Logitech přestane vyrábět myši pro OEM
28.4.2015, Jan Vítek, aktualita
Společnost Logitech, asi neznámější výrobce počítačových periferií, ohlásila odchod z trhu OEM myší. Nebude tak už vyrábět myši pro firmy, které si pak na ně dají svoje logo, a to nejspíše kvůli financím.
Trh s OEM periferiemi a především s počítačovými myšmi v poslední době značně klesá, a to v posledním kvartálu dokonce o 26 procent, přičemž nízké jsou i marže. Firma Logitech se tak rozhodla, že se z tohoto trhu stáhne a nadále už nebude vyrábět myši pro ostatní výrobce.
Bracken Darrell, výkonný ředitel Logitechu, k tomu dodal, že firma se tedy zaměří pouze na prodej myší pod vlastní značkou v maloobchodech, což bude pro ni ostatně i jednodušší než provozovat najednou dva byznysy. Zatím tedy ještě myši pro OEM vyrábí, ale do několika měsíců s tím přestane.
Logitech prý také nechce učinit žádné kroky, které by kompenzovaly jeho odchod z OEM trhu, takže nebude nic prodávat, licencovat, apod. Kvůli nízkým maržím ostatně prý ani nebude moc tratit a spíše očekává, že tím posílí prodeje jeho vlastních myší, tedy myší s logem Logitech. Firma si také uvědomuje, že její úspěch přímo stojí a padá se stavem celého PC průmyslu, však celé dvě třetiny z jejího ročního 2miliardového obratu (USD) jsou tvořeny prodejem počítačových periferií, a právě kvůli tomu se Logitech v poslední době snaží více pouštět do výroby audio a video zařízení, jejichž prodeje tvoří zbylou třetinu tržeb.
Zdroj: Hexus.net
Bracken Darrell, výkonný ředitel Logitechu, k tomu dodal, že firma se tedy zaměří pouze na prodej myší pod vlastní značkou v maloobchodech, což bude pro ni ostatně i jednodušší než provozovat najednou dva byznysy. Zatím tedy ještě myši pro OEM vyrábí, ale do několika měsíců s tím přestane.
Logitech prý také nechce učinit žádné kroky, které by kompenzovaly jeho odchod z OEM trhu, takže nebude nic prodávat, licencovat, apod. Kvůli nízkým maržím ostatně prý ani nebude moc tratit a spíše očekává, že tím posílí prodeje jeho vlastních myší, tedy myší s logem Logitech. Firma si také uvědomuje, že její úspěch přímo stojí a padá se stavem celého PC průmyslu, však celé dvě třetiny z jejího ročního 2miliardového obratu (USD) jsou tvořeny prodejem počítačových periferií, a právě kvůli tomu se Logitech v poslední době snaží více pouštět do výroby audio a video zařízení, jejichž prodeje tvoří zbylou třetinu tržeb.
Zdroj: Hexus.net