Lost Planet - The Way It's Meant To Be Played
13.8.2007, Jan Vítek, aktualita
Společnost NVIDIA vydala PDF dokument popisující nové prvky, kterých se dočkáme u akční hry Lost Planet, přesněji tedy u nového patche. Ten hodlá Capcom vypustit již tento týden a jeho vylepšení se mají týkat hlavně DirectX 10 verze. Zlepšit...
Společnost NVIDIA vydala PDF dokument popisující nové prvky, kterých se dočkáme u akční hry Lost Planet, přesněji tedy u nového patche. Ten hodlá Capcom vypustit již tento týden a jeho vylepšení se mají týkat hlavně DirectX 10 verze. Zlepšit se má například motion blur a nově se objeví v DX10 podané efekty DoF (Depth of Field) a Fur shader (renderer chlupatých objektů). Další záležitosti se týkají výkonu, jenž by měl v DirectX 10 překonat výkon DirectX 9 (rovněž ve Vistách) a také škálování při SLi módu má dosáhnout až 80% výkonnostního nárůstu.
NVIDIA se také pochlubila výkonnostní převahou nad konkurencí, kdy porovnávala karty NVIDIA 8800 GTS 640 MB a ATI HD 2900 XT. Výsledky můžete vidět sami z následujícího grafu, kde NVIDIA utekla ATI hlavně v DirectX 10.
Dále to máme zmíněný motion blur, jenž se má dočkat daleko lepší kvality v DirectX 10 než ve starší verzi a téměř se vyrovat 64x Super Sampling. To je vidět na první pohled.
Depth of Field, tedy hloubka pohledu, patří mezi efekty, které si zde nově bere na starost DirectX 10. Osobně zde příliš rozdílů mezi dvěma příklady nevidím a v pohybu bych je už ani nezaregistroval. Ale je to jen jeden prvek z mnoha.
A nakonec si ukážeme, jak nově budou vypadat chlupaté objekty, tedy například kožešinový kabát zobrazeného hrdiny. Zde je naopak vylepšení na první pohled patrné; Leoš Mareš musí jásat.
Co NVIDIA tolik nezdůrazňuje, ale přece uvádí, jsou vylepšené Soft Shadows, jež nyní vypadají ještě měkčeji, tedy bez tolika nepěkných zubů. A oproti verzi pro XBox 360, kde se díry v zemi po kulkách znázorňují prostým připlácnutím textury na příslušné místo, se zde využije Parallax Occlusion normálové mapování, takže díry v zemi pak vypadají věrně. Zda to bude fungovat i pro podepisování se do sněhu, to již materiál nesděluje.
Zdroj: NVIDIA
NVIDIA se také pochlubila výkonnostní převahou nad konkurencí, kdy porovnávala karty NVIDIA 8800 GTS 640 MB a ATI HD 2900 XT. Výsledky můžete vidět sami z následujícího grafu, kde NVIDIA utekla ATI hlavně v DirectX 10.
Dále to máme zmíněný motion blur, jenž se má dočkat daleko lepší kvality v DirectX 10 než ve starší verzi a téměř se vyrovat 64x Super Sampling. To je vidět na první pohled.
Depth of Field, tedy hloubka pohledu, patří mezi efekty, které si zde nově bere na starost DirectX 10. Osobně zde příliš rozdílů mezi dvěma příklady nevidím a v pohybu bych je už ani nezaregistroval. Ale je to jen jeden prvek z mnoha.
A nakonec si ukážeme, jak nově budou vypadat chlupaté objekty, tedy například kožešinový kabát zobrazeného hrdiny. Zde je naopak vylepšení na první pohled patrné; Leoš Mareš musí jásat.
Co NVIDIA tolik nezdůrazňuje, ale přece uvádí, jsou vylepšené Soft Shadows, jež nyní vypadají ještě měkčeji, tedy bez tolika nepěkných zubů. A oproti verzi pro XBox 360, kde se díry v zemi po kulkách znázorňují prostým připlácnutím textury na příslušné místo, se zde využije Parallax Occlusion normálové mapování, takže díry v zemi pak vypadají věrně. Zda to bude fungovat i pro podepisování se do sněhu, to již materiál nesděluje.
Zdroj: NVIDIA