ne. Takže to vytvoří traffic na síti tak na pět vteřin ani to ne. Procenta ze zisku jsou problémem ale nemyslím si že by Epic byl řešením jelikož epic si své exkluzivity kupuje. Jelikož každý publisher by svou hru dal na co nejvíc platforem aby se dostala k co nejvíce lidem a pak je na platformě jaké bude promo/cena/podpora. Review bombing je problémem každé recenze je to její součástí s tím nic nenaděláte takový bombing může být u recenzí kdekoliv. Recenze jsou na steamu super hlavně kvůli tomu že se recenze dělají na jednotlivé patche takže i když hra v době kdy vyšla měla positivní recenze tak z nich nepoznáte že před měsícem vyšel nový patch který nějakým způsobem zhoršil hratelnost. Libí se mi jak vaše názory postrádají nějakou kloudnou argumentaci ale chápu je mnohem lepší říct že tomu nerozumím.
Odpovědět6 0
Pokud myslíte ceny pro nás koncové uživatele tak si myslím že slevy na hry jsou víc než časté ať už v nějakých weekly eventech či velkých slevových akcích. Pokud máte na mysli % které si steam bere tak nic není zadarmo steam má obrovskou infrastrukturu která není zadarmo neříkám že by to například neměl nějak upravit pro malá studia atd. ale stále můžete vidět kam ty peníze dávají. Cloud save že "užírá" internet ? Jako fakt to hrajete na mobilních datech a nebo máte na domácí připojení FUP ? Jinak i když pominu cloud save tak další z věcí je komunitní centrum, recenze jsou to drobnosti ale tak nějak je mám ve svých standardech a hlavně dvoufázové ověřování to by mělo být všude. Opravdu argumentace typu "nic nepoužíváš jsi troll" ? Aktivní jsem především na battle.net ale tak speciálně pro vás : https://steamcommunity.com/profiles/76561198127730045
Odpovědět7 0
Problémem je to že v tom komentáři ode mě máte přesnou citaci slova Monopol. Zároveň ano steam s drží největší podíl díky serverům a služby (hry) má ve své správě ale zase dovoluje ostatním prodejcům prodávat klíče na jejich platformu například Humblebundle tam můžete koupit licenci hry třeba za jinou cenu než jí prodává steam ano klíč bude aktivován na steamu ale máte možnost si alespoň najít jiný obchod který vám víc vyhovuje ať už funkčností či cenou
Odpovědět3 0
Ale vy furt nechápete to že ty peníze jdou publisherovy. Jinak řečeno ty peníze se nikdy nedostanou do vývoje. Když hra přejde pod Epic tak vývojář nedostane přidáno ani ty peníze nepůjdou do toho studia pro které vývojář pracuje.
Odpovědět3 0
Tady by mě zajímalo co máte namysli tím pozadím co nevidíme? Protože jak už bylo řečeno konkurence by to byla kdyby nabízeli například lepší zázemí, servery, online podporu a nebo lepší ceny za produkty. Zároveň je celkem smutné to jak Epic vypadá, když mají tolik peněz a na trhu jsou již nějaký ten pátek a je sice hezké že mají nějaký plán do budoucna ale žijeme v 21. stol a dle mého názoru například cloud save je už takový standart pro kvalitní platformu. Aktuálně je Epic tak na úrovni Alfy možná Bety což by vůbec nevadilo kdyby netvrdili že je to plná a funkční platforma a nervali tam takových exkluzivit.
Odpovědět4 0
Ano zadarmo nic nevznikne ale je důležité rozlišovat developera hry a publishera hry. Toto přesně bylo v případě Metra publisher to dal na Epic a všechny peníze co získal na víc oproti tomu kdyby to dal na steam si nechá on. Tudíž lidem kteří opravdu vyrábí tu hru ( v případě Metra 4A Games) je to k ničemu protože oni jsou za produkt zaplaceni stejně ať už je hra na Epicu nebo na Steamu.
Odpovědět4 0
"Monopol je jedna z forem nedokonalé konkurence, při které na straně nabídky existuje pouze jedna nabízející firma." ... Hm pokud vím tak Epic by měl mít značku "Monopol" a ne steam.
Odpovědět4 0