Ja bych to nezatracoval, je to zrejme krok spravnym smerem, i kdyz to mohlo byt radikalnejsi - mohlo to mit treba 3 dvere. Cenove je to asi taky krok spravnym smerem, ted jenom jestli to najde zakazniky.
Mimochodem, nejlevnejsi nova Kia stoji v USA USD 16k, ale to je vyjimka, pod 20k se nenajde prakticky zadne nove auto. Treba Ford je jeste zabavnejsi - prodavaji jedine auto v sekci Cars (Mustang), zbytek jsou SUV, pickupy atd. a jejich nejlevnejsi cokoliv je za 22k - uz v nabidce nemaji Focus ani Fiestu. Takze toto auticko je za 12k absolutni lace v segmentu aut obecne, ne jenom EV.
Odpovědět0 0
Chtělo by to o 100 km větší dojezd, tak 260 km a bylo by to ok. 160 km je fakt málo.
Odpovědět1 0
To záleží na použití, pokud to bude nákupní taška pro manželku, která s tím odveze děti do školy, objede pár krámů, fitko a doma to píchne na nabíječku ze střešních FVE, tak těch 160km stačí naprosto v klidu.
Jako univerzál to je samozřejmě naprd, ale to i rozměrově
Odpovědět0 0
Je to maličké a na svůj rozměr děsně těžké. Zbytečně to brousí silnice, gumy, zbytečně dlouhá brzdná dráha, když to o něco opřete, tak zbytečné škody. S malým spalovacím motorkem by to mohlo mít o 2 metráky méně.
Odpovědět0 0
2 metráky asi ne. Dívám se na čínské a indické specifikace podobných aut, a Xioahu FEV (což je Mullen I-Go) váží 765 kg a např. podobný Datsun redi-Go má s 0.8 benzínem 650 kg.
Odpovědět0 0
Tak jen metrák. Stále docela podstatné, v oboru, kde se řeší čtvrtkilo.
Odpovědět0 0
Není mi moc jasné, co je na tom až tak podstatného. To auto není lehké primárně kvůli tomu, aby bylo co nejlehčí, ale protože je prostě malé a nemá moc výbavu. Čtvrkila se řeší především u supersportovních aut, ne až tak kriticky u těchto mini vozítek (tam se řeší spíše cena, nikdo tam nebude kvůli hmotnosti dávat kapotu z uhlíkových vláken, aby to bylo lehčí, ale spíše tam nedá víčko na schránku spolujezdce kvůli ceně a nižší hmotnost je pak už spíše bonus než účel). S benzínovou 1.2 to také jezdí a váží to stejně jako elektrická verze. A jaksi to tam nikomu nevadí.
Odpovědět0 0
Jako druhé auto do rodiny asi jo. Může to s maximálkou 100 na dálnici? Ale při tom dojezdu je to asi stejně jedno.
Cena je ale trochu mimo.
Odpovědět4 1
Na dálnici může vše, co je schopné jet 80 km/h. Jinak elektromobily mají zatím dálnici zadarmo.
Odpovědět0 0
Tak tohle je primárně mířeno na rozvoz zboží po městech (jídlo, menší balíky a podobně). Ale ten dojezd by na tohle měl být trochu větší.
Odpovědět0 0
Co příspěvek to odborný názor.
Jednou CPU, pak foťáky, Covid, vojna na Ukrajině, odborníci na historii a hned zas naprosto perfektní znalosti ekonomiky, FVE, akumulátorů, atomových elektráren ....
Spolek komediálních návštěvníků fór, které majitelé webových stránek kvůli sledovanosti nechtějí eliminovat a tak kontraproduktivně odrazují potencionální čtenáře a přispěvatele.
Odpovědět0 8
Stačí neklikat na odkaz "Diskuze" ?
Ale co už,
vítám tě ve spolku komediálních návštěvníků, jsem rád že jsi se přidáním komentářem přidal mezi nás ????
Odpovědět8 0
Co by měl podle tebe splňovat odborník na určité téma?
Odpovědět0 0
To není auto, je zase nějaká nákupní taška na kolečkách, za cenu auta.
Odpovědět6 0
Má to výkon a veľkosť VW chrobáka z rokov 1950 ... to sme sa posunuli.
Odpovědět0 0
Aby nakonec nebyla elektřina dražší, než benzín, evropští "lídři" pro to mají dostatečně vycuclej mozek :-).
Pak by vyšší cenu nezaplatil ani provoz na elektřinu. Benzínový ekvivalent odhaduji na cca 150 000 Kč, čili 360 tisíc je opravdu hodně.
Odpovědět3 0
Ona není dražší, ale stejně drahá. I dneska v krizi stojí benzín 22 nebo 23 korun, zbytek jsou daně. Spotřební a dph.
Odpovědět2 0
První, alespoň nepatrně použitelné auto, nicméně: je to po 45 letech vývoje (a tudíž s lepčími a lehčími a pevnějšími materiály) o metrák těžší, než trabant kombík. (Ve kterém myslím starší ještě pamatují, jak se vozily cihly a cement...) A to je to menší. Tipnu, že při stejné karosérii a prostoru pro cestující by to vážilo k 900 kilům. A o ceně bych snad raději mlčel, až se do toho přidají EU nařízené kraviny, bude to opět o kolik kilo těžší a xy desítek tisíc dražší.
Odpovědět0 0
slusnej sranec za 360k, WOW!
Odpovědět3 0
A to je jenom přepočet ceny z USA plus naše DPH. Když se k tomu připočtou obvyklé i neobvyklé příplatky, tak se to tu bude jak je už dobrým zvykem prodávat hodně blízko půl miliónu.
Odpovědět7 0