LucidLogix chce uskutečnit revoluci v multi-GPU technologiích
16.7.2008, Jan Vítek, aktualita
Dnes, jak je obecně známo, závisí grafický výkon při použití více GPU především na softwarových optimalizacích, a tedy ovladačích. Společnost LucidLogix Technologies si však toto vzala na mušku a hodlá vše změnit se svým procesorem Hydra,...
Dnes, jak je obecně známo, závisí grafický výkon při použití více GPU především na softwarových optimalizacích, a tedy ovladačích. Společnost LucidLogix Technologies si však toto vzala na mušku a hodlá vše změnit se svým procesorem Hydra, který se označuje jako Distributed Processing Engine.
Jeho místo má být mezi GPU a čipovou sadou počítače a účelem je distribuovat úkoly mezi jednotlivá GPU jádra, aby byl jejich výkon co nejlépe škálovatelný. Hydra je tedy SOC (system-on-chip), bude využívat vlastní softwarové technologie a má nabídnout v podstatě lineární nárůst výkonu se vzrůstajícím počtem GPU.
Offir Remez, spoluzakladatel a prezident firmy, k tomuto řekl: "Momentálně se zaměřujeme s Hydra enginem na vylepšení výkonu u běžných PC, ale naše vize je přinést více škálovatelnosti, flexibility a výkonu pro celý trh, což zahrne profesionály pracující s grafikou, hráče počítačových her hledající maximální výkon a jiné profesionály zabývající se designem či technikou."
Lucid se také nepokouší o takový převrat jen sám. Vlastní na 50 patentů a stojí za ním Giza Venture Capital, Genesis Partners a Intel Capital, jako firmy poskytující rizikový kapitál. Momentálně firma spolupracuje s jinými výrobci na tom, aby přinesla své řešení na trh v první polovině roku 2009. Tehdy se má objevit produkt, který bude pracovat nezávisle na dalších aplikacích, takže se mu nic nebude muset přizpůsobovat. Podporovány jsou běžné grafické standardy jako DirectX. Celé to zní velmi zajímavě, zvláště když si uvědomíme, že také AMD razí cestu pro použití více GPU.
Zdroj: X-bit labs
Jeho místo má být mezi GPU a čipovou sadou počítače a účelem je distribuovat úkoly mezi jednotlivá GPU jádra, aby byl jejich výkon co nejlépe škálovatelný. Hydra je tedy SOC (system-on-chip), bude využívat vlastní softwarové technologie a má nabídnout v podstatě lineární nárůst výkonu se vzrůstajícím počtem GPU.
Offir Remez, spoluzakladatel a prezident firmy, k tomuto řekl: "Momentálně se zaměřujeme s Hydra enginem na vylepšení výkonu u běžných PC, ale naše vize je přinést více škálovatelnosti, flexibility a výkonu pro celý trh, což zahrne profesionály pracující s grafikou, hráče počítačových her hledající maximální výkon a jiné profesionály zabývající se designem či technikou."
Lucid se také nepokouší o takový převrat jen sám. Vlastní na 50 patentů a stojí za ním Giza Venture Capital, Genesis Partners a Intel Capital, jako firmy poskytující rizikový kapitál. Momentálně firma spolupracuje s jinými výrobci na tom, aby přinesla své řešení na trh v první polovině roku 2009. Tehdy se má objevit produkt, který bude pracovat nezávisle na dalších aplikacích, takže se mu nic nebude muset přizpůsobovat. Podporovány jsou běžné grafické standardy jako DirectX. Celé to zní velmi zajímavě, zvláště když si uvědomíme, že také AMD razí cestu pro použití více GPU.
Zdroj: X-bit labs