No tak u elektrovozů se stále ještě splácí nákladný vývoj, ale jinak se jedná o mnohem jednodušší stroje než auta se spalovacími motory. Takže je v podstatě nevyhnutelné, že se časem cena elektrovozů dostane pod nafťáky a benzíňáky. Opravdu jediný problém, který už nyní brání rozšíření elektrovozů jako standardu jsou prostě ty baterky. Neumí se to vyrobit s velkou kapacitou a neumí se to vyrobit levně. Je to stejné jako s mobily notebooky atd. pořád se řeší jenom to, že neumíme udělat "velkou" baterku. Až se to někomu povede...
Odpovědět0 0
Autor nedodal jediné číslo, kterým by podpořil své tvrzení v nadpisu!
Odpovědět0 1
dobře, dodal jedno číslo z jediného trhu
Odpovědět0 1
Dobrý den, je mi to líto, ale autor by se měl podobných zkreslujících článků zdržet. Většina elektromobilů se prodává v cenové hladině 30-40.000 USD a tedy za cenu běžné střední třídy. Statistiky prodejů v USA možno sledovat zde:
http://insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/.
Dále je potřeba rozlišovat pokles prodejů v absolutních a relativních číslech, kde cena ropy samozřejmě podporuje větší prodeje ICE automobilů a tvrdit, že na úkor EV je opravdu odvážné tvrzení. Specifikum USA je také to, že většina řidičů EV si auto pouze pronajímá v ekvivalentu operačního leasingu na 2 roky.
Aktuální stagnace prodejů pro rok 2015 je z velké části zapříčiněno čekáním zákazníků na novou generaci automobilů ohlášenou právě na letošní rok u které dojde k výraznému prodloužení dojezdů až od 50% díky novým bateriím. Já bych v tomto rozhodně nebyl pesimista...
Odpovědět0 0
nic nepada. kto chcel kupil a ostatny maju co maju..ja mam to co mam:)
Odpovědět0 0