Lithiové akumulátory si razí cestu i do námořní dopravy. Za několik let se budou po mořích prohánět nové hybridní trajekty, které využijí obrovské 11,3MWh akumulátory. Díky tomu by měl být jejich provoz emisně čistější.
Ano, jak kritizuji baterku u AUT, tak tady smysl dává. U lodi podobné velikosti je těch pár (set) tun akumlátoru jak nic a je přímo předurčena k ujetí relativně krátké trasy a kotvení, včetně připojení k elektrické síti v přístavu. A na případnou potřebnou delší cetu to má turbínu, nebo holt se zavolá remorkér. Ale stejně, je to "eko" jen do té míry, do jaké je čistá dodávaná elektřina, čili pokud to pojede z jaderného reaktoru ok, ale hnát to přes soláry a vícenésobnou koncverzi z baterie do baterie, nabíječky a další baterie je magořina.
Odpovědět70
Kontext diskuze2Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.