Které hry budou podporovat NVIDIA ray tracing? Bude jich méně, než se dalo čekat
23.8.2018, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA zveřejnila kompletní seznam her, v jejichž případě už je známo, že budou podporovat ray tracing v rámci technologie RTX. Ukázalo se přitom, že jich bude méně, než by se mohlo z prezentace Jensena Huanga zdát.
NVIDIA už v původním představení ukázala seznam her, jež mají podporovat RTX na čipech Turing, ale zde si musíme uvědomit, že RTX není pouze ray tracing. Ukazuje se, že je v tomto seznamu mnoho her, které dle nejnovějších informací ray tracing podporovat nebudou.
Známých her s podporou ray tracingu je zatím jedenáct a jde o následující:
- Assetto Corsa Competizione - Kunos Simulazioni/505 Games
- Atomic Heart - Mundfish
- Battlefield V - EA/DICE
- Control - Remedy Entertainment/505 Games
- Enlisted - Gaijin Entertainment/Darkflow Software
- Justice - NetEase
- JX3 - Kingsoft
- MechWarrior 5: Mercenaries - Piranha Games
- Metro Exodus - 4A Games
- ProjectDH - Nexon’s devCAT Studio
- Shadow of the Tomb Raider - Square Enix/Eidos-Montréal/Crystal Dynamics/Nixxes
Ve hře Hitman 2 nebo PlayerUnknown's BattleGround (PUBG) tak dle podrobných informací platí pouze podpora technologie DLSS, která s ray tracingem a jádry RT nemá vůbec nic společného.
- Ark: Survival Evolved - Studio Wildcard
- Atomic Heart - Mundfish
- Dauntless - Phoenix Labs
- Final Fantasy XV - Square Enix
- Fractured Lands - Unbroken Studios
- Hitman 2 - IO Interactive/Warner Bros.
- Islands of Nyne - Define Human Studios
- Justice - NetEase
- JX3 - Kingsoft
- Mechwarrior 5: Mercenaries - Piranha Games
- PlayerUnknown’s Battlegrounds - PUBG Corp.
- Remnant: From the Ashes - Arc Games
- Serious Sam 4: Planet Badass - Croteam/Devolver Digital
- Shadow of the Tomb Raider - Square Enix/Eidos-Montréal/Crystal Dynamics/Nixxes
- The Forge Arena - Freezing Raccoon Studios
- We Happy Few - Compulsion Games / Gearbox
Technologie DLSS je zaměřena na vyhlazování hran s využitím umělé inteligence, a tedy jader Tensor, takže jde o něco zcela odlišného od ray tracingu a dá se říci, že z této podpory získáme něco jiného než kvalitnější grafiku. Očekávat totiž můžeme to, že anti-aliasing bude nyní především na bedrech jader Tensor, čímž se ulehčí jádrům CUDA a ta budou moci poskytnout svůj výkon jinde.
V dalších případech, jako je Shadow of the Tomb Raider, bude podporován ray tracing i DLSS zároveň, ale nyní už víme, že známých her se slíbenou podporou ray tracingu není 21, jak se mohlo zdát, ale pouze 11. Příště už tak budeme správně mluvit o podpoře RTX ray tracingu (jádra RT) a NGX v rámci RTX (jádra Tensor).
Zdroj: NVIDIA