Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od Lokomotiva2
U nas by v tom byl obvykly problem... Pocet stanic a cena takoveho nabijeni.
Odpovědět1  0
Jenze na kratsi vzdalenosti ma smysl vlak. Pokud chce nekdo zvedat do vzduchu baterky, tak at si poridi jerab. ;­-)
Odpovědět3  0
Panely na strechach jsou pod uhlem, coz ma samocistici efekt a navic po nich nikdo nejezdi. To je dost zasadni rozdil ;­-)
Odpovědět0  0
Hezke, ale vice by mne zajimalo proc zmizel z trhu TS­-664­-4G ? Nevite o tom nekdo neco ?
Odpovědět0  0
Budou horsi vysledky, nepredpokladam, ze by to denne nekdo cistil, protoze to by znacne zvedlo naklady. Otazkou je i samotny povrch, protoze pokud bude hladky, tak bude za mokra velmi kluzky, tedy nebezpecny. A pokud bude drsny, tak bude problematikce ho vycistit.
Odpovědět0  0
To maji vyresene a je to videt na te fotce. Cykliste musi jezdit po te zlute care a ne po panelech... :D
Odpovědět0  3
To jim to ale trvalo, nez dosli k zaveru, ze to je ptakovina...
Soustredili se pouze na jeden parametr, tim je rychost a jak toho dosahnout... snizenim odporu vzduchu, tedy ve vakuu. To sice v principu funguje, jenze to nestaci. Aby to melo i nejaky jiny smysl, musi to mit zajimavou kapacitu, jenze cim delsi kapsle, tim musi mit trasa mirnejsi oblouk. Uz tahle podminka z toho vetsinu tras vylucuje a v Evrope prakticky nerealizovatelne. Dale plati, ze na kapsli v oblouku bude pusobit odstrediva sila, coz se da kompenzovat magnetickou odpudivou silou, aby nedoslo pri te rychlosti ke kontaktu s tubusem a tim k tragedii. Jenze to zase zvysuje energetickou narocnost, ktera se ekonomicky nebude potkavat prave s tou malou kapacitou. K tomu i technologicka narocnost na utesneni nejen samotne kapsle, ale predevsim tubusu v cele sve delce. Dalsi drobnosti muzeme vynechat, protoze uz z tohoto nam vychazi, ze to je ekonomicky nezivotaschopny nesmysl.
Odpovědět3  1
No prave... Pokud by zde byla celkem logicka povinnost, ze ke kazde velke elektrarne bude i bateriove uloziste vybudovane a provozovane na naklady majitele, aby byla zajistena vyrovnavka, protoze oni jsou ti, kdo zpusobuji nestabilitu, tak to by bylo kvikotu ze strany solarnich baronu. Jenze oni zadnou povinnost nemaji, hezky si prolobovali garantovane vykupni ceny a pokud je CEPS odpoji, tak za to dostanou dokonce kompenzaci v plne cene. Zadne riziko podnikani, zadne povinnosti. To je proste ulet...
Ukazkovy priklad privatizace zisku, ktery je vzdy zarucen, tedy dotovan. A ztraty ? To se hodi na bedra danoveho poplatnika.
Odpovědět3  0
Pro automobily to ted neni v kurzu, ale ani kdyby to v kurzu bylo, tak to nic moc neresi , protoze to jsou jen drobne. Ten problem dlouhodobe akumulace je v ulozeni prebytku na dobu, kdy nesviti a nefouka dost na to, aby to pokrylo spotrebu elektriny pro prumyslovou vyrobu a domacnosti.
Vyroba zeleneho vodiku a jeho zpetna premena na elektrinu je sice mozna, ale pomerne neefektivni. Neziska se zpet zdaleka tolik elektriny, kolik se touto cestou ­"ulozi­". Navic jeho dlouhodobe skladovani je problematicke. Skladovani velkeho mnozstvi vodiku by z objemovych duvodu muselo byt ve zkapalnenem stavu, coz znamena zchladit na ­-253 °C a tuto teplotu udrzovat po celou dobu skladovani, coz je energeticky velmi narocne. Stalo by to tedy mnohem vice energie, nez kolik se z toho ziska. Cele by to navic bylo extremne drahe nejen z energetickych duvodu, ale i technologie, zabezpeceni... atd...
To opravdu neni cesta, jak ten problem efektivne a elegantne resit, udrzet energetickou sobestacnost a zaroven konkutecneschopnost, protoze bez levnych energii se na to muzeme rovnou vykaslat, predat vyrobu do USA, nebo Ciny a z EU udelat skanzen, protoze cele EU uz ted ujizdi vlak... EU je totiz dlouhodobe pozadu jak technologicky, tak efektivitou vyroby a jedine, v cem jsme napred, tak v prebujele byrokracii.
Odpovědět2  0
A ja k tomu rikam, ze tohle byl jen zacatek. Bude to horsi... :o)
Odpovědět5  0
Rusko neni nejvetsim dodavatelem uranu. Rusko je zatim pouze nejvetsim zpracovatelem, ale technologie je znama, takze lze rozsirit kapacity jinde.
Problem neni jadro, ale FVE a jejich neschopnost dodavat 24­/7­/365. To zpusobuje onu nestabilitu v energeticke siti a s narustajicim poctem FVE se bude problem vyrazne prohlubovat. Tyto kratkodobe situace muze resit nejake to bateriove uloziste, ale to se nehodi solarnim baronum do kramu, protoze by to snizovalo jejich zarucene zisky, proto u velkych FVE bateriove parky proste nejsou, ackoliv tam davno byt mohly. Ale proc, kdyz to muze zacvakat zanovy poplatnik, ze ? Jenze ani baterie nejsou samospasne reseni, protoze jich nikdy nemusi byt dost, aby pretoky vznikle v nevhodnou dobu absorbovaly.
Resenim bude az sezonni, tedy dlouhodoba akumulace velkeho mnozstvi energie, jenze to stale spolehlive a levne resit neumime. A to se nejblizsich par desitek let asi nezmeni. Pokud se to vubec nekdy podari vyresit, protoze ukladat velke mnozstvi energie dlouhodobe je proste velky problem.
Odpovědět3  1
No, pokud si clovek lehne mezi koleje, tak muze prezit, ale nesmi na sobe mit volny odev, ktery by se mohl pri prujezdu vlaku vzedmout a nekde na vlaku zachytit. I tak ale riskuje, ze z toho vlaku za jizdy neco odpadne, treba pod vozy se sterkem a kamenim bych si urcite nelehal. ;­-)
Odpovědět0  0
No, nevim jestli lepsi. Spis je to podobna volovina. :D
Odpovědět1  1
Hmm, tohle je jen dalsi past na dotace, nic jineho.
Vetsina nevyhod je v clanku uvedena. To ­"zaspineni­" ma dost abrazivni charakter, takze zpusobuje zhorsenou pruhlednost i na stojanech s vyveskama na nastupistich, pritom ty stojany nejsou v horizontalni poloze a jsou nekolik metru od koleji. K tomu odletavajici sterk, pruhyb kolejnic pri jizde tezkeho vlaku, to vse bude delat panelum moc dobre.
Rekl bych, ze prvni pulrok to bude nejak fungovat, poberou se za to dotace a za 2 roky to zrusi bez nahrady, protoze opravy budou akorat generovat zbytecne vyluky.
Odpovědět2  2
Nebo tam uz zadny kabel nebude, protoze skonci s opalenou izolaci ve sberne. Kdyz dokazi vykopat kabely od zab. zarizeni u koleji, tak nabijecka bude snadny cil... :­-)
Odpovědět0  0
Mno, uvidime kolik jich tam za 25 let bude, protoze dnes je skutecne problem najit i jen volne misto k parkovani, tatoz si jeste vybirat. Jsem spise pesimista... protoze 10 ks nabijecich pripojek na 80 aut nic neresi, nehlede na to v jakem budou stavu, protoze to nejsou hlidana parkoviste a vime jak to u nas casto vypada...
Odpovědět2  0
Problem je, ze si to nyni porizuji lidi s vlastni garazi, takze ty vysledky jsou zkreslene. Pokud to bude stat na parkovisti pred panelakem, v noci bude ­-15` stupnu, auto bude vymrzle, tak bezne clovek rano nastartuje, pousti topeni, oskrabe skla, zapne vyhrivani sedacek, pripadne volantu a jede. V takovem pripade bych tipoval, ze dojezd bude sotva polovicni.
Odpovědět6  2
Tak na xbox mozna, ten nemam, ale jinak vcelku zbytecna vec. :­-)
Odpovědět0  1
On nekdo vazne pouziva Microsoft Store ? :D
Odpovědět3  2
List Business Korea potvrdil, že AMD využije pro výrobu svých nových GPU generace Pascal 16nm výrobní proces...
Opravdu AMD ? ;­-)
Odpovědět1  0
"Změn se dočkala také příkazová řádka, což bychom od Microsoftu už ani nečekali. Naučila se totiž funkci copy & paste, takže do ní můžeme kopírovat text ze schránky...­"

Mno, to ale funguje i pod Win7 akorat se pri vkladani na prave tlacitko mysi musi dat jeste vlozit. Pokud chceme vkladat jen na prave talcitko mysi, tak to pod Win7 umi Windows PowerShell, coz byla tusim volitelna aktualizace od MS.
Trochu urychlit pohyb pomoci sipek lze kombinaci Ctrl + Sipka, kdy to skace alespon po ­"slovech­" :)
Odpovědět0  0