Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
2.11.2022, Milan Šurkala, aktualita
Pokud máte zájem o lidovější elektromobil za nižší cenu, kalifornská společnost Mullen, která se dosud soustředila na dražší sportovní elektromobily, vám už velmi brzy nabídne i mnohem levnější malé elektrické vozítko I-GO v Evropě.
Tosuja (44) | 4.11.202217:01
Ja bych to nezatracoval, je to zrejme krok spravnym smerem, i kdyz to mohlo byt radikalnejsi ­- mohlo to mit treba 3 dvere. Cenove je to asi taky krok spravnym smerem, ted jenom jestli to najde zakazniky.
Mimochodem, nejlevnejsi nova Kia stoji v USA USD 16k, ale to je vyjimka, pod 20k se nenajde prakticky zadne nove auto. Treba Ford je jeste zabavnejsi ­- prodavaji jedine auto v sekci Cars ­(Mustang­), zbytek jsou SUV, pickupy atd. a jejich nejlevnejsi cokoliv je za 22k ­- uz v nabidce nemaji Focus ani Fiestu. Takze toto auticko je za 12k absolutni lace v segmentu aut obecne, ne jenom EV.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4972) | 4.11.202217:13
Tak ono to v 3dvéřové verzi existuje ­(originál z Číny https:­/­/pbs.twimg.com­/media­/Ff2Fd7vVUAAbPQB?format=jpg)
Odpovědět0  0
jk2 (24) | 3.11.202211:26
Chtělo by to o 100 km větší dojezd, tak 260 km a bylo by to ok. 160 km je fakt málo.
Odpovědět1  0
Budman (261) | 3.11.202221:02
To záleží na použití, pokud to bude nákupní taška pro manželku, která s tím odveze děti do školy, objede pár krámů, fitko a doma to píchne na nabíječku ze střešních FVE, tak těch 160km stačí naprosto v klidu.
Jako univerzál to je samozřejmě naprd, ale to i rozměrově
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 4.11.20223:15
Je to maličké a na svůj rozměr děsně těžké. Zbytečně to brousí silnice, gumy, zbytečně dlouhá brzdná dráha, když to o něco opřete, tak zbytečné škody. S malým spalovacím motorkem by to mohlo mít o 2 metráky méně.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4972) | 4.11.20229:41
2 metráky asi ne. Dívám se na čínské a indické specifikace podobných aut, a Xioahu FEV ­(což je Mullen I­-Go­) váží 765 kg a např. podobný Datsun redi­-Go má s 0.8 benzínem 650 kg.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 4.11.202210:12
Tak jen metrák. Stále docela podstatné, v oboru, kde se řeší čtvrtkilo.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4972) | 4.11.202210:29
Není mi moc jasné, co je na tom až tak podstatného. To auto není lehké primárně kvůli tomu, aby bylo co nejlehčí, ale protože je prostě malé a nemá moc výbavu. Čtvrkila se řeší především u supersportovních aut, ne až tak kriticky u těchto mini vozítek ­(tam se řeší spíše cena, nikdo tam nebude kvůli hmotnosti dávat kapotu z uhlíkových vláken, aby to bylo lehčí, ale spíše tam nedá víčko na schránku spolujezdce kvůli ceně a nižší hmotnost je pak už spíše bonus než účel­). S benzínovou 1.2 to také jezdí a váží to stejně jako elektrická verze. A jaksi to tam nikomu nevadí.
Odpovědět0  0
Jardadoma (1546) | 2.11.202215:12
Jako druhé auto do rodiny asi jo. Může to s maximálkou 100 na dálnici? Ale při tom dojezdu je to asi stejně jedno.
Cena je ale trochu mimo.
Odpovědět4  1
jk2 (24) | 3.11.202211:27
Na dálnici může vše, co je schopné jet 80 km­/h. Jinak elektromobily mají zatím dálnici zadarmo.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4972) | 4.11.202217:19
Tak tohle je primárně mířeno na rozvoz zboží po městech ­(jídlo, menší balíky a podobně­). Ale ten dojezd by na tohle měl být trochu větší.
Odpovědět0  0
styxik (14) | 2.11.202214:47
Co příspěvek to odborný názor.
Jednou CPU, pak foťáky, Covid, vojna na Ukrajině, odborníci na historii a hned zas naprosto perfektní znalosti ekonomiky, FVE, akumulátorů, atomových elektráren ....

Spolek komediálních návštěvníků fór, které majitelé webových stránek kvůli sledovanosti nechtějí eliminovat a tak kontraproduktivně odrazují potencionální čtenáře a přispěvatele.
Odpovědět0  8
honza1616 (3699) | 2.11.202215:22
Stačí neklikat na odkaz ­"Diskuze­" ?

Ale co už,
vítám tě ve spolku komediálních návštěvníků, jsem rád že jsi se přidáním komentářem přidal mezi nás ????
Odpovědět8  0
Jardadoma (1546) | 2.11.202215:42
Počítám, že ho jako vědeckého pracovníka uráží, že se zde na vědeckém foru neřeší věci s náležitou vážností.

https:­/­/tr­-ex.me­/p%C5%99eklad­/anglick%C3%BD­-%C4%8Desk%C3%BD­/stroke+his+ego
Odpovědět1  0
Choakinek (1607) | 2.11.202216:13
Co by měl podle tebe splňovat odborník na určité téma?
Odpovědět0  0
Eskymak (1057) | 2.11.202214:17
To není auto, je zase nějaká nákupní taška na kolečkách, za cenu auta.
Odpovědět6  0
cj190133 (38) | 2.11.202213:48
Má to výkon a veľkosť VW chrobáka z rokov 1950 ... to sme sa posunuli.
Odpovědět0  0
Choakinek (1607) | 2.11.202213:41
Aby nakonec nebyla elektřina dražší, než benzín, evropští ­"lídři­" pro to mají dostatečně vycuclej mozek :­-­).

Pak by vyšší cenu nezaplatil ani provoz na elektřinu. Benzínový ekvivalent odhaduji na cca 150 000 Kč, čili 360 tisíc je opravdu hodně.
Odpovědět3  0
wrah666 (6205) | 2.11.202215:45
Ona není dražší, ale stejně drahá. I dneska v krizi stojí benzín 22 nebo 23 korun, zbytek jsou daně. Spotřební a dph.
Odpovědět2  0
wrah666 (6205) | 2.11.202212:32
První, alespoň nepatrně použitelné auto, nicméně: je to po 45 letech vývoje ­(a tudíž s lepčími a lehčími a pevnějšími materiály­) o metrák těžší, než trabant kombík. ­(Ve kterém myslím starší ještě pamatují, jak se vozily cihly a cement...­) A to je to menší. Tipnu, že při stejné karosérii a prostoru pro cestující by to vážilo k 900 kilům. A o ceně bych snad raději mlčel, až se do toho přidají EU nařízené kraviny, bude to opět o kolik kilo těžší a xy desítek tisíc dražší.
Odpovědět0  0
congi (337) | 2.11.202212:09
slusnej sranec za 360k, WOW!
Odpovědět3  0
kratkyjirka (11) | 2.11.202212:34
A to je jenom přepočet ceny z USA plus naše DPH. Když se k tomu připočtou obvyklé i neobvyklé příplatky, tak se to tu bude jak je už dobrým zvykem prodávat hodně blízko půl miliónu.
Odpovědět7  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.