Ve streamu nejsou přímo pohybové vektory, ale jejich komprimovaná podoba. Při dekódování videa se pak samozřejmě pohybové vektory počítají a díky nim pak dojde k rekonstrukci kódovaného snímku, jen si nejsem jistý jestli tyto vektory přímo využije algoritmus v TV. Na PC existuje program SVP, který dělá interpolaci pohybu stejně jako televize. Tento program je poměrně náročný na výkon procesoru, protože využívá procesor právě k počítání pohybových vektorů a generování mezisnímků. Pokud by to bylo jak píšete, pak by žádná analýza nemusela být potřeba. Proč dělat složitě algoritmus k výpočtu vektorů, když už je máte k dispozici? Máte nějaký zdroj? Rád bych se o tom dozvěděl více.
Odpovědět0 0
Ona je ta televize vypíná právě kvůli zvýšené latenci. Ale záleží, já mám třeba tyhle věci na televizi zapnuté, tedy v rozumné míře, protože vyšší input lag mi vadí mnohem méně než nízký framerate. Pokud máte kvalitní televizi tak to není vůbec špatné.
Odpovědět0 0
Naopak televize jsou na tom o něco hůř. Mají dva snímky, mezi ně mají vytvořit potřebné mezisnímky aby dosáhly plynulosti pohybu, ale analýzu a výpočet pohybových vektorů si musejí dělat samy. S větším či menším úspěchem, dle hardware, algoritmu, implementace atd.
GPU má výhodu v tom že pohybové vektory dostane přímo od enginu díky integraci. Problém je v tom že odezva bude přinejlepším stejná jako u nativního framerate a přinejhorším se navýší o vytvoření mezisnímků a jejich úpravu AI algoritmem. Sám jsem zvědavý na reálné testy. Osobně mě třeba více vadí nízký framerate než input lag.
GPU má výhodu v tom že pohybové vektory dostane přímo od enginu díky integraci. Problém je v tom že odezva bude přinejlepším stejná jako u nativního framerate a přinejhorším se navýší o vytvoření mezisnímků a jejich úpravu AI algoritmem. Sám jsem zvědavý na reálné testy. Osobně mě třeba více vadí nízký framerate než input lag.
Odpovědět0 0
To není úplně pravda, když hrajete na konzoli připojené k televizi tak se obsah taky dynamicky mění a neznáte obsah od začátku do konce :)
Odpovědět0 0
Technicky vzato nVidia znovuobjevila kolo. Technologii interpolace pohybu umí většina televizí již několik let. nVidia má proti nim výhodu. Herní engine dodá DLSS potřebné motion vektory a AI algoritmus vyčistí případně artefakty. Výsledek je tak mnohem čistší než to co jsou schopny poskytnout high end modely TV. Je tu jen jeden problém a to je latence. To je ten důvod proč se to lidem zdá divné. Technologie je to zajímavá, je otázkou zda se masivně rozšíří. Vzhledem k cenám a dostupnosti nových karet si nedělám příliš velké iluze. Tedy přinejmenším pokud nepůjde aktivovat na starších kartách.
Odpovědět3 0
Souhlas. Navíc, míra adopce Windows 10 není porovnatelná s ostatními verzemi. Za prvé je nabízen uživatelům zdarma, navíc mají desítky poměrně agresivní kampaň a Microsoft je tlačí i lidem, kteří o ně svým způsobem nestojí.
Odpovědět3 6
Mám s desítkami podobné zkušenosti. Zatím jsem jej nechal jen na tabletu k vyzkoušení, ale vadí mi dvojakost nastavení. Něco je v ovládacích panelech, něco je v nastavení systému. Hlavně vše co jen trochu smrdí oním Modern UI strašně plýtvá místem na úkor přehlednosti. Například aktualizace ukáží jen název a KB, podrobnější popis je schovaný v popup okně. Prostě to popírá léty zažitá a vyzkoušená pravidla ergonomie.
Odpovědět2 0
Upřímně doufám, že s jak sleduju co se s Konami v posledních měsících děje, tak doufám, že tohle je poslední hra, kterou si od nich budu chtít zahrát.
Odpovědět0 0
Taky mi v testech vlivu CPU chybí alespoň nějaký zástupce od AMD.
Odpovědět0 0
Jak tak sleduju rozložení ovládácích prvků, začínám mít nepříjemný pocit že ovládání analogovou páčkou nebude moc pohodlné.
Odpovědět0 0